BET
12588.91
0.07%
BET-TR
24076.62
0.07%
BET-FI
50499.05
-0.65%
BETPlus
1876.11
0.07%
BET-NG
982.27
0.44%
BET-XT
1102.8
0%
BET-XT-TR
2096.63
0%
BET-BK
2285.45
-0.13%
ROTX
28242.5
0.13%


Rezultate trimestriale companii americane: Peste așteptări pentru companiile din sectorul tehnologic, în revenire pentru sectorul transportului aerian

Autor: Financial Market
Timp de citit: 5 minute

Continua sezonul raportărilor in Statele Unite, cele mai mari companii din sectorul tehnologic precum si lideri din alte sectoare prezentandu-și rezultatele financiare din al doilea trimestru sau prima jumătate a anului.

Iată mai jos cele mai importante rezultate

Apple, o companie cat mai multe tari la un loc am putea spune, a raportat marți venituri fiscale puternice în al treilea trimestru (asa raportează Apple), demolând efectiv așteptările analistilor de pe Wall Street. Fiecare dintre principalele linii de produse Apple a crescut anualizat cu peste 12%.

În general, vânzările Apple au crescut cu 36% față de trimestrul II de anul trecut, in timp ce vânzările iPhone au crescut anual cu aproape 50%. Castigul pe actiune a fost de 1,30 USD față de 1,01 USD estimat, veniturile de 81,41 miliarde USD față de 73,30 miliarde USD estimate, în creștere cu 36% față de anul trecut. Cu toate astea, acțiunile Apple au scăzut cu peste 2% imediat după inchiderea sedintei din motive de constrângeri de aprovizionare legate de cipurile pentru computere care ar afecta vânzările companiei de iPhone și iPad în trimestrul actual. 

Apple a raportat vânzări de 14,76 miliarde de dolari în China, în creștere cu 58% față de același trimestru al anului trecut iar in America vânzarile au crescut cu 33%. Apple are cum peste 700 de mil de abonati la serviciile companiei.

Microsoft a înregistrat venituri mai mari și oferă prognoze de crestere optimistă pe viitor. Veniturile de 46,15 miliarde dolari in crestere cu 21%, comparativ cu 44,24 miliarde dolari, așa cum era de așteptat de analiști si câștiguri de 2,17 USD pe acțiune, ajustat, comparativ cu 1,92 USD pe acțiune, așa cum se așteptau analiștii.

Divizia care contine suita software Office împreună cu LinkedIn și Microsoft Dynamics a contribuit cu venituri de 14,69 miliarde USD, în creștere cu 25% și peste consensul StreetAccount de 13,93 miliarde USD. Aplicația Teams din Office 365 are acum 250 de milioane de utilizatori activi lunar, Windows, jocurile și publicitate au generat venituri de 14,09 miliarde USD, in crestere cu 9%, in timp ce doar serviciile Xbox au scazut cu 4%.

Microsoft și-a anunțat recent intenția de a achiziționa compania de recunoaștere vocală Nuance Communications pentru 19 miliarde de dolari, inclusiv datorii si a introdus Windows 11, o nouă versiune a sistemului său de operare desktop.

Google – Veniturile totale din publicitate au crescut cu 69% pana la 50,44 mld dolari față de anul trecut iar câștigurile pe acțiune (EPS) au fost 27,26 USD față de 19,34 USD pe acțiune, conform estimărilor Refinitiv.

Venituri au ajuns la 61,88 miliarde USD față de 56,16 miliarde USD, conform acelorasi estimari. Veniturile YouTube au fost de peste 7 miliarde de dolari, în creștere cu 83% față de anul trecut, apropiindu-se de veniturile trimestriale ale Netflix, care au fost de 7,34 miliarde de dolari.

Google Cloud a adus 4,63 miliarde de dolari – în creștere față de 3,01 miliarde de dolari în urmă cu un an. YouTube Shorts, noul concurent TikTok al companiei, tocmai a depășit 15 miliarde de vizionări zilnice, a declarat CEO-ul Sundar Pichai. O evolutie excelenta si de la inceuptul anului pentru Google, +50% la cotatia actiunii.

AMD – Veniturile companiei care produce procesoare au fost de 3,85 miliarde de dolari, în creștere cu 99% față de anul trecut și cu 12% trimestru/trimestru, determinate de venituri mai mari atât în ​​segmentul de calcul și grafică, cât și în segmentul Enterprise.

AMD lucrează cu o marja brută de 48 %, în creștere cu 4 puncte procentuale de la an la an. Creșterile au fost determinate de un amestec mai bogat de vânzări, inclusiv vânzările de procesoare Ryzen ™, Radeon ™ și EPYC ™ de ultimă generație.

Venitul net a fost de 710 milioane dolari comparativ cu 157 milioane dolari în urmă cu un an și 555 milioane dolari în trimestrul anterior. „Creștem semnificativ mai rapid decât piața, cu o cerere puternică în toate afacerile noastre. Acum ne așteptăm ca veniturile noastre anuale din 2021 să crească cu aproximativ 60% de la an la an” a declarat CEO-ul companiei.

Starbucks – Câștigurile Starbucks au depasit estimarile, alimentate de vânzările puternice de băuturi reci (cold drinks) din SUA, dar acțiunile sale au scazut din perspectiva slabă a evolutiei vanzarilor din China.

CITESTE SI:  S-a încheiat o săptămâna cu evoluții pozitive la BVB și în Europa, dar cu corecții în Statele Unite. Indicatorii PMI arată scăderea activității economice

Gigantul cafelei a raportat venituri nete fiscale în trimestrul trei de 1,15 miliarde de dolari sau 97 de cenți pe acțiune, în creștere față de pierderile nete de 678,4 milioane de dolari sau 58 de cenți pe acțiune cu un an mai devreme.

Vânzările nete au crescut cu 78%, până la 7,5 miliarde de dolari, depășind așteptările de 7,29 miliarde de dolari. La nivel mondial, vânzările în același magazin au crescut cu 73%.

În urmă cu un an, vânzările globale ale companiei la același magazin au scăzut cu 40%. În SUA, cea mai mare piață a Starbucks, vânzările în același magazin au urcat cu 83%. China a raportat o creștere a vânzărilor în același magazin cu 19%. 

MCdonalds – Câștigurile McDonald’s au venit peste asteptari, impulsionate de noul sandwich de pui si promovarea prin intermediul grupului de muzica K-pop BTS (7 coreeni), care include o comandă de McNuggets și sosuri speciale.

McDonald’s a raportat miercuri că Sandwich-ul de pui Crispy al lanțului a ajutat vânzările din SUA să depășească nivelurile din 2019 cu două cifre. Gigantul fast-food a raportat venituri nete fiscale în al doilea trimestru fiscal de 2,22 miliarde dolari, sau 2,95 dolari pe acțiune, în creștere față de 483,8 milioane dolari sau 65 de cenți pe acțiune, cu un an mai devreme.

Vânzările nete au crescut cu 57%, până la 5,89 miliarde de dolari, depășind așteptările de 5,6 miliarde de dolari. Vânzările globale la același magazin au crescut cu 40,5% față de acum un an și cu 6,9% pe o perioadă de doi ani. Vânzările în același magazin din SUA au urcat cu 25,9% iar in Regatul Unit și Franța, a raportat o creștere a vânzărilor la același magazin de 75,1% față de anul trecut.

VISA – Rezultate mai bune stimulate de cheltuieli puternice online și din călătorii mai multe. Compania a raportat un venit net de 3,3 miliarde de dolari sau 1,49 dolari pe acțiune, cifra de afaceri fiind de 6.1 mld dolari in crestere cu 27%.

Volumul plăților Visa a crescut cu 34%. Compania a declarat că cheltuielile de călătorie transfrontaliere s-au îmbunătățit odată cu creșterea ratelor de vaccinare, volumul transfrontalier crescând cu 47%. Tranzacțiile procesate au crescut cu 39%. Excluzând călătoriile, volumul a crescut cu 59% față de nivelurile din 2019.

Boeing – In sfarsit, Boeing a raportat miercuri primul său profit trimestrial în aproape doi ani, stimulat de o creștere a livrărilor de avioane comerciale pe măsură ce companiile aeriene au început să se recupereze după o criză pandemică, iar vânzările au crescut în celelalte divizii ale companiei.

Dupa ce a scăzut șase trimestre consecutiv a ajuns acum la un profit de 567 milioane dolari pentru al doilea trimestru, față de o  pierdere netă de 2,96 miliarde dolari în trimestrul de acum un an.

Veniturile Boeing au crescut cu 44%, la aproape 17 miliarde de dolari, de la 11,8 miliarde de dolari cu un an mai devreme, depășind estimările analiștilor de 16,54 miliarde de dolari.

Acțiunile Boeing au crescut cu 5% în tranzacționarea premarket după ce compania a raportat rezultate. Au inceput sa-si revina si vânzările de 737 Max, in special de la clienți precum United Airlines și Southwest Airlines.

Veniturile din unitatea sa de avioane comerciale au crescut cu aproape 270% de la un an mai devreme la 6,02 miliarde de dolari în al doilea trimestru. In schimb, veniturile din segmentul apărare au crescut cu 4%, până la 6,88 miliarde de dolari.