BET
16347.25
0.62%
BET-TR
33918.6
0.62%
BET-FI
59593.1
0.62%
BETPlus
2418.01
0.6%
BET-NG
1175.05
0.81%
BET-XT
1399.18
0.63%
BET-XT-TR
2870.54
0.63%
BET-BK
3017.97
0.39%
ROTX
35850.36
0.64%


În era digitalizării, procesele manuale devin o piedică în dezvoltarea unui companii

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Ne mândrim că România are printre cei mai buni specialiști în IT, facem proiecții pentru smart-city-uri, vorbim de cloud și modele tip „Silicon Valley” de România, însă, cifrele arată că, în ansamblu, România se află la coada clasamentului în ceea ce privește nivelul de digitalizare a societății și economiei – locul 27 din 27 de state membre ale UE, care au participat la ediția din 2022 a raportului DESI (Indicele economiei și societății digitale).

România a înregistrat scorul de 30,6 puncte, față de media UE de 52,3 puncte. Potrivit aceluiași raport, ponderea IMM-urilor care au cel puțin un nivel de bază de intensitate digitală (22%) și procentajul întreprinderilor care fac schimb electronic de informații (17 %) sunt cele mai scăzute din UE.

Plecând de la aceste date, transformarea digitală este absolut necesară pentru acele activități dintr-o companie care depind de resursa umană, consumă mult timp, presupun acțiuni de rutină, care produc demotivare, și, poate cel mai important, au risc crescut de erori care se traduc în pierderi financiare.

Una dintre aceste activități este procesarea manuală a documentelor. Cele mai multe provocări le au în acest sens companiile de servicii financiar-contabile, din retail și din industria de transporturi și logistică.

Facturi fiscale, chitanțe, bonuri, avize, declarații bancare, declarații vamale sau note de transport – toate pot fi procesate complet automatizat, cu ajutorul unei soluții de Intelligent Document Processing, adică procesare inteligentă de documente.

Apollo, primul produs dezvoltat de Smart Touch Technologies, start-up de deep-tech axat pe modul în care organizațiile fac schimb de date, este o platforma SaaS self serving, no code, care a fost dezvoltată pentru a procesa inteligent fluxuri multiple de documente diferite.

Dotată cu Inteligență Artificială și funcționalități de Machine Learning, platforma automatizează procesele și procedurile ce implică orice tip de document (facturi, chitanțe, contracte, avize de însoțire a mărfii, foi de parcurs, comenzi de transport etc.), indiferent că vorbim despre emitere, procesare sau recepție.

Procesarea inteligentă de documente pe care o face Apollo funcționează în 3 etape:
Captarea automată a documentelor din orice sursă (email, Google Drive, MS OneDrive, AmazonCloud etc) și în orice format (pdf, png, jpeg, docx etc), identificarea, separarea documentele diferite dintr-un volum mare de scanări și clasificarea tuturor documentelor captate.
Extragerea tuturor informațiilor relevante din documentele captate, printr-o analiză semantică și/sau spațială, înțelegerea și raționalizarea datelor extrase, validarea automată a câmpurilor predefinite, pe baza proceselor companiei, aplicarea regulilor de transformare a datelor, dacă e cazul și, la final, gruparea documentelor.
Replicarea fluxurilor de business existente în cadrul companiei și transferul datelor către softul utilizat de beneficiar, oricare ar fi acesta.

CITESTE SI:  STUDIU Accenture: Inteligența Artificială Generativă ar putea crește productivitatea angajaților din domeniul bancar

Toate aceste acțiuni au loc automat, în decurs de câteva secunde, și cu o precizie ce poate ajunge până la 99%, odată ce motorul de inteligență artificială a învățat ce are de făcut.

Asta înseamnă de cel puțin 10 de ori mai rapid decât o poate face un om, pentru un cost lunar cu mult sub cel presupus de un angajat cu salariul minim pe economie, pentru o companie care procesează 1,000 de pagini de documente pe lună.

În contextul actual, digitalizarea nu mai este o opțională, ci obligatorie, iar companiile au acum șansa să treacă la următorul nivel de dezvoltare, atrăgând fonduri pentru digitalizare din PNRR.

Din fericire, implementarea unor astfel de platforme poate fi susținută financiar prin programul UE de digitalizare destinat IMMU-urilor non-IT din România.

Cu toate că a lăsat urme adânci, pandemia ne-a arătat cât de importantă este digitalizarea mediului de afaceri. Companiile care au făcut deja acest pas sunt mult mai pregătite pentru a face față provocărilor economice și sociale pe care le poate genera o criză.

Compania sau antreprenorul care se întreabă dacă să automatizeze sau nu anumite procese manuale și repetitive sunt deja cu un pas în urma colegilor din industrie care au un avantaj competitiv și oameni mai motivați ca rezultat al tehnologizării. Întrebarea pe care cred că fiecare dintre noi ar trebui să ne-o punem nu este dacă digitalizăm, ci cât de repede digitalizăm!