BET
16947.98
0.5%
BET-TR
35164.99
0.5%
BET-FI
60482.43
0.6%
BETPlus
2503.39
0.47%
BET-NG
1212.49
0.75%
BET-XT
1444.24
0.52%
BET-XT-TR
2962.94
0.52%
BET-BK
3118.34
0.41%
ROTX
37227.85
0.51%


Teraplast a raportat o cifră de afaceri în scădere cu 14% față de T1/2022, pe fondul reducerii volumelor

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Primul trimestru al anului 2023 incheie o perioada de tranzitie pentru Teraplast, in perspectiva unui nou ciclu de crestere, in care eforturile au fost directionate catre consolidarea si extinderea cotelor de piata, concomitent cu gestionarea dificultatilor de moment, generate de cadrul macroeconomic si geopolitic instabil, plin de provocari si incertitudini pe termen scurt.

Aceste dificultati imediate s-au reflectat intr-o scadere a volumelor de vanzari la nivel de Grup, fata de nivelurile extraordinare din primul trimestru al anului trecut, tendinta care asteptam sa se inverseze, inclusiv ca efect al sezonalitatii din piata constructiilor, mizand pe o activitate mai intensa in a doua parte a anului 2023.

Din perspectiva evolutiei secventiale, trimestru la trimestru, se observa o ameliorare pe mai multe paliere, in special imbunatatirea marjei brute la 38%. De asemenea, marja EBITDA la nivel de Grup a fost de 6,1% in trimestrul 1, comparativ cu 2,8% in T4/2022.

Rezultatul consolidat este grevat si de diversificarea activelor din cadrul TeraPlast, menita sa garanteze cresterea pe termen lung si fructificarea oportunitatilor atunci cand cererea se va reconfigura.

Investitiile operationalizate necesita timp pentru a ajunge la dimensiunea critica si performante ridicate, iar, punctual, sunt deja vizibile imbunatatiri.

In acest climat complex, managementul Grupului a depus demersuri pentru a mentine rezilienta financiara la un nivel ridicat, printr-un control riguros al costurilor si un cash-flow solid.

In primul trimestru din acest an, ca o continuare a abordarii din 2022, am cautat un echilibru optim intre volume si marje operationale, cote de piata si competitivitate, provocari pe termen scurt si viziune de dezvoltare pe termen lung.

Nu avem performantele cu care ne-am obisnuit in ultima vreme, dar suntem constienti de impactul provenit din ciclicitatea economiei si de nevoia de timp pentru a operationaliza noile investitii.

Suntem foarte atenti la eficientizarea costurilor, insa nu putem anula impactul inflatiei.” a declarat Ioana Birta, directorul financiar al Grupului TeraPlast.

„Rezultatele primului trimestru sunt in linie cu bugetul prognozat, de aceea evolutiile pe termen scurt nu ne sperie si nu ne deraiaza de la strategia noastra.

Grupul a traversat si alte perioade mai putin favorabile, un exemplu este anul 2016, din care a iesit intarit. Pe masura ce acest an se va derula, estimam o stabilizare si o imbunatatire a climatului pietelor pe care activam, care se vor traduce in redresarea volumelor de vanzari si imbunatatirea marjelor operationale.”, a mai spus doamna Birta.

CITESTE SI:  LIFE IS HARD S.A atrage 2 milioane de euro din piața de capital pentru o nouă achiziție strategică

In trimestrul 1 cifra de afaceri consolidata s-a redus cu 14% comparativ cu T1/2022, la circa 147 de milioane de lei, in principal ca efect al reducerii volumelor. EBITDA la nivel de Grup s-a situat la 9 milioane de lei, in scadere cu 42% raportat la primele trei luni ale anului trecut.

Segmentele Instalatii si Reciclare, Granule si Reciclare, cu cea mai mare pondere in activitatea Grupului, continua sa aiba marje EBITDA satisfacatoare avand in vedere contextul economic, cuprinse intre 9 si aproape 10%.

Prin planurile noastre de investitii care implica diversificare si eficientizare, cautam sa oferim performante solide pe termen lung. Nu lasam rezultatele de moment sa ne descurajeze mai ales ca ne raportam la perioade succesive de recorduri.

Vizam un mix bun de activitate pe mai multe piete care sa ofere oportunitati viitoare si in acelasi timp sa reduca dependenta Grupului doar de anumite segmente ce pot suferi socuri temporare.

Avem un business solid care se poate adapta la sincope de moment si o echipa manageriala care a mai trecut cu succes prin perioade dificile, prin urmare stie ce are de facut.

Extindem business-ul, ii crestem amprenta geografica, analizam inclusiv operatiuni M&A, pentru a genera valoare adaugata pe termen lung, un lucru care stiu ca este dorit si de actionarii nostri, ramasi alaturi de noi chiar si atunci cand, la o privire superficiala, cifrele par nefavorabile” a declarat dl Alexandru Stanean, Director general al Grupului TeraPlast.

Grupul TeraPlast are planificate in acest an investitii in valoare de 120 milioane de lei care se adauga celor de aproape 400 milioane de lei din ultimii 5 ani.

Pentru proiectul noii fabrici de folii stretch s-a intrat in faza de constructie efectiva a cladirii, iar prima linie de productie a fost deja comandata. Constructia noii centrale fotovoltaice, in valoare de 19 milioane de lei, inca asteapta aprobarea finantarii prin PNRR, iar acordul va fi urmat de o implementare accelerata a proiectului.