
Termenul zilei
CRM (Customer Relationship Managament), in traducere Sistem de gestiune a relației cu clienții, reprezinta un set de strategii, politici, instrumente și tehnologii ce au in vedere imbunatatirea relatiei cu clientii. CRM-ul are ca scop unificarea interactiunilor cu clientii existenti si prospecti in vederea maximizarii valorii informatiilor detinute despre acestia, contribuind la atragerea de noi clienti si generarea de oportunitati noi de vanzare pentru cei existenti. Un sistem CRM acoperă patru componente de business, impartite in 2 categorii vizand atat activitatile externe ale unei companii, Zona de vanzari (clienti), Partenerii de afaceri (furnizori, vendori, retaileri, influenceri, leaderi de opinie, presă), cat si cele interne, Angajatii si procesele care au efecte implicite asupra activităților de vanzare (activitățile de marketing, prospectare, service), cat si analiza centralizată a datelor companiei, acestea ajutand compania sa dezvolte si sa puna in aplicare campanii de marketing, strategii de vânzare si de dezvoltare/optimizare a afacerii. Un sistem CRM este utilizat cu precadere in urmatoarele domenii: Marketing, Vanzari, Servicii, Dezvoltarea de proiecte/fluxuri organizationale interne. Un sistem de CRM aduce urmatoarele avantaje: ajuta la cresterea vanzarilor, contribuie la imbunatatirea calitatii procesului de vanzare, automatizarea activitatilor de marketing (mai ales online) facilitand punerea in aplicare a campaniilor de marketing integrat, creste calitatea relatiei cu clientii, creste productivitatea angajatilor, contribuie la realizarea cu succes a proiectelor desfasurate in companie.


