BET
17013.16
-1.09%
BET-TR
35300.27
-1.09%
BET-FI
60447.56
0.47%
BETPlus
2514.25
-1.15%
BET-NG
1209.14
-1.03%
BET-XT
1451.74
-0.97%
BET-XT-TR
2978.36
-0.97%
BET-BK
3134.74
-1.26%
ROTX
37358.24
-1.07%



Purcari a raportat o creștere cu 31% a veniturilor și cu 7% a profitabilității după primul trimestru

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Purcari Wineries PLC, unul dintre cei mai mari producători de vin din Europa Centrala si de Est, a anuntat astazi publicarea rezultatelor pentru primul trimestru al anului 2023.

Veniturile au crescut cu 31% fata de anul precedent, ajungand la 73,3 milioane RON. Grupul a inregistrat o performanta puternica in ceea ce priveste marjele in contextul presiunilor inflationiste globale, marja EBITDA si marja Profitului Net ajungand la 29%, respectiv 17%.

A fost al doilea cel mai bun trimestru din 2019, dinaintea pandemiei pentru Purcari, in pofida contextului macro provocator. Lucrurile se imbunatatesc in general, cu lanturi de aprovizionare care functioneaza mai bine, o redeschidere in China, scaderea preturilor la energie, dar marjele raman oarecum inca sub presiune.

Mentinem un bilant solid si suntem bine pozitionati pentru a continua sa castigam cota de piata si sa profitam de oportunitatile anorganice existente. Avem incredere ca companiile puternice, ca si a noastra, vor iesi si mai puternice dintr-o astfel de criza”, a declarat Victor Bostan, CEO Purcari Wineries PLC.

Repere cheie ale T1 2023

· Romania: +32% crestere a veniturilor in T1 fata de perioada precedenta. Crestere puternica de doua cifre pentru toate brandurile. Seria Upper-Premium Nocturne continua succesul extraordinar in segmentul HoReCa.

CITESTE SI:  SIF Muntenia își schimbă numele în Longshield Investment Group

· Moldova: +19% an la an, crestere constanta pe toate canalele. Purcari si Bardar lideri de crestere. Negocieri cu retelele mari pentru majorare de preturi. Reluarea colaborarii cu un lant mare de retail in urma unei dispute privind preturile.

· Polonia: vanzarile +25% in T1 2023. Majorarile de pret si cresterea de o singura cifra a volumelor au contribuit la +26% in vanzari la Bostavan. Purcari a demonstrat cel mai mare ritm de crestere de +35%, desi de la o baza mai mica. Compania se focusează in continuare pe prioritizarea marjelor fata de volum la Bostavan, vizand segmentul premium mai popular.

· Asia: -18% an la an. Dinamica slaba a pietei vinului, vanzari mai mici la Bostavan, in timp ce brandul Purcari a crescut cu +35%. Imbunatatirea perspectivelor pentru China cu privire la redeschiderea post-Covid.

· Ucraina: Un T1 2023 puternic, depasind cu 24% T1 2021 de dinaintea războiului. Mentinerea echipei locale si cresterea distributiei in retelele mari, vanzari doar cu 100% plata in avans.