BET
10898.37
-2.56%
BET-TR
21189.81
-2.56%
BET-FI
47470.12
-2.55%
BETPlus
1629.21
-2.53%
BET-NG
824.04
-2.51%
BET-XT
961.95
-2.53%
BET-XT-TR
1858.37
-2.53%
BET-BK
2046.89
-2.62%
ROTX
24642.07
-2.81%


Actiunile Amazon au spart pragul de 1000 de dolari

Autor: Financial Market
Timp de citit: < 1 minute

Acţiunile companiei americane de comerţ online Amazon au depăşit marţi pragul psihologic de 1.000 de dolari la bursa de pe Wall Street, o premieră care demonstrează soliditatea sectorului e-commerce într-un moment în care distribuitorii tradiţionali se confruntă cu concurenţa venită din partea platformelor online, transmite AFP.

În jurul orei 13:45 GMT titlurile Amazon înregistrau o creştere de 0,43% până la 1.000,04 dolari pe acţiune ceea ce conferă grupului Amazon o capitalizare bursieră de 478,05 miliarde de dolari, dublu faţă de valoarea de piaţă a celui mai mare grup mondial de distribuţie Wal-Mart, evaluat la 236,4 miliarde de dolari.

Amazon se alătură astfel unui club foarte select, în condiţiile în care doar patru companii americane listate la bursă, printre care şi Berkshire Hathaway, au înregistrat vreodată o valoare a acţiunilor de peste 1.000 de dolari.

Analiştii de la firma de brokeraj Loup Ventures estimează că pe termen mediu acţiunile Amazon ar putea ajunge la 2.000 de dolari.

CITESTE SI:  Agista deține aproape 7% din Bittnet, grup românesc de companii IT listat pe Piaţa Principală a Bursei de Valori Bucureşti

Acest succes la bursă este o dovadă a transformării grupului, care la început, în 1995, vinde doar cărţi online pentru ca în prezent să vândă electrocasnice, articole de băcănie şi oferă chiar şi servicii de streaming online.

Investitorii mizează pe o creştere rapidă, în următorii ani, a comerţului online, care în prezent reprezintă 8% din totalul achiziţiilor din SUA. Ori Amazon domină acest segment. În anul 2016 grupul lui Jeff Bezos a fost responsabil pentru 43% din cumpărăturile online din SUA, potrivit estimărilor firmei de cercetare Slice Intelligence. Această pondere ar urma să crească şi mai mult pentru că comerţul online are un potenţial solid de creştere, urmând să înregistreze un avansa de 8-12% în acest an, de trei ori mai puternic decât restul industriei de distribuţie. AGERPRES

Foto: Mohamed Ahmed Soliman | Dreamstime