BET
16835.14
-0.43%
BET-TR
34930.88
-0.43%
BET-FI
59935.31
-0.9%
BETPlus
2488.35
-0.44%
BET-NG
1204.94
-0.27%
BET-XT
1434.35
-0.52%
BET-XT-TR
2942.67
-0.52%
BET-BK
3086.44
-0.73%
ROTX
36955.59
-0.4%


STUDIU Accenture: Inteligența Artificială Generativă ar putea crește productivitatea angajaților din domeniul bancar

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Inteligența Artificială Generativă va revoluționa sectorul bancar, automatizând sarcini și creând noi oportunități, iar băncile trebuie să se pregătească prin investiții în formarea angajaților, conform unui nou studiu Accenture

Utilizând date despre angajați disponibile public, Accenture a analizat activitățile bancare pentru a estima impactul inteligenței artificiale generative asupra timpului angajaților din instituțiile bancare luând în calcul funcțiile acestora și apoi a proiectat implicațiile financiare pentru bănci pe o perioadă de trei ani, folosind date financiare existente de la peste 150 de bănci mari la nivel global. 

Potrivit analizei, băncile care adoptă și extind în mod eficient inteligența artificială generativă ar putea crește productivitatea angajaților, simplificând numeroase activități lingvistice. 

Băncile vor fi nevoite să optimizeze utilizarea aplicațiilor lor de inteligență artificială generativă și să își perfecționeze angajații existenți, atrăgând în același timp talente specializate în inteligență artificială și date pentru a sprijini extinderea și operaționalizarea tehnologiei.

Planul de acțiune pentru adoptarea la nivel de organizație

Băncile care au înregistrat un succes imediat cu AI generativă au câteva trăsături comune:

• Sprijin ridicat la nivel de board și executiv, dublat de oportunități de afaceri bazate pe valoare – Concentrare pe oportunități cu volum mare și risc scăzut (procese interne și intermediare), cu un model operațional clar definit și finanțare discreționară administrată central pentru a testa aplicații cu valoare ridicată.

• O bază solidă de date și o abordare de gestionare a datelor axată pe proprietate, calitate și accesibilitate – Băncile cu orientare spre viitor dispun de politici și proceduri solide de guvernanță a datelor și au început să migreze de la centrele de date (data lakes) la rețelele de date descentralizate.

CITESTE SI:  Revolut devine prima bancă din România care lansează eSIM

• Infrastructură cloud securizată, compatibilă cu inteligența artificială – Băncile mai avansate în călătoria lor spre cloud au demonstrat o mai mare agilitate și capacitatea de a susține o gamă largă de cazuri de utilizare.

Keri Smith, liderul global al Accenture pentru date și inteligență artificială în domeniul bancar, a declarat: „Băncile au făcut progrese notabile în adoptarea AI generativ, dar următorul pas va fi determinarea modului în care se va trece de la dovada de concept la scalarea pe întregul lanț valoric.

Firmele care au construit nuclee digitale puternice, cu fundații de date și arhitectură cloud mature, împreună cu un model operațional adaptabil și principii de inteligență artificială responsabilă, sunt cele mai bine poziționate pentru a avea succes.

Acestea fiind spuse, tehnologia a fost cu adevărat democratizată, permițând celor care se impun cu rapiditate să recupereze teren dacă iau măsurile strategice potrivite.”

Mike Abbott, care conduce grupul Accenture pentru industria bancară, a declarat: „Datele nu pot fi ignorate. În timp ce unii ar putea vedea AI generativă ca pe un joc de preluare a costurilor, creșterea veniturilor din utilizarea AI generativă pentru a optimiza interacțiunile cu consumatorii și clienții, stabilirea prețurilor și gestionarea riscurilor ar putea depăși cu mult eficiența costurilor.

Băncile orientate spre viitor se gândesc la eliminarea deșeurilor și la introducerea de valoare – folosind AI generativă pentru a elimina sarcinile banale, orientate spre proces și pentru a folosi acest timp pentru a servi mai mulți clienți și a crește mai rapid.”