BET
8504.24
0.32%
BET-TR
13561.39
0.31%
BET-FI
38228.11
-0.21%
BETPlus
1271.64
0.33%
BET-NG
711.31
0.83%
BET-XT
773.87
0.31%
BET-XT-TR
1241.25
0.31%
BET-BK
1625.08
0.15%
ROTX
17724.9
0.39%

Termenul zilei

Rata lichidității

Rata lichidității este un important indicator financiar care măsoară capacitatea unei companii de a-și plăti datoriile, atat pe termen scurt cat si pe termen lung. Pentru a măsura această capacitate, rația calculează totalul activelor circulante ale unei societăți (lichide și nelichide) în raport cu datoriile totale ale acesteia. O valoare supraunitara indica o capacitate mai mare de a-si plati datoriile fără să apeleze la resurse pe termen lung sau la noi imprumuturi. O valoare subunitară in schimb inseamnă ca firma isi finanteaza o parte din imobilizari prin datorii pe termen scurt, lucru care ii creste riscul de faliment. In practica, un raport intre 1,5  - 2 indica o proportie ce ar asigura acoperirea tuturor datoriilor curente prin activele circulante. Dezavantajul acestui indicator este faptul ca masoară conditiile statice ale activitatii si evaluează capacitatea companiei la un anumit moment, fară a lua in calcul dinamica activitatii generale a companiei. Un test mai restrans este rata lichiditatii rapide (Quick ratio) si se calculeaza ca raport intre activele lichide ale unei companii (numerarul, conturile de încasat și investițiile pe termen scurt) si datoriile curente.

18.06.2019
Strategia Value investing: Value investing este o strategie de investiții prin care acțiunile sunt identificate pe baza faptului că acestea par a se tranzacționa la o valoare mai mică decât valoarea lor intrinsecă sau valoare contabilă. Cu alte cuvinte, obiectivul value investing este de a determina companiile care sunt considerate subevaluate în raport cu piața sau se tranzacționează cu discount față de valoarea lor reală. O acțiune se poate tranzacționa cu discount din mai multe motive: o sincopă în câștigurile companiei, un eveniment unic care ar putea să fi diminuat prețul acțiunilor sau un moment neprielnic de piață. In consecință, un investitor de tip value ar considera acest lucru drept o oportunitate de investiții pe termen lung. Investitorii care folosesc această strategie sunt de părere că piața exagerează atunci când apar vești bune sau rele, ceea ce duce la mișcări ale prețului acțiunilor care nu corespund unei baze fundamentale pe termen lung. Această reacție exagerată oferă investitorilor posibilitatea de a profita prin cumpărarea de acțiuni la un preț redus. Investitori celebri precum Warren Buffet sau Benjamin Graham analizează situațiile financiare și multiplii de evaluare ai unei companii, încercând să identifice cazurile în care prețul de piață al unei acțiuni este gresit și, în cele din urmă, urmand să valorifice ulterior revenirea acestuia la valoarea reală.
17.06.2019
Cost de oportunitate: Costul de oportunitate este un concept economic și reprezintă valoarea celei mai bune dintre șansele sacrificate la care se renunță atunci când se face o alegere oarecare. Costul de oportunitate sau costul real reprezintă de asemenea cea mai buna alternativă la care se renunta atunci cand s-a luat decizia de a folosi resurse limitate pt a produce sau procura un anumit bun economic. Pe cale de consecinta, daca resursele ar fi nelimitate, costul de oportunitate ar fi zero. Atunci când evaluează profitabilitatea potențială a diverselor investiții, companiile caută de obicei opțiunea care le va aduce cea mai mare rentabilitate, pe baza unei analize financiare luand in considerare costul oportunitatii fiecarei optiuni. De exemplu, o companie isi poate aloca resursele fie in economisire/investitie, fie cumparand mijloace de productie. Indiferent de ce opțiune este aleasă, profitul potențial pierdut prin faptul că nu se investeste în cealaltă opțiune se numește cost de oportunitate. Acest lucru este adesea exprimat ca diferența dintre randamentele așteptate ale fiecărei opțiuni: costul oportunității = Randamentul celei mai avantajoase opțiuni - Randamentul opțiunii alese.
14.06.2019
Oligopol: Oligopolul este o formă imperfectă a pieței în care un număr mic de întreprinderi deține majoritatea cotei de piață pe un anumit segment. Un oligopol este similar cu un monopol, cu excepția faptului că este nevoie de cel puțin două sau mai multe firme ca să domine piața. Nu există o limită superioară exactă a numărului de firme care se află într-un oligopol, dar numărul acestora trebuie să fie suficient de scăzut încât sa asigure cea mai mare parte a ofertei unui anumit bun sau serviciu, solicitat de numeroși consumatori, conferindu-le acestora o pozitie dominantă. In general, un oligopol se caracterizează printr-un numar redus de producatori care activeaza în industrii complexe (siderurgie, construcții de automobile, aeronautică, etc), unde exista bariere de intrare datorită volumului de investiții ridicat. Participanții din piata de tip oligopol isi stabilesc in mod unilateral prețurile, din acest motiv, oligopolurile sunt considerate a fi capabile să-si mărească marjele de profit peste ceea ce ar permite o piață cu adevărat liberă. Adesea, in lipsa unui control din partea Autoritatii care investighează concurența in piata, participanții se implică în mod explicit in fixarea prețurilor, formandu-se un cartel in care liderul stabilește de obicei trendul pietei, ceilalti participanți urmându-l.
13.06.2019
Analiză SWOT: Analiza SWOT este o un proces folosit in mediul de afaceri care identifică punctele forte, punctele slabe, oportunitățile si amenințările unei organizatii / proiect si provine din limba engleză: Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats. Analiza SWOT se realizează, in general, in prima fază a unui proiect si poate fi utilizată pentru evaluarea unor produse, servicii sau organizaţii astfel încât să fie posibilă luarea unei decizii corecte privind cea mai bună strategie de dezvoltare. In timp ce punctele tari şi punctele slabe sunt variabile interne ale unui proiect, oportunitățile si amenințările sunt variabile ale mediului extern care pot perturba activitatea unei organizatii.  O analiză SWOT este prezentată, de obicei, ca un pătrat cu fiecare din cele patru zone care formează un cadran, acest aranjament vizual al informațiilor oferind o imagine de ansamblu rapidă a poziției companiei. Astfel, punctele forte reprezinta aspectele la care compania exceleaza si se detaseaza de competitie, punctele slabe reprezinta ariile de imbunatatit, oportunitatile se refera la factorii externi organizatiei de pe urma carora poate profita pentru a obtine un avantaj competitiv, iar amenintarile sunt aspecte ce pot pune in pericol dezvoltarea companiei.
12.06.2019
Analist Financiar: În industria serviciilor financiare, unul dintre cele mai solicitate posturi este cel al analistului financiar. Un analist financiar este un specialist care cercetează si analizează aspectele micro si macroeconomice ale unei companii, evaluează indicatorii financiari si patrimoniul societatii in scopul intocmirii unor rapoarte privind sanatatea si fundamentele economice pe care se bazeaza o companie. De cele mai multe ori, un astfel de raport cuprinde o imagine de ansamblu privind indicatorii de rentabilitate, solvabilitate, lichiditate, aspecte privind clientii si furnizorii, cifra de afaceri, venitul operational, profitul si pretul unei actiuni, precum si alti indicatori relevanti. Avand in vedere complexitatea activitatilor desfasurate, un analist financiar este de obicei absolvent al unei facultati economice (finante, contabilitate, statistica, etc) precum si al altor cursuri de specializare, topul fiind dominat de prestigioasa Asociatie a Analistilor Financiari CFA - Chartered Financial Analyst, organizatie care are recunoastere internationala si sedii în marea majoritate a oraselor importante ale lumii, fiind cunoscuta pentru rigurozitatea examenelor si calitatea cursurilor sustinute.
Pagina 1 din 67