
Termenul zilei
Price to sales ratio sau P/S, este un indicator folosit pentru a evalua atractivitatea unei companii si este exprimat ca raport care compară prețul acțiunilor unei companii cu veniturile acesteia. P/S poate fi calculat fie prin împărțirea capitalizării bursiere a societății în funcție de vânzările sale totale pe o perioadă de 12 luni, fie pe bază de acțiuni, prin împărțirea prețului unei acțiuni la vânzările pe acțiune pe o perioadă de 12 luni. Raportul mai este cunoscut ca multiplu de vanzari sau multiplu de venituri. Perioada de 12 luni folosită pentru determinarea volumului vânzărilor în raportul P/S este, în general, formată din ultimele patru trimestre sau chiar ultimul an fiscal. Un raport P/S, care se bazează pe vânzările previzionate pentru anul în curs, se numește forward P/S. Asemeni restului indicatorilor, raportul P/S este relevant atunci când este utilizat pentru a compara companiile din același sector. Un raport scăzut poate indica o posibilă subevaluare, în timp ce un raport care este semnificativ mai mare decât media poate sugera supraevaluarea pretului actiunilor.


