
BRD a raportat un profit net de 1,31 miliarde lei la finalul anului trecut, in crestere cu 37% față de 2020
Veniturile anuale ale Grupului BRD au fost de 3.118 milioane RON, în creștere cu 1,0% față de 2020, in timp ce activitatea clienților s-a intensificat în dinamică anuală, determinând o creștere solidă a veniturilor nete din comisioane, cu 7,5%, făcând ca profitabilitatea să crească cu 37% față de anul 2020, până la 1.31 mld lei.
“2021 a fost un an al redresării economice, pe fondul unor condiții de afaceri și de percepție mai bune, în timp ce Planul Național de Redresare și Reziliență, cu primele sume deja plătite, ar trebui să fie un catalizator pentru continuarea creșterii economice.
Într-un context îmbunătățit, activitatea noastră comercială a fost excelentă pe toate liniile de business. Activitatea de creditare a fost intensă, în timp ce dinamica economisirii a fost marcată de volume în creștere și o diversificare mai mare.
În 2021, am fost deosebit de activi în oferirea de noi soluții digitale clienților noștri. Am atins obiective strategice din planul de transformare digitală, lansând înrolarea la distanță a clienților și creditarea de consum digitală.
De asemenea, am concretizat ferm angajamentul nostru puternic de sprijinire a tranziției către sustenabilitate, structurând finanțări verzi în valoare de jumătate de miliard de euro.
Cu un ROE de 15,6%* și un avans de 37% al profitului nostru net, am obținut o performanță financiară excelentă”, a declarat François Bloch, Directorul General al BRD Groupe Société Générale.
Cele mai importante aspecte:
Activitate de creditare intensă
• performanță dinamică în activitatea de finanțare a companiilor (+26,3%), determinată atât de segmentul IMM (+22,8% în dinamică anuală), cât și de cel al companiilor mari (+28,5% în dinamică anuală)
• +38% credite nou acordate persoanelor fizice, cu cea mai bună producție anuală de credite de consum înregistrată vreodată
Consolidarea și diversificarea în continuare a bazei de economisire
• economisirea retail: +7,8% (depozite și active în administrare)
• #1 în activitatea de administrare a activelor, după numărul investitorilor
• Intermedierea, în 2021, a peste jumătate din emisiunile de obligațiuni ale guvernului României destinate persoanelor fizice
• dezvoltarea puternică a asigurărilor de viață Unit Linked, primele brute subscrise înregistrând o creștere de 87% în dinamică anuală
Obiective strategice din planul de transformare digitală au fost atinse
• lansarea înrolării clienților și a creditării de consum la distanță
• adopție în creștere a canalelor digitale, cu numărul clienților activi digital în progres cu 48% față de finalul anului 2019
Performanță financiară excelentă
• creșterea veniturilor, impulsionată de volume
• poziție de capital solidă și calitate ridicată a portofoliului de credite
• profit net de 1,319 milioane RON (față de 963 milioane RON în 2020)
• rată de rentabilitate a capitalurilor proprii (ROE) de două cifre, 15,6%* în 2021 (față de 11% în 2020)
Politică de dividend stabilă
• dividend pe acțiune propus: 1,285 RON **
• rată de distribuire ≥ 70% din 2016 **