BET
12588.91
0.07%
BET-TR
24076.62
0.07%
BET-FI
50499.05
-0.65%
BETPlus
1876.11
0.07%
BET-NG
982.27
0.44%
BET-XT
1102.8
0%
BET-XT-TR
2096.63
0%
BET-BK
2285.45
-0.13%
ROTX
28242.5
0.13%


Sectorul tehnologic sub presiune: Acțiunile Meta (Facebook) în scădere peste 25% după publicarea rezultatelor financiare pe anul trecut

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Acțiunile Meta (FB.US), compania-mamă a Facebook, au scăzut cu peste 25% azi, după ce gigantul rețelelor sociale a publicat venituri mai slabe decât se așteptau analiștii în al patrulea trimestru și îndrumări slabe privind veniturile pentru trimestrul curent, argumentând prin schimbările de confidențialitate ale Apple și concurența sporită din partea rivalilor ca TikTok.

• Câștig per acțiune: 3,67 USD vs 3,84 USD estimat. Veniturile au crescut cu 20%, până la 33,67 miliarde USD, față de 33,4 miliarde USD estimat, potrivit Refinitiv

• În trimestrul următor, compania se așteaptă ca veniturile să crească doar între 3% și 11% din cauza „factorilor negativi ce afectează creșterea și creșterea prețurilor” în activitatea sa de publicitate.

• Reality Labs, divizia care va găzdui planurile metaverse ale companiei, a raportat venituri de 877 de milioane de dolari, dar a pierdut 3,3 miliarde de dolari pentru trimestrul respectiv și 10,2 miliarde de dolari pentru întregul an.

• Ritmul de creștere al utilizatorilor a încetinit în ultimul trimestru, utilizatorii activi zilnici scăzând de la 1,930 la 1,929 miliarde. Cele mai mari scăderi au venit din Africa și America Latină, un semn potențial îngrijorător având în vedere că avansul rețelelor sociale a stagnat de ceva timp în America de Nord și Europa.

În ciuda încetinirii ritmului de creștere a utilizatorilor, Venitul mediu per utilizator (ARPU) al Facebook s-a îmbunătățit ușor în Q4. Sursa: The Street/Meta

• Veniturile din publicitate au crescut cu 20% YoY, până la 32,6 miliarde de dolari – fiind cea mai lentă rată de creștere pentru întregul an

• Modificările aduse de Apple software-ului său de operare oferă utilizatorilor preferința de a permite urmărirea activității lor online, ceea ce face mai dificil pentru agenții de publicitate care se bazează pe date să dezvolte noi produse și să își cunoască piața.

• Compania intenționează să investească în instrumente de inteligență artificială și de învățare automată pentru a ajuta la definirea preferințelor utilizatorilor și pentru a face reclamele direcționate mai atractive.

• Meta se așteaptă ca cheltuielile să se apropie de 100 de miliarde de dolari în acest an, veniturile din primul trimestru fiind estimate să ajungă la 29 de miliarde de dolari, comparativ cu prognoza Refinitiv de 30,15 miliarde de dolari.

Evolutie actiuni Meta.Scaderea vine după ce ieri actiunile procesatorului de plăți Paypal au avut o evoluție asemănătoare, recordul până acum venind insă de la Netflix, platforma de streaming video care de la inceputul lunii noiembrie 2021 până in prezent a pierdut aproape 40% din capitalizarea bursieră.

CITESTE SI:  Raport PwC România: Doar 30% dintre companiile listate la BVB au un plan de punere în aplicare a obiectivelor ESG