BET
8189.13
0.98%
BET-TR
12393.25
0.99%
BET-FI
35662.25
-0.18%
BETPlus
1224.19
0.94%
BET-NG
712.11
1.03%
BET-XT
742.05
0.82%
BET-XT-TR
1136.1
0.84%
BET-BK
1562.4
0.51%
ROTX
17037.59
1.04%

Vânzările globale de smartphone-uri au ajuns la 522 miliarde de dolari în 2018

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Cu o cotă de piață de 44%, smartphone-urile, telefoanele mobile şi wearables încă reprezintă principalul motor de creștere într-o piață a bunurilor de folosință îndelungată de 1,2 trilioane de dolari. Deşi cererea globală pentru smartphone a scăzut cu 3% în 2018 la 1,44 de miliarde de unități, vânzările rămân pe val şi au ajuns la 522 de miliarde $. Aceste concluzii sunt lansate de GfK cu ocazia Mobile World Congress 2019 din Barcelona.

Smartphone-urile s-au vândut bine și în 2018. În cifre, echivalează cu o creştere de 5% (522 de miliarde $). Cu toate acestea, cererea pentru smartphone-uri în 2018 a scăzut cu 3 procente la 1,44 de miliarde de unități vândute la nivel mondial faţă de 2017.

Smartphone-urile reprezintă cea mai importantă categorie din totalul pieței mondiale anul trecut. Cota de piață este de aşteptat să crească cu un procent în 2019, cifrele pentru T4 2018 aratând o tendinţă similară. Aproximativ 375 de milioane de smartphone-uri (mai puțin cu 7%) au fost vândute la nivel mondial comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, la o valoare de 144 de miliarde $.

În timp ce categoria premium continuă să fie motorul de creștere, lipsa de inovații își spune cuvântul

Doar aproximativ 12% (de la 9% în 2017) dintre smartphone-uri vândute în 2018 au avut un cost de peste 800 de dolari pe unitate. Pe segmentul mediu de preț (150 – 400 de dolari) continuă să se ducă o luptă acerbă, cu 46% din vânzările globale (de la 44% în 2017).

Convergența tehnologică permite experiențe mai bogate

Studiul GfK Consumer Life arată că obiceiurile de consum se schimbă atunci când vine vorba despre produsele pe care le deținem. Consumatorii “preferă să posede mai puţine produse, dar de mai bună calitate” pentru care sunt dispuși să plătească preţuri premium și “prețuiesc mai mult experienţele decât deținerea de bunuri“. Fie că este vorba despre dimensiunea memoriei, a ecranului sau o camera cu mai mulți megapixeli, aceste inovaţii nu aprind imaginaţia consumatorilor şi nu stimulează cererea.

CITESTE SI:  Românii, printre cei mai deschiși din Europa să adopte noile tehnologii financiare

Igor Richter, expert telecom la GfK spune: “Studiul nostru arată că, deşi noile caracteristici ale smartphone-urilor aduc performanţe comparabile cu cele ale laptop-urilor, aceste specificații high-end încă mai au nevoie să fie convertite în experiențe noi. Jocurile high end au dominat industria PC şi reprezintă în prezent o sursă majoră de creştere.

Cu toate acestea, există un potenţial neexploatat pentru jocuri mai provocatoare pentru smartphone. În ciuda ecranelor mai mici în cazul smartphone-urilor în comparaţie cu cele ale PC-urilor, procesoarele mai rapide, display-urile cu rezoluție bună şi capacitatea superioară a bateriei fac aceste smartphone-uri ideale pentru a oferi experiența de gaming on the go. Acest lucru explică de ce 55% dintre utilizatorii de smartphone din întreaga lume au jucat jocuri pe smartphone-ul personal în ultimele 30 de zile.”

Si segmentul wearables au continuat tendința puternică de creştere, cu +35% în valoare. Creșterea a fost susținută de smartwatch-uri cu cartelă SIM care reprezintă cea mai mare parte din valoarea vânzărilor din cadrul categoriei – 17%, de la 8% în 2017.

Cerere în creștere în Europa Centrală si de Est și Asia, declin în China
Piața chineză este cea mai mare consumatoare de smartphone-uri la nivel mondial, cu atât mai mult cu cât reprezintă țara de origine pentru branduri locale care devin globale. 40% dintre mărcile chinezești de smartphone au fost cumpărate în afara Chinei în 2018, cu 31% mai mult decât în 2016.

Declinul cererii din China în T4 2018 (-27% din valoarea vânzărilor) are un impact semnificativ asupra cifrelor globale. Cererea a continuat să crească în țările emergente din Asia* (+13%) şi Europa Centrală și de Est (+3%), ceea ce a compensat doar parţial declinul din China în T4 2018.