BET
16838.36
-0.26%
BET-TR
34937.55
-0.26%
BET-FI
59897.97
-0.98%
BETPlus
2488.64
-0.26%
BET-NG
1205.13
-0.11%
BET-XT
1434.84
-0.36%
BET-XT-TR
2943.66
-0.36%
BET-BK
3096.27
-0.44%
ROTX
36979.69
-0.22%


S-a rupt filmul la… Netflix. Cotația acțiunii continuă scăderea abruptă și astăzi după publicarea rezultatelor

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Am putea spune că s-a rupt filmul la Netflix, cea mai mare companie de streaming video online în funcție de numărul de abonati, după publicarea rezultatelor. La momentul scrierii articolului, actiunile Netflix se corectează azi cu aproape 36%, pierderea cumulată din decembrie anul trecut fiind de peste 60%.

Desi rezultatele financiare nu au fost dezastruoase, dimpotrivă, motivul principal a fost faptul ca a pierdut 200.000 abonați in primul trimestru al acestui an, pentru prima dată în mai bine de 10 ani.

Mai mult, in trimestrul al doilea, Netflix estimează ca va mai pierde alte 2 milioane de abonati, ultima dată când Netflix a pierdut abonați a fost în octombrie 2011.

Creșterea veniturilor noastre a încetinit considerabil” a declarat compania intr-un comunicat, un alt motiv invocat fiind că, pe langa cei 222 de mil utilizatori, mai sunt si alti 100 mil un fel de “delicventi“ care se uita tot pe aceleași abonamente.

Mai dificil e ca reprezentanții Netflix au spus anul trecut că se așteaptau să adauge 2,5 milioane de abonați neți în primul trimestru din 2022, analiştii au dat-o si ei in bară si au spus ca vor aduce 2,7 milioane de abonati noi, dar rezultatul final a fost de fapt un minus de 200.000. Spre exemplu, anul trecut pe vremea asta Netflix a adăugat 3,98 milioane de utilizatori plătiți.

De mentionat totusi faptul ca Netflix e printre primele companii care spune cu subiect si predicat ca razboiul a influentat-o foarte mult, 700.000 de abonati fiind pierduti in Rusia de cand compania a incetat operatiunile acolo.

Cu toate astea, lumea se intreaba acum ce ar putea face Netflix ca sa-si recapete cresterea. O cale ar fi sa difuzeze jocuri, alta să crească pretul abonamentelor, alta să bage reclame printre filme la abonamentele de valori mai mici.

In perspectiva, trimestrul al doilea ar putea aduce venituri in crestere cu 10%, dar profitabilitatea va fi in continuare în scădere, deși piata in care activeaza Netflix, TAM (Total addressable market), este undeva in jur de 750 mil de conexiuni la internet.

IBM –  Altfel stau lucrurile cu IBM, care a depasit asteptarile analistilor dupa ce a raportat rezultele trimestriale. Veniturile au ajuns la 14.2 mld $, in crestere cu 8% acesta fiind primul trimestru fără segmentul de servicii de infrastructură, pe care l-a transformat într-o altă entitate numită Kyndryl Holdings, listată si ea.

CITESTE SI:  Grupul Softbinator îl numește pe Mark Stevenson în funcția de VP of Sales și vizează consolidarea prezenței pe piața de tehnologie din SUA

Venitul net din operațiunile continue a crescut cu 64% față de anul anterior dar profitul net global a scăzut cu 23%. Segmentul de software al IBM a generat venituri de 5,77 miliarde USD, în creștere cu 12% iar veniturile din consultanță au crescut cu 13%, până la 4,83 miliarde USD.

Compania a declarat de asemenea că si-a incetat activitatea in Rusia de curând. IBM a încheiat primul trimestru cu 10,8 miliarde USD în numerar, în creștere cu 3,2 miliarde USD față de sfârșitul anului 2021.

Datoria totala a ajuns la 54,2 miliarde USD, în creștere cu 2,5 miliarde USD față de sfârșitul anului 2021 și a platit dividende de 1,5 miliarde USD în primul trimestru. 

P&G – Procter & Gamble a raportat azi mai devreme veniturile trimestriale care au depășit așteptările analiștilor de pe Wall Street, se pare că creșterile de preț au condus la vânzări mai mari de aparate de ras și detergenți de rufe.

P&G a raportat un venit net fiscal al treilea trimestru de 3,36 miliarde dolari, sau 1,33 dolari pe acțiune, în creștere față de 3,27 miliarde dolari sau 1,26 dolari pe acțiune, cu un an mai devreme.

Vorbim aici de o companie cu pricing power, desi costurile mai ridicate ale mărfurilor și ale transportului au afectat marjele companiei, prețurile crescute și o productivitate imbunatățită au contribuit la compensarea profiturilor.

Marja brută a companiei a scăzut cu 4 puncte procentuale comparativ cu perioada similară din anul precedent, deși marja operațională a scăzut cu doar 0,1 puncte procentuale.

Fluxul de numerar operațional a fost de 3,2 miliarde USD. Compania a returnat acționarilor peste 3,4 miliarde USD: în numerar prin plăți de dividende de aproximativ 2,2 miliarde USD și răscumpărări de acțiuni comune de 1,2 miliarde USD. pentru anul fiscal 2022

P&G și-a crescut perspectivele pentru creșterea totală a vânzărilor pentru anul fiscal 2022 de 4-5% față de anul fiscal anterior si câștigul pe acțiune de pana la 9%. P&G estimează costuri de 2,5 miliarde de dolari din cauza costurilor mai mari ale mărfurilor si 400 de milioane de dolari din cauza creșterii costurilor de transport.