BET
16838.36
-0.26%
BET-TR
34937.55
-0.26%
BET-FI
59897.97
-0.98%
BETPlus
2488.64
-0.26%
BET-NG
1205.13
-0.11%
BET-XT
1434.84
-0.36%
BET-XT-TR
2943.66
-0.36%
BET-BK
3096.27
-0.44%
ROTX
36979.69
-0.22%


Vânzări în creștere semnificativă în primul semestru și un profit net de 18 mil lei pentru Sphera Franchise Group

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Vânzările consolidate ale Sphera Group (detinătorul francizelor pentru restaurantele KFC, Pizza Hut si Taco Bell) au atins nivelul de 445,57 milioane RON in semestrul I 2019, reprezentand o crestere de 27,28% fata de perioada comparabila a anului trecut.

Principalii factori care au determinat aceasta performanță au fost cresterea vanzarilor USFN Romania (restaurantele KFC) (+19,19% fata de anul trecut), care a avut o contributie de 14,85pp la cresterea vanzarilor consolidate si USFN Italia (restaurantele KFC din Italia), cu o crestere a vanzarilor de 284,26% si o contributie de 8,28pp la cresterea vanzarilor consolidate, se arată in raportul semestrial privind rezultatele financiare ale companiei pe site-ul BVB.

Vanzarile CFF (restaurantele Taco Bell) au crescut cu 200,57% si au contribuit cu 2,66pp la cresterea vanzarilor consolidate, iar vanzarile ARS (restaurantele Pizza Hut) au crescut cu 7,37% fata de anul precedent si au contribuit cu 1,25pp la cresterea vanzarilor consolidate.

In prima jumatate a anului 2019, vânzarile restaurantelor comparabile (“like-for-like”) la nivelul Sphera au crescut cu 9% fata de anul precedent, fiind sustinute de cresterea cu 12% a vanzarilor KFC Romania, cresterea vanzarilor KFC Italia si ale Pizza Hut Romania cu 0,4%, in timp ce vanzarile Taco Bell au scazut cu 14,3%.

Cresterea puternică a vanzarilor comparabile ale KFC Romania s-a datorat in continuare performantei foarte bune a restaurantelor din afara Bucurestiului, precum si a vanzarilor incrementale generate de activitarea de livrare la domiciliu, in special in Bucuresti.

Cheltuielile operationale consolidate au atins nivelul de 394,72 milioane RON in S1-2019, reprezentand o crestere de 30,05% fata de anul precedent.

Ca procent din vanzari, cheltuielile operationale au crescut cu 1,89pp fata de anul precedent pana la nivelul de 88,59% in S1-2019, in special ca urmare a cresterii costului salarial cu 3,08pp si a altor cheltuieli operationale cu 0,92pp, in timp ce costul produselor vandute s-a redus cu 1,10pp.

Ca urmare a adoptarii IFRS 16, cheltuielile cu chirile au scazut cu 5,12pp pana la nivelul de 2,18% din vanzari, iar cheltuielile cu amortizarea au crescut cu 4,77pp pana la 7,51% din vanzari.

Profitul de exploatare in restaurante a atins nivelul de 50,85 milioane RON in S1-2019 (11,41% din vanzari), in crestere cu 9,19% fata de anul precedent (13,30% din vanzari), din care 5,72 milioane RON a reprezentat contributia operatiunilor USFN Romania (in crestere 13,32% fata de anul precedent) si alte 0,96 milioane RON contributia operatiunilor CFF Romania.

CITESTE SI:  Hidroelectrica recompensează acționarii cu dividende de aproape 6,3 miliarde lei, adica un randament de 11%

Profit mai mic față de anul precedent a fost inregistrat de ARS Romania (in scadere cu 1,58 milioane RON) si KFC Italia (scadere de 1,00 milion RON). Excluzand impactul adoptarii IFRS 16, profitul de exploatare in restaurante a atins nivelul de 49,43 milioane RON in S1-2019 (11,09% din vanzari), in crestere cu 6,15% fata de anul precedent, din care 4,41 milioane RON a reprezentat contributia operatiunilor USFN Romania (in crestere cu 10,27% fata de anul precedent) si alte 0,92 milioane RON contributia operatiunilor in crestere ale CFF Romania, cu profituri mai mici raportate de ARS Romania (in scadere cu 1,72 milioane RON fata de anul precedent) si KFC Italia (in scadere cu 0,90 milioane RON fata de anul precedent).

EBITDA a inregistrat in S1-2019 o crestere cu 91,37% fata de aceeasi perioada a anului precedent pana la 60,06 milioane RON, in timp ce profitul din exploatare a inregistrat o crestere cu 14,58% pana la 24,44 milioane lei.

Marja EBITDA a inregistrat in S1-2019 o crestere cu 4,51pp pana la 13,48%, in principal datorita impactului adoptarii IFRS 16 asupra marjei de exploatare a restaurantelor, asa cum a fost prezentat mai sus.

Profitul net a inregistrat o valoare de 13,70 milioane RON in S1-2019, fiind cu 26,95% mai redus decat in perioada similara a anului precedent. Marja profitului net a inregistrat in S1-2019 o scadere cu 2,28pp pana la 3,08% din vanzari.

Excluzand impactul adoptarii IFRS 16, EBITDA a inregistrat in S1-2019 o crestere cu 16,98% fata de aceeasi perioada a anului precedent pana la 36,71 milioane RON, marja EBITDA inregistrand o scadere de 0,7pp, pana la 8,24%, in principal ca urmare a unui marje mai reduse a profitului de exploatare in restaurante.

Profitul net a inregistrat o valoare de 18,1 milioane RON in S1-2019, fiind cu 3,52% mai redus decat in perioada similara a anului precedent. Marja profitului net a inregistrat in S1-2019 o scadere cu 1,30pp pana la 4,06% din vanzari.


 

[ajax_load_more]