BET
12191.62
0.56%
BET-TR
23713.13
0.56%
BET-FI
49696.51
-0.05%
BETPlus
1821.51
0.53%
BET-NG
906.99
1.03%
BET-XT
1061.4
0.46%
BET-XT-TR
2051.72
0.46%
BET-BK
2321.94
0.33%
ROTX
27127.57
0.71%


Electrica țintește intrarea în indicii FTSE Russell, semnând cu BRK Financial Group și Wood&Co pentru servicii de market-making

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Electrica S.A. (Electrica), cel mai important jucător de pe piața de distribuție și furnizare a energiei electrice din România, a semnat pentru servicii de market-making cu BRK Financial Group și Wood & Company Financial Services a.s. (Wood&Co), având ca principal obiectiv creșterea lichidității acțiunilor proprii pe Bursa de Valori București (BVB) pentru accederea în indicii internaționali FTSE Russell.

Cei doi furnizori de lichiditate – BRK Financial Group și Wood&Co – vor începe să coteze ca Market Maker pentru Emitent începând cu 3 ianuarie 2023, respectiv pachete de cel puțin 37.000 acțiuni Electrica S.A. (simbol EL) la cumparare (BID) și la vânzare (ASK), la o diferență maximă de 2% între cotații.

Intrarea Electrica în seria de indici internaționali FTSE Russell este unul dintre principalele noastre obiective pentru perioada următoare, iar semnarea cu cei mai mari doi jucători de pe piața locală de market-making este măsura optimă pentru îndeplinirea acestui deziderat, ceea ce se va resimți, implicit, în sens pozitiv asupra valorii de piață și vizibilității Electrica, atât în beneficiul acționarilor noștri actuali, cât și al viitorilor investitori”, a declarat Alexandru Chiriță, Director General Electrica.

Pentru BRK Financial Group, Electrica este a 16-a acțiune pentru care compania furnizează servicii de market-making pentru Emitent, fiind cel mai activ broker de pe piața de profil de la BVB.

În primul rand, mulțumim companiei Electrica pentru că ne-a selectat în calitate de partener în programul Market-Maker-ului Emitentului. În linie cu obiectivul agreat, am calibrat un pachet de cotare foarte competitiv (peste 50.000 euro valoarea minimă a ordinelor de cumpărare și vânzare).

Din perspectiva noastră, ne propunem ca rezultatele să se vadă într-un orizont de timp foarte scurt, în sensul îmbunătățirii lichidității, iar pe termen mediu (cel mai plauzibil în februarie 2024), acțiunile Electrica să fie incluse în seriile de indici FTSE Russell”, a menționat Monica Ivan, Director General BRK Financial Group.

CITESTE SI:  BVB extinde platforma BVB Research Hub cu rapoarte pentru mai multe companii din indicele BET și ale investitorilor individuali

Pentru Wood&Co, Electrica este al patrulea emitent din portofoliu, compania de brokeraj fiind al doilea cel mai mare jucător din piața de market-making pentru Emitent.

„Wood&Co este mândră să devină partener al Electrica. Scopul nostru comun și principal al proiectului de market-making este de a oferi suport maxim pentru acțiunile Electrica, făcându-le mai lichide și mai puțin volatile, ceea ce, în cele din urmă, ar trebui să atragă mai mulți investitori locali și internaționali”, a spus Josef Kohout, Head of Trading Wood&Co.

Pe tot parcursul anului 2022, am remarcat un interes din ce în ce mai mare al emitenților pentru contractarea serviciilor de Market-Maker al Emitentului în vedere îmbunătățirii lichidității acțiunilor lor.

Ne bucurăm să vedem un nou parteneriat pentru servicii de Market-Maker al Emitentului la Bursa de Valori București. Electrica, jucător-cheie pe piața de distribuție și furnizare a energiei electrice din România, precum și unul dintre cei mai importanți jucători din sectorul serviciilor energetice, este o companie emblematică pentru piața de capital locală și pentru economia României în general.

Ne dorim ca serviciile duale de market-making de care va beneficia Electrica din partea BRK Financial Group și Wood & Company să conducă la îmbunătățirea lichidității acțiunilor companiei, crescându-i astfel șansele de includere în indicii FTSE Russell”, a declarat Adrian Tănase, CEO Bursa de Valori București.

Odată cu Electrica, numărul de emitenți care beneficiază de servicii de market-making dedicat ajunge la 20, cu mențiunea că 3 companii, printre care și Electrica, beneficiază de servicii duale de market-making.