

Veniturile Purcari au crescut cu 30%, în timp ce profitul net avansează cu 43% în al doilea trimestru al anului
Purcari Wineries a anuntat astazi publicarea rezultatelor pentru primul semestru al 2023. Veniturile au crescut cu 30% față de prima jumatate a anului 2022, ajungand la 161,4 milioane RON.
Grupul a livrat o crestere de 30% a vanzarilor pentru al doilea trimestru consecutiv, asigurand in acelasi timp o crestere robustă a profitabilitatii, cu EBITDA si profitul net in crestere cu 29% si 43%, iar marjele EBITDA si a profitului net ajungand la 28% si 16%, respectiv.
Pe toți indicatorii, rezultatele din primul semestru au fost in sau peste intervalele de ghidaj anuntate pentru intregul an 2023, respectiv: +18-22% crestere venituri, 22-26% marja EBITDA si 12-16% marja profit net.
„Suntem incantati sa vedem o crestere continua si puternica a veniturilor de 30%, pentru al doilea trimestru consecutiv. De asemenea, vedem premise bune de imbunatatire a marjelor incepand cu al doilea semestru.
In general, simtim ca suntem intr-o pozitie puternica, majorand cota de piata pe fondul slabiciunii economice generale din lume. Pozitionarea noastra in segmentul de lux accesibil isi demonstreaza inca o data rezilienta, ceea ce este foarte incurajator”, a declarat Victor Bostan, CEO Purcari Wineries PCL.
Repere cheie pentru S1 2023
• Romania: +40% crestere a veniturilor in S1 fata de perioada precedenta a anului trecut, Purcari fiind lider incontestabil. Seria Nocturne isi continua succesul extraordinar in segmentul HoReCa, seria 1827 la fel inregistrand o dinamica puternica de crestere. Crama Ceptura livreaza o crestere de 20% in S1 2023, continuand tendinta ascendenta inceputa in T4 2022. Bardar continua sa se extinda pe canalele de vanzari si sa isi creasca baza de consumatori.
• Moldova: +11% an la an, cu un nivel moderat de incredere al consumatorilor. Segmentul premium, condus de Purcari, se dovedeste rezilient si creste pe toate canalele atat valoric, cat si cantitativ. Continuă prioritizarea marjelor de profitabilitate față de volum pentru Bostavan si Bardar. Cresteri de pret implementate pentru a compensa presiunile inflationiste.
• Polonia: conditii de piata dificile, cu presiuni continue asupra economiei si segmentului vinurilor de masa. Prioritizam marjele fata de volum pentru Bostavan, prin implementarea majorarilor de pret. Consolidam prezenta in segmentul premium cu Purcari, extinzandu-ne in HoReCa.
· Asia: Perspectivele de redresare economica in China nu s-au materializat; performanta slaba la nivel de tara pentru toate importurile. Evolutie generala slaba pentru intreaga piata a vinurilor in China. Actiuni de marketing si promovare activa intreprinse de country managerul nostru care se afla in China.
• Cehia, Slovacia: recuperare puternica a vanzarilor dupa un inceput de an slab. Increderea scazuta a consumatorului, conditionata de erodarea puterii de cumparare, afecteaza brandurile mainstream. Continuă prioritizarea marjelor fata de volum pentru Bostavan. Focus pe premiumizare, Purcari in crestere de 1,7x in S1 2023 fata de perioada similara a anului precedent, desi de la o baza mai mica.
• Ucraina: un S1 2023 puternic, desi inca mic, comparativ cu cifrele dinainte de razboi din S1 2021. Se menține echipa locala si crește distributia in retelele mari. Continuă extinderea geografiei vanzarilor Bardar prin parteneriatul cu Coca-Cola Beverages Ucraina.
Ghidaj pentru 2023
Purcari optează pentru o abordare prudenta, pastrand ghidajul pentru intregul an neschimbat, anume: +18-22% cresterea vanzarilor, +14-18% cresterea vanzarilor in segmentul cheie de vinuri, 22-26% marja EBITDA si 12-16% marja Profitului Net.