BET
16992.22
0.12%
BET-TR
35256.78
0.12%
BET-FI
60314.98
0.44%
BETPlus
2509.88
0.12%
BET-NG
1214.58
-0.02%
BET-XT
1447.96
0.16%
BET-XT-TR
2970.58
0.16%
BET-BK
3128.86
0.27%
ROTX
37298.92
0.08%


Visual Fan: Creștere cu peste 19% a cifrei de afaceri și cu peste 48% a profitului net

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Visual Fan S.A., companie listată la Bursa de Valori București sub simbolul ALW și deținătoarea brandului Allview, a înregistrat creșterea cu 19,12% a cifrei de afaceri la nivel de grup, atingând 134 milioane de lei (circa 27 milioane de euro), respectiv cu 48% a profitului, până la 7,03 milioane de lei (1,4 milioane de euro), arată raportul cu rezultatele preliminarii (neauditate) pentru anul 2023. Față de 2022, profitul net al grupului a sporit cu 2,2 milioane de lei.

Grupul companiei Visual Fan este format din: Visual Fan (Allview) – 100%, Visual EV Distribution – 95%, Intervision Trading (AKAI) – 61% și Headlight Solutions – (12%).

Principala companie din grup, Visual Fan (Allview) a generat o cifră de afaceri de aproximativ 108 milioane lei și un profit net de 4.3 milioane lei, reprezentând un procent de 4.01% din cifra de afaceri, cu o creștere semnificativă față de anul 2022.

Anul trecut a marcat progrese semnificative în proiectele companiei și o diversificare continuă a activităților pe noi segmente de piață, în linie cu strategia „Green by Allview”, în special a diviziei Solar Energy.

În segmentul de televizoare și telefoane, Visual Fan a înregistrat o ușoară creștere a cifrei de afaceri și a profitabilității în comparație cu anul 2022, cu toate că în acest an piața electronicelor, atât la nivel local, cât și internațional, a înregistrat o tendință de scădere în ceea ce privește volumul cererii, a marjei de profitabilitate și a puterii de cumpărare a clienților finali.

Principalele evenimente din anul 2023 care au marcat parcursul companiei Visual Fan:

IT&C:

• Divizia de telefoane a lansat cu succes smartphone-uri noi în gamele deja consacrate Soul și Viper, iar asistentul vocal AVI a primit un update considerabil prin integrarea ChatGPT.

• Divizia de televizoare a introdus tehnologia Mini LED în portofoliul său, consolidându-și prezența pe piață.

Strategia Green by Allview:

• Solar Energy Industrial: Realizările din 2023 au depășit așteptările, proiectele de tip Full EPC (Engineering, Procurement, and Construction) finalizate depășind obiectivul inițial al companiei de a implementa centrale fotovoltaice cu o capacitate totală de 20 MW.

CITESTE SI:  Tesla scade cu aproape 6% după publicarea datelelor privind livrările din primul trimestru

• Solar Energy Rezidențial: Visual Fan este instalator autorizat în programul AFM Casa Verde 2023.

• Visual EV: Lansarea noii divizii Allview AUTO și lansarea primului model din gamă, CityZEN, vehicul 100% electric accesibil, care poate fi condus începând de la vârsta de 16 ani.

• ERA: Lansarea aplicației Allview Era HoReCa a oferit soluții inovatoare pentru industria HoReCa.

Rezultatele obținute în 2023 reflectă angajamentul nostru față de inovație, sustenabilitate și performanță. Vom continua pe această traiectorie ascendentă și în 2024, dezvoltându-ne portofoliul de produse și servicii, contribuind la modelarea unui viitor mai curat și eficient energetic„, a declarat Lucian Florentin Peticilă, CEO al Visual Fan S.A.

Pentru anul 2024, Visual Fan și-a fixat obiective ambițioase, menite să consolideze poziția în industrie:

• Dezvoltarea continuă a portofoliului de device-uri smart rămâne o prioritate, iar lansarea smartphone-ului Soul X20 reprezintă doar începutul unei serii de inovații pregătite pentru acest an în care compania sărbătorește împlinirea a 20 de ani de la înregistrarea brandului Allview.

• Compania va dezvolta divizia Solar Energy și își propune atingerea unui portofoliu de proiecte Full EPC de peste 80 MW.

• Compania este hotărâtă să își extindă noua linie de business, ALLVIEW AUTO, lansând cel puțin încă două modele electrice în 2024, adaptate diverselor nevoi ale clienților săi.

• Visual Fan a demarat anul cu o mișcare strategică prin achiziționarea unui nou pachet de acțiuni în cadrul companiei Intervision Trading, atingând astfel un total de 70% din pachetul de acțiuni al distribuitorului exclusiv al brandului AKAI pe piețele din România, Europa Centrală și de Est.