BET
8961.59
-0.77%
BET-TR
14930.62
-0.77%
BET-FI
42537.47
-0.39%
BETPlus
1342.43
-0.74%
BET-NG
654.99
-0.28%
BET-XT
806.63
-0.76%
BET-XT-TR
1350.88
-0.76%
BET-BK
1697.51
-0.64%
ROTX
18012.67
-0.88%

Vanzarile Purcari scad cu 3% in primul semestru 2020, in timp ce cresterea in Romania a atins 24%, pe fondul unei expansiuni puternice a cotei de piata

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Purcari Wineries Plc (“Grupul”), una din cramele de frunte din Europa Centrala si de Est, a anuntat astazi rezultatele financiare pentru primul semestru 2020.

Veniturile au inregistrat o diminuare cu 3%, ajungand la 84.9 milioane RON, cu EBITDA si profitul net in scadere la 6% si 9% respectiv. Marja EBITDA si a Profitului Net s-a mentinut bine considerand circumstantele, atingand 33% si 18% respectiv.

Declinul veniturilor a fost determinat in principal de performantele modeste in China si Moldova, ultima fiind intr-o mai mare masura dependenta de segmentele HoReCa si Duty Free, precum si vanzarile de turism ale Chateau Purcari, care au fost puternic afectate de carantina.

In contrast, performanta pe piata din Romania, cea mai mare pentru Grup, a fost foarte puternica cu venituri in crestere cu 24% si o majorare a cotei de piata pentru brandul lider Purcari cu 5 puncte procentuale in segmentul premium. Grupul a mai inregistrat performante solide si in alte piete principale din ECE, inclusiv Tarile Baltice, Cehia, Polonia, Slovacia si Ucraina.

Evolutie actiuni Purcari. Sursa BVB

Cererea pentru produsele noastre a inceput sa prezinte semne de imbunatatire, astfel, vanzarile in iulie au revenit pe crestere an la an la nivelul Grupului, in timp ce comenzile din august au continuat aceasta tendinta.

Datoriile nete ale Grupului au scazut cu 10% la 30.06.2020 in comparatie cu sfarsitul lui 2019, iar raportul Datoriei nete la EBITDA pentru ultimele 12 luni s-a imbunatatit la 1.4 ori. De asemenea, Grupul a inregistrat o crestere a soldului de numerar cu 26%, pe marginea unei gestionari mai stricte a lichiditatii si a cheltuielilor. Bilantul puternic plaseaza Purcari intr-o pozitie buna pentru ca Grupul sa poata infrunta eventuale deteriorari ale contextului macroeconomic.

Fiind o companie obisnuita sa creasca de mai multi ani cu rate inalte de doua cifre, nu acceptam cu usurinta rezultatele trimestrului doi. Acestea fiind spuse, echipa noastra a depus un efort enorm pentru a face fata numeroaselor provocari generate de pandemie si doresc sa-mi exprim profunda recunostinta tututor pentru munca si dedicatia depusa. Credem ca orice criza deschide si oportunitati, iar cresterea puternica a cotei de piata inregistrata de Grup este un testament al fortei brandurilor si canalelor noastre de distributie. Noi am continuat investitiile pentru a ne pregati de revenirea iminenta a consumului si suntem bine pozitionati pentru a iesi invingatori din aceasta criza” a comentat Victor Bostan, Director General al Purcari Wineries.

Puncte cheie

· Romania: Vanzarile au crescut cu 24% in pofida masurilor restrictive dictate de Covid-19. Performanta puternica pentru brandul Purcari in primul semestru, crestere a vanzarilor +29%. Crama Ceptura in crestere +18% sustinuta de imbunatatirea calitatii si un marketing mai activ; Bardar +51%, desi de la o baza mai mica. Provocarile din HoReCa au fost compensate de tractiunea foarte puternica in canalul comertului modern, in special in conturile cheie.

CITESTE SI:  Bursa de Valori București lansează primul proiect ESG Environmental Social Corporate Governance pe piața de capital locală

· Moldova: Veniturile au scazut cu 49%, considerand cea mai mare expunere din Grup pentru aceasta piata la segmentele HoReCa si Duty Free. De asemenea, considerand carantina si alte masuri restrictive, Grupul practic nu a inregistrat venituri din activitatea de turism la Chateau Purcari (ceea ce reprezinta ~2% din vanzari).

Un plan de actiuni detaliat a fost adoptat pentru semestrul doi. Estimam o recuperare lenta a vanzarilor, considerand ca actiunile planificate sunt cu efect pe termen mediu si lung si prioritizam mentinerea valorii brandurilor.

· Polonia: Cresterea de 6% a fost sustinuta de imbunatatirea mixului de produse, vanzari mai mari pe segmentul mediu de pret, noi listari. Anumite livrari au fost transferate in iulie. Dublarea vanzarilor pe segmentul premium cu brandurile Purcari si Bardar, dar de la o baza mai mica.

· Asia: Veniturile au scazut cu 70%, pandemia afectand activitatea comerciala a tuturor jucatorilor mari din domeniul vinului in China. Vanzarile au inceput sa-si revina modest, dar departe de nivelul de dinaintea pandemiei. Purtam discutii active cu parteneri noi si existenti pentru recuperarea nivelului de vanzari.

· Cehia si Slovacia: Veniturile s-au redus cu 4%, fiind influentate de un impact negativ mai puternic al Covid-19 in primul trimestru, in timp ce veniturile au revenit pe crestere in trimestrul 2. O dinamica pozitiva in colaborarea cu principalii partenerii ne pozitioneaza pentru o performanta globala decenta in 2020.

· Ucraina: Venituri in crestere cu 51%. Purcari inregistrand +90%, devenind din ce in ce mai popular in randul consumatorilor si al formatorilor de opinie locali, oferind un raport calitate pret foarte bun in piata.

Ghidajul 2020

Considerand gradul inalt de incertitudine ca urmare a Covid-19, Grupul a suspendat din 21 aprilie 2020 ghidajul anual prezentat anterior. Vom reveni cu un eventual update al ghidajului cand vizibilitatea apropo de dinamica consumului va deveni mai clara.