BET
16928.98
0.59%
BET-TR
35125.6
0.59%
BET-FI
60700.98
0.95%
BETPlus
2497.77
0.56%
BET-NG
1217.08
0.61%
BET-XT
1445.33
0.66%
BET-XT-TR
2965.22
0.66%
BET-BK
3104.2
0.52%
ROTX
37198.07
0.62%



Work in motion – Idei, inițiative și viziuni privind mobilitatea angajaților

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Pe 18 mai 2018, la Hotel InterContinental, specialiști în domeniu, invitați ai companiilor de top de talie națională și internațională, s-au reunit în cadrul celei de a II-a ediții a evenimentului ”Work in Motion. A workforce mobility conference” organizat de BusinessMark.

Prima sesiune a debutat cu prezentarea Directorului HR BPO România, Telekom Smărăndița Schenel, ce a abordat tema: Cum integrăm mobilitatea în mod eficient la nivel strategic în cadrul companiilor? 

Reflectând viziunea companiei, prezentarea sa a poziționat mobilitatea ca element central în cadrul strategiei de HR. Pornind de la evoluția mobilității talentelor dinspre America înspre Europa în perioadele 1970-1990 și 1990-2010, prezentarea sa se oprește asupra anului 2020, când se previzionează că mobilitatea va crește exponențial, iar noțiunea de mobilitate fluidă va căpăta tot mai multă importanță.

Nevoile de business se vor modifica, de asemenea, având în vedere emergența inteligenței artificiale și, prin urmare, schimbarea dinamicii dintre cerere și ofertă pentru anumite poziții. Astfel, în viziunea Smărăndiței Schenel, este importantă orientarea companiilor către o abordare de transformare. Viitorul în ceea ce privesc aptitudinile digitale și cele de gândire vor conta într-o măsură mai mare decât în prezent: aptitudinile digitale (50,6%), abilitatea de a lucra virtual (44,9%), înțelegerea software-ului IT de business și a sistemelor (40,1%), capacitatea de a analiza și de a se pregăti pentru scenarii multiple (54,8%), inovație (46%).

“Care este atitudinea companiei față de mobilitate? Cât de conștienți suntem de acest lucru? Cât de mult investim și suntem atenți la atragerea de competențe la noi în țară?” sunt câteva dintre întrebările ridicate apoi de către aceasta și discutate în cadrul evenimentului.

Cel de-al doilea speaker al evenimentului, Andreea Bucur, General Manager HR, WNS Global Services, a accentuat provocările aduse de mobilitate, în special atunci când discutăm despre generația millennials. Colegii din această generație și din cele ce urmează vor avea responsabilități în context internațional. Astfel, apare necesitatea cunoașterii limbilor străine, candidații cu astfel de aptitudini fiind tot mai căutați. Tot internaționalizarea aduce în discuție problema integrării unor culturi diferite în cadrul unei companii. Flexibilitatea, adaptarea devin principii cu un puternic impact organizațional.

La nivel de condiții flexibile de lucru, ”working from home” este, potrivit Andreei Bucur, un beneficiu tot mai solicitat de către angajați. Având provocările sale, însă, acest element este încă gestionat cu precauție.

CITESTE SI:  Reșița listează prima emisiune de obligațiuni municipale verzi la Bursa de Valori București

Privind spre riscurile programelor de mobilitate, întoarcerea înainte de termenul prestabilit în contract este asociat cu dificultatea de adaptare la cultură, diferențele la nivel de cerințe, lipsa unor programe strategice de orientare în carieră.

Marian Hanganu, Sales Manager – Romanian Software, a discutat despre elementele specifice mediului de afaceri din România ce pot conduce la apariția unor probleme în sistemul informatic al unei organizații. Instabilitatea sistemului legislativ poate conduce la o imposibilitate a furnizorilor de soluții tehnologice de a își adapta sistemele cu rapiditatea necesară într-un mediu de lucru precum cel românesc. Astfel, operatorii locali pot deveni, în opinia lui Marian Hanganu, parteneri de încredere, ce pot interveni și soluționa problemele rapid. Mobilitatea angajaților, ca trend, trebuie să fie, pentru orice companie din zona tehnologiei, parte din strategia de dezvoltare.

Discuția a continuat alături de Daniela Oprescu, Tax Director – KPMG, ce a abordat subiecte cu privire la cadrul legislativ în contextul relocării angajaților. Printre impedimentele enumerate, Daniela Oprescu amintește aspectele cu privire la Formularul A1 – și anume corelarea cerințelor statelor implicate. O altă provocare o reprezintă costurile, riscurile asociate fiind: impozitul pe venit și contribuțiile sociale, imigrarea, impozitul la nivel de corporații, legislația muncii.

Prezentă în cadrul evenimentului a fost și Zoe Dobre, HR Director, City Grill, ce a discutat despre experiența sa la nivel de recrutare și integrare în echipă a unor angajați veniți din zona non-UE. Atât din punct de vedere strategic, cât și din punct de vedere operațional și cultural, prezentarea sa a subliniat o serie largă de aspecte importante pentru specialiștii din zona de HR.

Avantajele mobilității angajaților: completarea necesarului forței de muncă, personal stabil, implicarea activă a angajaților sunt puse în conexiune de către Zoe Dobre cu dezavantaje, precum: procesul foarte complex din punct de vedere birocratic, bariere de limbă vorbită, costuri mari, diferențele culturale – “Diferențele culturale sunt foarte importante în procesul de integrare a imigranților în rândul organizațiilor, întrucât pot genera conflicte și trebuie gestionate din timp.