

Termenul zilei
Analiza SWOT este o un proces folosit in mediul de afaceri care identifică punctele forte, punctele slabe, oportunitățile si amenințările unei organizatii / proiect si provine din limba engleză: Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats. Analiza SWOT se realizează, in general, in prima fază a unui proiect si poate fi utilizată pentru evaluarea unor produse, servicii sau organizaţii astfel încât să fie posibilă luarea unei decizii corecte privind cea mai bună strategie de dezvoltare. In timp ce punctele tari şi punctele slabe sunt variabile interne ale unui proiect, oportunitățile si amenințările sunt variabile ale mediului extern care pot perturba activitatea unei organizatii. O analiză SWOT este prezentată, de obicei, ca un pătrat cu fiecare din cele patru zone care formează un cadran, acest aranjament vizual al informațiilor oferind o imagine de ansamblu rapidă a poziției companiei. Astfel, punctele forte reprezinta aspectele la care compania exceleaza si se detaseaza de competitie, punctele slabe reprezinta ariile de imbunatatit, oportunitatile se refera la factorii externi organizatiei de pe urma carora poate profita pentru a obtine un avantaj competitiv, iar amenintarile sunt aspecte ce pot pune in pericol dezvoltarea companiei.

