BET
16838.36
-0.26%
BET-TR
34937.55
-0.26%
BET-FI
59897.97
-0.98%
BETPlus
2488.64
-0.26%
BET-NG
1205.13
-0.11%
BET-XT
1434.84
-0.36%
BET-XT-TR
2943.66
-0.36%
BET-BK
3096.27
-0.44%
ROTX
36979.69
-0.22%


Venituri în creștere cu 25% și profit +7% în primul semestru pentru producătorul de vinuri Purcari

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Purcari Wineries Plc, unul dintre cei mai importanti producatori de vin din Europa Centrala si de Est, a anuntat astazi rezultatele financiare pentru primul semestru al anului 2019.

Vanzarile Grupului au crescut cu 25% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 88 milioane RON, sustinute de performante puternice in pietele de baza.

Polonia a contribuit semnificativ la aceasta, avand o crestere de 47% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, Cehia si Slovacia au asigurat o crestere de 24% an la an, in timp ce Romania si Moldova au crescut ambele cu cate +16% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

In timp ce o dinamica mai mare a fost raportat in primul trimestru al anului 2019, acea crestere a fost partial impactata de practicile contabile istorice care au distorsionat alocarea intre trimestrele anului 2018 (prima perioada de raportare post-IPO), astfel ca datele pentru sase luni sunt mult mai reprezentative.

(1) EBITDA pentru 1S18 este calculat excluzand costurile ne-recurente de IPO, pentru a permite o analiza comparitiva relevanta pentru cresterea din 1S19 vs 1S18. (2) Profitul net normalizat 1S19 exclude ~4.0 mil. RON in pierderi FX ne-operationale; Profitul net normalizat 1S18 exclude ~1.3 mil. RON in castiguri FX ne-operationale si ~0.9 mil. RON in costuril de IPO. Normalizarile sunt facute pentru a facilita o analiza relevanta comparativa a ratei de crestere.

Marja bruta se mentine, de la 51% la 49%, an la an, influențată de cresterea preturilor la materia prima, dar ajutata de ajustarea preturilor de vanzare si diminuarea cheltuielilor cu personalul angajat ca urmare a reformelor din Moldova in domeniul impozitarii.

Cheltuielile general administrative sunt sub control cu o diminuare de 8% comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, bazat pe o disciplina a costurilor si ajutat de stoparea aprecierii MDL, precum si diminuarii costurilor cu serviciile profesionale de la persoane terte fata de perioada precedenta (costurile IPO in 2018).

Grupul a mentinut un nivel stabil costurile de marketing si distributie, cu putin sub nivelul de 8% din cifra de afaceri, in pofida cresterii accelerate a vanzarilor.

Ca urmare, EBITDA ajustata a crescut cu 30%, astfel profitabilitatea crescand mai rapid ca cifra de afaceri. Marja ajustata EBITDA a crescut pana la 34%, in crestere cu 1 pp an la an, atingand nivelul de varf al limitei de orientare. Tinand cont de sezonalitate, cu trimestrele 3 si 4 mai profitabile, exista posibilitatea unei cresteri in continuare a EBITDA.

Venitul net a rescut cu 7% comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent si a inregistrat 17 milioane RON. Venitul net a fost impactat negativ de pierderi non-cash din reevaluarea creditelor denominate in valuta straina ale entitatilor din Moldova, ca urmare a devalorizarii Leului moldovenesc – valuta operationala a subsidiarelor Bostavan, Purcari si Bardar.

CITESTE SI:  Simtel Team vizează venituri consolidate de 394,3 milioane de lei și un profit net de 35,1 milioane de lei în 2024

Chiar daca devalorizarea valutei locale este un moment pozitiv pentru Societate, avand in vedere caracterul predominant al vanzarilor la export, in final acest lucru a generat impact negativ imediat pe Venitul Net pe IFRS. Normalizata la acest efect, cresterea venitului net a fost de 35% an la an, iar marja profitului net de 24%, la varful limitei de orientare.

Activele pe termen lung au crescut cu 7% comparativ cu sfarsitul anului 2018. Managementul Grupului estimeaza o crestere semnificativa a activelor pe termen lung la sfarsitul lui 2019 ca urmare a cresterii investitiilor capitale, initiate cu scopul de a creste capacitatea de productie.

Activele circulante au crescut cu 21% in perioada raportata. Cea mai mare crestere este in numerar si echivalente de numerar, care se datoreaza pregatirii Societatii pentru achitarea dividendelor platibile la 31 iulie 2019, conform deciziei AGA. De asemenea, platile anticipate au crescut semnificativ, intrucat Societatea a finantat achizitiile viitoare de imobilizari corporale si echipamente, precum si strugurii din roada ce urmează.

Imprumuturile si creditele a crescut cu 20%, comparativ cu sfarsitul anului 2018, Societatea contractand credite investitionale noi pentru finantarea cheltuielilor de capital, precum si credite noi pentru nevoie de capital circulant.

In primul semestru 2019, coeficientul lichiditatii grupului s-a redus de la 2.10 in perioada similara a anului trecut la 2.02, iar gradul de indatorare s-a stabilit la 81%.

Chiar daca indicatorul a crescut de la 58% la finele lunii Iunie 2018, managementul considera ca acesta este un efect temporar de pe urma cresterii imprumuturilor in trimestrul II al 2019, in timp ce anul trecut noi credite au fost angajate in trimestrul 3.

In acest sens, pozitia financiara, dezvoltarea si performantele Societatii prezentate in situatiile financiare sunt considerate a fi foarte bune.

Clientii continua sa aprecieze calitatea excelenta la preturi rezonabile pe care o oferim, iar situatiile noastre financiare o demonstreaza. Totul incepe cu un produs excellent, cum sunt vinurile de Purcari. De exemplu, Chardonnay de Purcari, vintage 2018, a primit 97 de puncte la Decanter London, cucerind medalia de platina.

In Romania, este comercializat la aproximativ 7 EUR pret la raft, in timp ce produsele concurente cu astfel de scoruri au deseori un pret de 10 ori mai mare. Daca veti gusta acest produs, veti intelege mai multe despre cresterea si financiarele noastre decat orice veti gasi in Excel-urile companiei”, a comentat Victor Bostan, CEO Purcari Wineries.

Au fost extrem de satisfacatoare primele doua luni cu echipa Purcari. Sunt impresionat de ceea ce am gasit aici, dar si de potentialul imens pe care il avem inca in fata.

Pe masura ce continuam sa crestem compania, ne-am stabilit scopuri foarte ambitioase si rezultatele din primul semestru sunt o dovada a eforturilor semnificative depuse de echipa. Nu intentionam sa incetinim acest ritm”, a adaugat Eugen Comendant, Director Operational Purcari Wineries.


 

[ajax_load_more]