BET
16992.22
0.12%
BET-TR
35256.78
0.12%
BET-FI
60314.98
0.44%
BETPlus
2509.88
0.12%
BET-NG
1214.58
-0.02%
BET-XT
1447.96
0.16%
BET-XT-TR
2970.58
0.16%
BET-BK
3128.86
0.27%
ROTX
37298.92
0.08%


Antibiotice SA raportează o creștere cu 11% a profitului net în primele șase luni, până la 22,3 mil lei

Autor: Financial Market
Timp de citit: 4 minute

Antibiotice SA (ATB), unul dintre cei mai importanti producatori locali de medicamente in care Statul Romana este in continuare actionar majoritar cu 53% a raportat o crestere a cifrei de afaceri cu aproape 10% in prima jumatate a anului curent pana la 172 mil lei si un profit net de 22,3 mil lei, in crestere cu 11% față de aceeasi perioada a anului trecut, se arată in raportul trimestrial a societatii pe site-ul BVB.

Compania a continuat activitatea pe principalele directii de dezvoltare din strategia multianuală pe pietele internationale prin dezvoltarea prezentei in teritoriile in care Antibiotice are reprezentanta deschisa (Vietnam, Ucraina, Moldova, Serbia), cresterea cotei de piata pe pietele reglementate, in special pe piata S.U.A., dezvoltarea/consolidarea prezentei societatii pe pietele actuale si adaptarea portofoliului de produse la piete externe potentiale in functie de specificul de consum local.

Totodată, compania si-a mentinut pozitia de lider mondial pentru substanta activa Nistatina si a dezvoltat noi modele de afaceri si de parteneriate pe pietele externe, care sa accelereze dezvoltarea companiei la nivel international.

Principalele destinatii ale produselor Antibiotice (Produse Finite si Nistatina) in semestrul I 2019 au fost: Asia (35%), America de Nord (20%) si Europa (15%). Vanzarile in aceste zone au reprezentat aproximativ 70% din vanzarile realízate pe pietele externe.

Asia de Sud-Est este una dintre pietele in care deschiderea reprezentantei in Vietnam a permis o crestere accelerata a vanzarilor si implementarea de politici comerciale adaptate tuturor canalelor de vanzare.

Vanzarile de produse finite pe această piata au crescut cu 7% comparativ cu primul semestru al anului 2018. Cresterea vanzarilor a fost realizata pe segmentul produselor de spital prin cresterea cantitatilor valorificate in spitalele din Vietnam, in special pe produse antiinfectioase. Incepand cu anul 2019, compania a obtinut autorizatii de punere pe piata pentru alte patru produse.

Pe piata S.U.A. exporturile de produse finite injectabile a crescut cu 44% in semestrul I 2019, prin adjudecarea de noi licitatii. Cresterea vanzarilor a fost influentata si de semnarea unui parteneriat cu un nou distribuitor local, prima livrare fiind deja realizata in primul trimestru 2019, fiind in discutie o noua livrare care se va concretiza in trimestrul IV al acestui an.

Strategia de dezvoltare pe piata Europei vizeaza si tarile din Europa Centrala si de Est, unde, pornind de la centru de coordonare din Serbia, să dezvolte proiecte in tari precum Slovenia, Croatia, Muntenegru.

Exporturile din zona Rusia & C.S.I. se vor concentra in perspectiva in jurul Reprezentantei din Ucraina, de unde se vor coordona proiectele pe care compania le avem in aceasta zona.

In primul semestru al anului 2019 s-a inceput inregistrarea unui pachet de aproximativ 35 produse din clasele Antiinfectioase, Musculo-Scheletic, Dermatologie, Cardiologie, Suplimente Alimentare, obiectivul Antibiotice SA fiind de a exporta in Ucraina dar si in celelalte teritorii, conceptele de dezvoltare a companiei.

Principalul motor de crestere a exporturilor de Nistatina a fost zona America de Sud, la nivelul pietelor din Brazilia, Columbia si Cuba. Aceasta zona reprezinta in prezent 30% din cantitatea de Nistatina valorificata la nivel mondial, avand un potential anual de dublare a cererii atat la nivelul clientilor actuali cat si prin proiecte noi initiate in 2017- 2018.

In semestrul I al anului 2019, compania si-a consolidat vanzarile pentru Nistatina Micronizata in Statele Unite, care ramane principala piata de desfacere pentru acest sortiment.

CITESTE SI:  Tesla scade cu aproape 6% după publicarea datelelor privind livrările din primul trimestru

Si in aceasta zona a fost initiate proiecte noi de colaborare, care sa se constituie in sursa de crestere a volumelor tranzactionate pentru perioada 2020-2025.

In Europa, pietele traditionale de desfacere – Germania si Olanda inregistreaza o crestere cu aproximativ 30% a cererii cantitative. La acestea se adauga, pietele noi precum UK si Polonia, unde au fost demarate proiecte noi cu producatori locali de suspensii orale si ovule pe baza de Nistatina Micronizata.

Chiar daca in ultimii ani, in zona Orientului Mijlociu, a Asiei de Sud-Est se face simtita o puternica presiune asupra preturilor, Antibiotice a reusit sa-si pastreze principalii clienti traditionali si sa identifice oportunitati de business pe piete noi precum Arabia Saudita, Hong Kong, Cambodgia, Macao.

In Romania, compania inregistreaza in primele 6 luni ale anului o crestere a veniturilor din vanzari brute de 11,5% de la 136,8 mil lei la 152,5 mil lei.

Evolutia pietei farmaceutice din Romania
In primul semestru al anului 2019, valoarea pietei relevante (piata produselor din portofoliul Antibiotice, luata in considerare in strategia companiei) a fost de 1,05 miliarde lei1, in crestere cu +8,5% comparativ cu perioada similara a anului trecut.

Consumul pe aceasta piata a fost de 69,9 milioane cutii, din care Antibiotice detine o pondere de 22,2% cu cele 15,5 milioane cutii vandute.

Produsele cu prescriptie medicala (RX) reprezinta 58,7% din totalul vanzarilor valorice pe piata relevanta (615,8 milioane lei), in crestere cu +2,6% comparativ cu anul trecut.

In aceeasi perioada, produsele fara prescriptie medicala (OTC) reprezinta 41,3% din total (432,9 milioane lei).

Antibiotice SA in piata farmaceutica din Romania
In primul semestru al anului 2019, valoarea vanzarilor companiei a fost de 167 milioane lei (reprezentand 15,9% din piata relevanta), in crestere cu +1% comparativ cu perioada similara a anului 2018.

Cercetare-dezvoltare
Activitatea de Cercetare-Dezvoltare are ca obiectiv principal dezvoltarea produselor noi si optimizarea celor deja existente in portofoliul companiei (forme topice, comprimate, capsule, injectabile si forme farmaceutice noi), produse derivate din directiile strategice de dezvoltare a companiei si in acord cu planul de vanzari pana in
anul 2025.

Pipeline-ul de produse in cercetare in anul 2019 cuprinde un numar de 15 proiecte, dintre care un produs injectabil, forme topice 4 proiecte si forme solide orale 10 proiecte.

Aceste proiecte acopera clasele terapeutice care definesc portofoliul companiei Antibiotice: antiinfectioase orale, antiinfectioase injectabile, produse dermatologice, cardiovasculare antiinflamatoare nesteroidiene, medicamente pentru sistemul digestiv si medicamente pentru sanatatea femeii si se afla in diferite etape de dezvoltare in semestrul I 2019.

Dezvoltarea pe termen mediu si lung prin investitii in facilitati noi
Valoarea planificata aprobata a programului de investitii pentru anul 2019 este de 92.284.030 lei. Valoarea realizata la 30.06.2019 este de 17.947.245 lei.

La acesta data, procentul de realizare este relativ mic, deoarece in prima parte a anului, pentru multe din obiectivele de investitii, se deruleaza activitatile anterioare contractarii, in conformitate cu procedurile interne, constand in: realizarea de proiecte (cand este cazul), specificatii tehnice, obtinerea de avize, autorizatii; solicitarea si analizarea de oferte; negociere si contractare, urmand ca in a doua parte a anului sa se deruleze efectiv achizitiile si decontarile catre furnizori.


 

[ajax_load_more]