BET
8381.03
-0.02%
BET-TR
12203.86
0%
BET-FI
36896.26
-0.43%
BETPlus
1250.25
-0.02%
BET-NG
692.26
-0.05%
BET-XT
767.83
-0.14%
BET-XT-TR
1129.4
-0.12%
BET-BK
1610.38
-0.16%
ROTX
17344.93
-0.03%

Termenul zilei

Profit operațional

Profitul operațional este un important indicator economic de gestiune care masoară nivelul profitului unei companii ce rezultă din activitatea sa de bază. Profitul operational mai este cunoscut ca si profitul înainte de dobânzi şi impozite sau EBIT (Earnings Before Interest and Taxes) si se calculează ca diferenţă între veniturile totale şi cheltuielile totale ale unei companii, fara a lua in considerare dobânzile şi impozitele. Această valoare nu include niciun altfel de profit, cum ar fi cel obtinut din activitati de investitii sau alte tipuri plasamente din cadrul altor societati unde companie poate avea calitatea de actionar. Datorita faptului ca indicatorul nu ia in calcul cheltuielile cu dobânzile, rezultatul final nu va fi distorsionat de eventuale modificari in structura capitalurilor societatii. Prin excluderea impozitelor şi a cheltuielilor cu dobânzile, rezultatul denotă capacitatea companiei de a obţine profituri, ceea ce face mult mai uşoară compararea companiilor între ele, ajutand investitorii sa ia decizii corecte atunci cand doresc să investeasca în societați listate la bursă.

24.09.2018
Multichannel marketing: Multichannel marketing sau marketingul prin canale multiple reprezinta utilizarea diferitelor canale de distribuție sau promoționale în scopul marketingului. Canalele de distribuție variază de la un magazin de vânzare cu amănuntul, la un site web sau un catalog de comenzi prin poștă. Pentru a fi eficient, marketingul multi-canal trebuie să fie sustinut/sprijinit de sisteme de management al lanțului de aprovizionare, astfel încât detaliile și prețurile bunurilor oferite să fie coerente pe diferite canale. Poate fi, de asemenea, susținut de analize detaliate a rentabilității investiției realizata pe fiecare canal in parte, măsurată în funcție de răspunsurile primite din partea clientilor și de conversia vânzărilor. Contribuția fiecărui canal la vânzări poate fi evaluată prin modelarea Mix-ului de Marketing. Unele companii vizează anumite canale din diverse segmente demografice ale pieței sau din diferite grupuri socio-economice de consumatori. În timp ce marketingul multicanal se concentrează în primul rând pe noile platforme media în marketing, abordările tradiționale utilizează mijloace media vechi, cum ar fi surse tipărite (reviste, ziare), telemarketing (marketing la telefon), direct mailing (transmiterea de scrisori personalizate), radioul și televiziunea. Marketingul pe mai multe canale integrează și canale media care vizează interacțiunea cu clienții prin diferite platforme, cum ar fi prin mesaje text, pe un site Web, e-mail și GPS pentru a urmări locația unui client și apropierea de produsul sau serviciul respectiv. Capacitatea de a contacta direct clienții este o strategie de marketing importantă, deoarece este convenabilă și îmbunătățește interacțiunea directă cu clienții. In concluzie, Marketingul prin multiple canale permite comerciantului cu amănuntul să ajungă la clientul său potențial sau actual prin canalul preferat de acesta.
21.09.2018
Omnichannel: Omnichannel este o strategie de marketing cu conținut încrucișat pe care organizațiile o utilizează pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor. În loc să lucreze în paralel, canalele de comunicare și resursele lor de sprijin sunt proiectate și orchestrate pentru a coopera. Omnichannel implică integrarea și gestionarea canalelor, astfel încât experiența clientului ce interactioneaza cu oricare din canalele pe care cineva le alege să le folosească este la fel de eficientă sau mai plăcută decât folosirea izolată a canalelor unice. Abordarea are aplicații în orice industrie, dar primele exemple au fost în sectorul serviciilor financiare, asistenței medicale, comerțului cu amănuntul și telecomunicațiilor. Omnichannel este mai mult decat Multichannel marketing (multi-canal) și include canale precum locațiile fizice, comerțul electronic, aplicațiile mobile și mediile sociale. Companiile care utilizează omnichannel susțin că un client apreciază capacitatea de a interactiona prin mai multe canale în același timp. O concepție greșită este că pentru a fi omnichannel, o strategie trebuie să susțină toate canalele posibile, ceea ce este practic o imposibilitate pentru majoritatea organizațiilor. Canale precum dispozitivele si aplicațiile mobile, realitatea augmentată, realitatea virtuală și chatbots sunt folosite în plus față de canalele tradiționale de interacțiune fizică și umană. Aceasta creează o matrice complexă de posibilitati în care o persoană poate interactiona cu o organizație și ofertele ei sau poate îndeplini o sarcină. Omnichannel in banking de exmplu reprezinta utilizarea tranzacțiilor bancare digitale prin intermediul canalelor cum ar fi: ATM-urile, aplicațiile web și aplicațiile mobile.
19.09.2018
Bani Fiat: Banii Fiat reprezintă moneda unei tari pe care propriul guvern a declarat-o ca fiind mijloc legal de plată, dar care nu are acoperire conferită de un bun fizic sau de altă natură. Cu alte cuvinte, valoarea banilor FIAT derivă din relația dintre cerere și ofertă, mai degrabă decât din valoarea materialului din care sunt facuti. Banii FIAT (traducerea aproximativă din limba latina: să fie facut) au fost introdusi prima dată ca o alternativă la monedele care aveau o acoperire in aur sau argint si au in prezent valoare de schimb numai pentru că un guvern sau bancă centrală le menține acea valoare. In ziua de astazi, majoritatea tarilor au in circulatie bani fiat, intregul sistem financiar global fiind cladit pe increderea pe care oamenii o au in bani, decat pe valoarea lor intrinseca si sunt folositi ca mijloc de plata pentru achizitia marfurilor sau serviciilor. Pe langa avantajul usurintei in folosire, banii fiat sunt supusi in permanență erodarii in valoare datorită inflatiei. Desi reprezinta un mijloc general acceptat de facilitare a schimburilor de mafuri si stocare a valorii, banii fiat si-au aratat de-a lungul timpului limitarile indeosebi datorită usurintei cu care pretul lor (dobânda) variază in intervale scurte de timp, provocand cicluri de crestere sau scadere economică, conducand de cele mai multe ori la supraîndatoarea populatiei sau a țărilor. Având in vedere monopolul pe care un stat, prin intermediul Bancii Centrale, il are asupra masei monetare aflată in circulatie, se poate spune ca are puterea de a gestiona economia in ansamblu prin emisiunea de moneda, controlul lichiditatii si al ratelor dobanzilor la care populatia si firmele se imprumută sau economisesc.
18.09.2018
Portofoliu: Portofoliul este o grupare de active financiare, cum ar fi acțiuni, depozite, obligațiuni, numerar, fonduri mutuale sau alte tipuri de investiții, pe care un investitor le are in proprietate. Portofoliile sunt deținute fie direct de către investitori, in cazul acesta ei fiind cei care își gestioneaza investitiile, fie sunt in administrarea unor investitori profesioniști, cum ar fi administratorii de fonduri de investitii, brokerii pe piata de capital și altii. In vederea diminuarii riscurilor asociate investițiilor si a maximizarii randamentelor, teoria de specialitate sugerează că investitorii ar trebui să-și construiască un portofoliu de investiții în conformitate cu toleranța la risc, obiectivele personale și diversificarea plasamentelor. Astfel, investitiile trebuie corelate cu obiectivele pe termen scurt, mediu sau lung ale fiecaruia și in functie de nivelul riscului acceptat, profilul investitional situandu-se între nivelul conservator (nu accepta riscul) si nivelul agresiv (accepta un risc crescut). Diversificarea la randul sau presupune alocarea disponibilitatilor în mai multe tipuri de active, in vederea diminuarii riscului. Pe de altă parte, managementul portofoliului presupune administrarea activelor in conformitate cu o strategie de investiții si este activ daca este facut de catre un profesionist in investitii, deciziile fiind luate pe baza cercetarilor si analizelor de piață, sau pasiv, atunci cand investiția este facuta pe termen lung, fara intervenții de vânzare sau cumpărare, ignorându-se miscările pietei.
13.09.2018
EdTech: EdTech sau educational technology, este un concept definit ca "studiul teoretic și practic care facilitează învățarea și aprofundarea cunostintelor prin crearea, utilizarea și gestionarea proceselor și resurselor tehnologice adecvate". Pe langa alti termeni mai cunoscuti precum fintech sau insurtech, care isi propun sa "disrupă" actualul sistem financiar prin facilitarea tranzactiilor, a schimburilor de bani sau a transferurilor, educational technology foloseste resursele tehnologice să imbunatațească educația, fie ca vorbim de folosirea unor aplicatii, produse noi sau e-learning. Fiind parte a unei noi ere in procesul educational, edtech incepe sa fie adoptat pe scara larga la nivel mondial deoarece majoritatea oamenilor îi recunosc beneficiile pentru actualii si viitorii elevi sau studenti. Tehnologia educațională incepe cu simpla folosire a calculatorului de birou si merge pana la invățarea multimedia, instruirea asistată de un calculator, instruirea cibernetică, învățarea în rețea sau platformele de învățare (micro-learning). Conform unor analize, inteligenta artificiala si machine learning-ul impreună cu virtual reality vor schimba definitiv modul actual de predare din scoli si universitati, transformand teoria intr-o practica virtuala, usor de inteles, mai ales in domeniul stiintelor exacte precum fizica, chimia sau biologia. Astfel, explicarea unor procese complexe precum mecanica fluidelor, formarea curentului electric, transformarea acidului sulfuric sau sistemul limfatic, va fi lesne de însușit.
Pagina 1 din 58