BET
16992.22
0.12%
BET-TR
35256.78
0.12%
BET-FI
60314.98
0.44%
BETPlus
2509.88
0.12%
BET-NG
1214.58
-0.02%
BET-XT
1447.96
0.16%
BET-XT-TR
2970.58
0.16%
BET-BK
3128.86
0.27%
ROTX
37298.92
0.08%


Purcari încheie anul cu o creștere de 22% a veniturilor și un salt de 45% al profitului net normalizat

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Purcari Wineries PCL (“Grupul”, “Compania”), unul din principalii producatori de vin din Europa Centrala si de Est, a anuntat astazi rezultatele financiare preliminare neauditate pentru 2023.

Astfel, veniturile la nivel de Grup au crescut cu 22% fata de anul precedent, ajungand la 369,4 milioane RON. Aceasta realizare este sustinuta si de o profitabilitate robusta, EBITDA si Profitul Net ajungand la 98,6 milioane RON, respectiv 59,6 milioane RON.

Profitul Net a crescut cu 45% si EBITDA cu 19% fata de cifrele ajustate1 inregistrate in 2022. In T4’23 veniturile au crescut cu 14%, in timp ce Profitul net si EBITDA s-au majorat de 2,7 ori si cu 21% fata de cifrele ajustate din T4’22.

Anul precedent a fost unul dificil pentru regiunea noastra, dar ne-am descurcat bine si suntem mandri de rezultatele obtinute, depasind din nou ghidajul anuntat.

Continuam sa construim fundamentul pentru a ne indeplini viziunea de a deveni liderul incontestabil in domeniul vinicol din Europa Centrala si de Est. Asteptam cu incredere o crestere robusta in viitor, valorificand brandurile noastre puternice, relatia solida cu piata, o baza excelenta de active si o echipa talentata.”, a declarat Victor Bostan, Director Executiv al Purcari Wineries PCL.

Repere-cheie pentru performanta comerciala a Grupului Purcari in 2023:

· Romania: +22% majorare a veniturilor an la an. Crestere puternica pentru toate brandurile pe toate canalele, Purcari fiind un lider incontestabil, urmat indeaproape de Crama Ceptura, Bardar si respectiv, Bostavan. Continua dinamica excelenta pentru seriile: Nocturne, spumante Cuvee, Editiile Limitate si 1827.

CITESTE SI:  Rezultate 2023: Norofert s-a axat pe creșterea gradului de încasare și investiții, pentru o nouă etapă de dezvoltare a Grupului

· Moldova: +4% an la an, vinurile premium Purcari si-au reconfirmat calitatea si atractivitatea, crescand pe toate canalele, atat ca valoare cat si volum. Prioritizarea marjelor fata de volum pentru Bostavan si Bardar, majorarile de pret fiind implementate gradual.

· Polonia: rezultate similare anului precedent, in contextul unei reveniri puternice in T4, dupa doua trimestre consecutive slabe. Continuam prioritizarea marjelor fata de volum pentru Bostavan, presiunea pe segmentul vinului de masa continua. Purcari a crescut cu 36%, pornind totusi de la o baza mai mica.

· Cehia si Slovacia: continua tendinta de recuperare dupa un inceput de an slab. Prioritizarea marjelor fata de volum pentru Bostavan si accent pe premiumizare. Purcari in crestere cu +52% an la an.

· Bulgaria: Extinderea echipei comerciale, dezvoltarea relatiilor cu partenerii locali si concentrare pe produsele si canalele cu profitabilitate inalta. Continuam extinderea brandului Purcari pe piata.

Ghidajul pentru 2024

· Cresterea veniturilor totale: +16% – 20%

· Cresterea segmentului ”VIN”: +20% – 24%

· Marja EBITDA: 26% – 28%

· Marja Profit Net: 14% – 16%