
Termenul zilei
Brand-ul este un design unic, semn, simbol, cuvânt sau o combinație a acestora, folosite pentru a crea o imagine care identifică un produs și îl diferențiază de concurenții săi. În timp, această imagine devine asociată cu un nivel de credibilitate, calitate și satisfacție în mintea consumatorului prin pozitionare adecvata. Astfel, forța brandului (Brand Strength) îi ajută pe consumatori să se identifice cu un produs sau un serviciu într-o piață aglomerată și complexă, atribuindu-le anumite avantaje și valori. Pentru a determina forța unui brand, exista un index specific numit Brand Strength Index (BSI), ce analizeaza investiția în marketing, brand equity (reputația acumulată cu clienții / consumatorii, angajații și alte părți interesate) și impactul acestora în performanța de piață. Ca rezultat al acestei analize, fiecărui brand îi revine un scor BSI de la 1 la 100 si ulterior un rating între AAA+ și D, într-un format similar ratingului de credit. Brandurile AAA+ sunt excepțional de puternice și bine administrate, pe când un brand lipsit de orice forță va avea gradul D. Numele legal al unei mărci este marcă comercială și, atunci când identifică sau reprezintă o firmă, se numește nume de marcă (trademark).
Cash flow net = Total intrări de numerar - Total ieșiri de numerar
Fluxul de numerar pozitiv indică faptul că activele lichide ale unei companii sunt în creștere, permițându-i să își plateasca datoriile, să investeasca în continuare in afacere, să restituie banii acționarilor, etc. Fluxul de numerar negativ indică faptul că activele lichide ale unei companii sunt in scadere. Fluxul de numerar este folosit pentru a evalua calitatea veniturilor unei companii, ceea ce poate indica dacă societatea este solvabilă sau nu.
