BET
12570.66
0.26%
BET-TR
23828.3
0.26%
BET-FI
51499.44
0.31%
BETPlus
1874.5
0.26%
BET-NG
950.14
0.67%
BET-XT
1096.08
0.28%
BET-XT-TR
2063.8
0.28%
BET-BK
2302.34
0.37%
ROTX
28071.21
0.36%

BusinessMark a prezentat noile provocări și oportunități la Supply Chain & Logistics Management!

Autor: Financial Market
Timp de citit: 4 minute

O nouă ediție a conferinței ‘Supply Chain & Logistics Expo & Forum’ organizată de BusinessMark s-a desfășurat joi, 4 octombrie la Hotel Radisson Blu. Am avut alături de noi specialiști din industria de supply chain și logistică, care au adus în discuție de la strategii de optimizare a managementului lanțului de aprovizionare până la provocările specifice comerțului online la nivel de industrie.

În deschidere, Adriana Palașan – Managing Partner, Supply Chain Management Center și Vicepreședinte, Arilog – a vorbit despre Inovațiile și Oportunitățile din Supply Chain, un studiu realizat la nivel național de BVL. Temele centrale ale studiului au cuprins: Concepte și inovații în tehnologie; Schimbări în supply chain; Modificarea cerințelor de competențe în supply chain; Noi modele și modificari în business.

Dintre tendințele actuale din piață, presiunea costurilor, personalizarea serviciilor și a produselor și complexitatea rămân trendurile de top fiind acționate din exterior chiar și în epoca digitalizării. De asemenea, digitalizarea proceselor de business și transparența în supply chain sunt cele mai importante tendințe și cele pe care companiile trebuie să le dezvolte puternic în viitor. ‘Comparat cu anul 2012, importanța sustenabilității a crescut semnificativ, iar majoritatea covârșitoare a companiilor încă are un potențial major pentru dezvoltare în ceea ce privește adaptabilitatea individuală la tendințele existente. Totuși, cea mai importantă și urgentă acțiune este legată de creșterea deficitului de personal și apariția viitoarelor aplicații de analiză a business-ului. Mai mult de 60% dintre companiile intervievate nu s-au adaptat suficient la aceste provocări.’, afirmă Adriana.

 

În continuare, Daniel Enache – Logistics Manager – Powertrain & Chassis Plant Romania, Automobile Dacia – Groupe Renault – a prezentat implementarea unui proces de optimizare a managementului lanțului de aprovizionare: ‘Am pornit de la constatarea faptului că operatorii logistici care erau promovați în poziții de management aveau tendința de a nu răspunde la nivelul așteptărilor noastre. Asta din cauza lipsei de experiență pe poziții de management. Așadar, am pornit o analiză, un proces de dialog cu high-performerii pentru a ajuta această primă linie de management – survey-uri, întâlniri și am structurat tot ce analizasem în două direcții de lucru: management și activități operaționale. Ne-am dat seama că mulți dintre managerii noștri erau implicații în task-uri de execuție, iar pe partea operațională erau reclamate activități fără valoare adaugată. În ceea ce privește soluțiile, pe zona de management am organizat sesiuni de coaching  și activități de leadership. Rezultatele s-au văzut încă de la prima sesiune de întâlniri (o dată la fiecare 3 luni), deoarece echipele se concentrau pe aceleași priorități. Pe partea operațională, am urmărit implementarea proceselor de digitalizare și împărțirea rolurilor către persoane dedicate anumitor activități.’

S-a alăturat discuției Nikos Silivestros – SEE Manager, MANTIS EMEA – abordând tematica managementului depozitelor și optimizarea acestuia. Nikos este de părere că procesele operaționale din supply management se întâmplă la nivel digital, iar marile companii au așteptări foarte mari de la furnizorii de tehnologie. ‘Optimizarea lanțului de aprovizionare îmbunătățește flexibilitatea, managementul și fluxul de comuniacre și cuprinde cinci factori tehnologici: automatizarea proceselor din depozit, operațiunile depozitului din turnul de control, optimizarea spațiilor de încărcare, procese inteligente pentru operațiunile din depozit și managementul loturilor de marfă.’

Mai departe am vorbit despre conceptul de transformare în supply chain alături de Laurent Poujol – Director of Customer Operation, HP, France – ‘În cadrul HP am lansat o strategie de management în supply chain: în primă fază am vrut aliniem și să limită numărul proceselor E2E. În al doilea rând, să standardizăm toate aceste procese, practic să folosim tool-uri de ultimă generație specifice industriei cu un efort de customizare minim. Al treilea pas și ultimul a fost să integrăm toate aceste etape, astfel încât să livrăm aceeași experineță pentru toți clienții noștri.’

CITESTE SI:  Simtel Team va construi centrale fotovoltaice pentru Grupul Carmistin

Am continuat discuția abordând teme precum inteligența artificială și machine learning alături de Alexandru Jijian – Customer Experience Presales, Team Leader, SAP CEE – ‘Conceptul de intelligent entreprise cuprinde atât alinierea proceselor pe orizontal (la nivel de client), cât și pe vertical (la nivel de contabilitate și gestiune). Toate procesele vor fi trecute printr-un layer care operează la nivel de inteligență artificială și se vor implementa automat pe baza inputului colegilor din companie. Vorbim despre un layer care are componenta de customer experience și people management. În același timp, e important de monitorizat și de avut în vedere o viziune holistică – rezolvarea unei probleme poate genera de cele mai multe ori o altă problemă.’ În ceea ce privește tehnologia chatbots, Alexandru este de părere că ‘în afară de piețele extrem de bine dezvoltate care au putere lingvistică asupra comunicării, e destul de dificilă dezvoltarea unui chatbot fără o investiție masivă în spate.’

Cea de-a doua sesiune a evenimentului l-a adus alături de noi pe Radu Manoliu – CS&L Manager Romania, Bulgaria & EAM, Mondelez Europe Procurement GMBH – care a prezentat un studiu caz ce viza procesul de creare a unui nou spațiu de depozitare. ’Mondelez s-a focusat nu numai pe partea de cost, ci și pe partea de creare de business împreună cu partenerii noștri (prin due diligence). Astfel am analizat din toate punctele de vedere business-ul (în ceea ce privește furnizorii, costurile și nu numai). Cele mai importante aspecte pe care le-am luat în considerare au fost calitatea și factorul de siguranță, unul dintre cele mai importante lucruri pe care o companie de logistică trebuie să se concentreze. Beneficiile acestei decizii de relocare au cuprins de la reducerea costurilor, până la dezvoltarea proceselor de ambalare 100% in-house.

Din perspectivă legislativă a vorbit Mihai Petre – Senior Manager, Customs & Global Trade Deloitte România – ‘începând cu august 2018, noua definiție a ‘exportatorului’ este: ‘o persoană particulară care transportă mărfurile ce urmează a fi scoase de pe teritoriul vamal al  Uniunii, în cazul în care aceste mărfuri fac parte din bagajele personale ale persoanei particulare.’ Mihai mai adaugă: ‘Începând cu 19 iulie 2018, contingentele tarifare au fost deschise pentru importurile în UE a 23 de categorii de produse siderurgice pentru o perioadă de 200 de zile calendaristice, mai puțin în cazul în care asemenea produse provin din “state în curs de dezvoltare”, excepție făcând: Brazilia, China, Egipt, India, Malaysia, Moldova, Turcia, Ucraina, Vietnam, Macedonia (pentru anumite categorii de produse siderurgice). În cazul epuizării contingentului tarifar, se percepe o taxă adițională de 25%, aplicată la valoarea în vamă.’