BET
12576.55
1.16%
BET-TR
23839.27
1.15%
BET-FI
51677.94
1.29%
BETPlus
1875.92
1.13%
BET-NG
939.49
0.82%
BET-XT
1094.72
0.96%
BET-XT-TR
2061.23
0.96%
BET-BK
2293.47
0.68%
ROTX
28067.05
1.31%

BVB anunță cele 15 companii finaliste ale celei de-a treia ediții a programului Made in Romania

Autor: Financial Market
Timp de citit: 5 minute

Bursa de Valori Bucuresti (BVB) a anuntat oficial si a premiat cele 15 companii finaliste ale celei de-a treia editii „Made in Romania”, un program derulat de BVB si partenerii sai pentru a identifica si sustine viitoarele motoare de crestere ale economiei locale sau din regiune.

Cele 15 companii care au ajuns in finala sunt:

In urma intalnirii juriului au fost selectate 14 companii. Juriul a fost format din 12 experti din diverse ramuri ale economiei: Razvan Butucaru (Partner, Mazars), Radu Constantinescu (Co-fondator, Qualitance), Ovidiu Dumitrescu (Director General Adjunct, Tradeville), Radu Hanga (Senior Advisor to the Board, Banca Transilvania), Nicoleta Iordan (Co-fondator, Carturesti), Irina Neacsu (Director Executiv Corporate Finance, BRD-Groupe Societe Generale), Marius Stefan (Co-fondator, Autonom Rent-a-Car), Ioana Tanase (Director Executiv Corporate Finance, BCR), Sergiu Voicu (Jurnalist, Digi24), Kurt Weber (Director General, Horváth & Partners), Lucian Anghel (Presedinte, Bursa de Valori Bucuresti) si Adrian Tanase (Director General, Bursa de Valori Bucuresti).

Compania care a intrat direct in finala prin votul publicului este Agroserv Mariuta – Laptaria cu caimac, astfel ca numarul de companii finaliste Made in Romania a ajuns la 15. Sesiunea de vot public s-a derulat in perioada 8 – 21 aprilie, favorita publicului inregistrand aproape o treime din voturile exprimate pe site-ul www.bvbleague.ro.

Cele 15 companii finaliste au fost anuntate in cadrul gale de premiere, in data de 14 mai, la care au participat circa 150 de antreprenori si directori executivi ai companiilor din comunitatea Made in Romania, alaturi de membrii Comitetului de Nominalizare, membrii Juriului si alti sustinatori ai proiectului.

Antreprenorii Made in Romania ne fac sa ne simtim mandrii ca suntem romani. Astfel, descoperim atat afaceri de succes incepute de la zero si aduse la un nivel de maturitate ridicat, cat si companii inovatoare aflate la inceput de drum, dar cu potential remarcabil de dezvoltare accelerata.

Mediul privat este principalul contributor la formarea Produsului Intern Brut in Romania, iar cu cat o sa dezvoltam mai multe astfel de companii in Romania, cu atat viitorul nostru va fi mai bun. Made in Romania ajuta antreprenorii romani sa-si atinga potentialul maxim de dezvoltare in folosul intregii comunitati locale si a noastra a tuturor.

Ar fi bine sa le ascultam cu atentie povestile de succes, sa invatam din ele si sa punem in practica recomandarile acestora pentru a crea noi afaceri de succes la nivel regional, nu doar in Romania. Prin intermediul Made in Romania incercam sa insuflam incredere si altor antreprenori romani existenti sau in devenire ca se pot dezvolta afaceri extraordinare in Romania, daca inveti si daca asculti de sfaturile unor consultanti precum sunt specialistii implicati in programul acesta derulat de BVB impreuna cu partenerii”, a declarat Lucian Anghel, Presedintele Consiliului de Administratie al BVB.

Made in Romania a castigat in vizibilitate cu fiecare noua editie si este incurajator sa vezi nu numai ca numarul de companii inscrise a ajuns deja la 300, ci si ca acest proiect atrage tot mai multi sustinatori de calibru.

In plus, in editia a treia am reusit sa avem o mai mare diversitate, atat in ceea ce priveste sectoarele de activitate, cat si marimea si varsta businessului, fiind incantati sa acceptam un numar semnificativ de start-up-uri romanesti care au inceput sa se bucure de recunoastere”, a spus Radu Hanga, Senior Advisor tot the Board, Banca Transilvania.

Made in Romania este o importanta aducere aminte ca avem multe afaceri bune in Romania, care au o acoperire impresionanta intre diferite industrii, modele si dimensiuni de companii. Exista un potential clar ca am putea avea o varietate mai mare de produse care pot fi puse la dispozitia investitorilor prin listari la Bursa de Valori Bucuresti, atat pentru bonduri, cat si pentru actiuni.

Speram ca acest potential se va transforma intr-o piata de capital mai dinamica si mai sofisticata. Am fost onorati sa participam la acest proiect si ne continuam angajamentul de a sprijini dezvoltarea companiilor romanesti si de a sustine programe de educatie financiara. Cu siguranta aceasta inititiativa trebuie sa continue sa creasca”, a afirmat Ioana Tanase, Director Executiv Corporate Finance, BCR.

Am remarcat de la an la an o crestere a interesului antreprenorilor de a se documenta cu privire la oportunitatile oferite de Bursa, peste 90% din semifinaliste fiind din zona de IMM-uri si start-up-uri. Selectarea finalistelor a fost un proces decizional transparent si plin de provocari, BRD fiind pregatita in etapa urmatoare sa inteleaga nevoile de business ale finalistelor si sa le ofere consultanta personalizata pentru accesarea instrumentelor de finantare oferite de piata de capital”, a spus Irina Neacsu, Director Executiv Corporate Finance, BRD-Groupe Societe Generale.

CITESTE SI:  Acțiunile Sipex intră la tranzacționare pe piața AeRO a Bursei de Valori București

Cele 50 de semifinaliste ale acestei editii a programului Made in Romania reprezinta un exemplu perfect pentru modul in care toate sectoarele economice se dezvolta in Romania. Pe de alta parte, alegerea celor 15 finaliste care vor primi un premiu a fost un proces foarte complicat.

Toate aceste companii au demonstrat multa determinare si bune practici in industria lor si sunt exemple excelente pentru potentialul antreprenorial al economiei romanesti. Acestea vor servi drept modele si surse de inspiratie pentru viitori antreprenori”, a afirmat Kurt Weber, Director General, Horváth & Partners Management Consultants.

Cu fiecare editie a proiectului Made in Romania sunt impresionat de companiile participante, de la cele aflate inca la inceput de drum, la companii mature deja consacrate iar unele pe cale sa dobandeasca o anvergura internationala din ce in ce mai mare.

Forta antreprenorilor romani este remarcabila. Puterea lor de a inova, de a asuma riscuri si de a construi, cu toate obstacolele care nu au fost si nu sunt putine, este surprinzatoare. Consider ca selectia de anul acesta se aromonizeaza in mare parte cu structura economiei romanesti. Sper ca editia a III-a sa aduca plus valoare participantilor, sa-i ajute pe termen lung si sa intareasca astfel brand-ul Made in Romania”, a declarat Razvan Butucaru, Partner, Mazars.

La fel ca in editiile anterioare, m-am bucurat ca Juriul a avut o misiune dificila, pentru ca am primit de la Comitetul de Nominalizare o lista de companii in care fiecare concurent avea o poveste deosebita, cu un amestec de brand-uri puternice si companii cu perspective de dezvoltare excelente. Oricare dintre cele 50 ar fi putut sta la fel de bine intre finaliste, dar pana la final a trebuit sa facem o serie de alegeri pentru a-i putea premia pe cei mai buni dintre cei buni”, a declarat Ovidiu Dumitrescu, Director General Adjunct, Tradeville.

Prin Made in Romania, vrem sa cream un ecosistem in care antreprenorii, investitorii, consultantii si toti ceilalti actori activi in mediul de afaceri sa se intalneasca si sa poata invata unii de la ceilalti, astfel incat business-urile lor si, implicit, economia romaneasca sa se dezvolte. Bursa de Valori Bucuresti sustine antreprenorii care au necesar de capital si excedent de idei de investitii pentru dezvoltarea afacerilor.

Ne dorim sa vedem cat mai multi antreprenori interesati sa inteleaga mecanismele pietelor financiare, sa inteleaga ca disciplina impusa de regulile pietelor financiare este un lucru benefic pentru dezvoltarea companiilor din toate punctele de vedere, pornind de la accesul la finantare, continuand cu implementarea unor proceduri clare, o segregare a atributiilor si, totodata, a diversificarii echipelor, marketing fara costuri, o retentie mai buna a angajatilor cheie si multe alte beneficii.

Toate eforturile de respectare a regulilor impuse de piata de capital vor avea ca rezultat principal o capacitate mult mai buna de dezvoltare a business-ului, acest lucru urmand inevitabil sa fie «remunerat» de investitori printr-o evaluare corecta la tranzactionare a actiunilor respectivei companii”, a afirmat Adrian Tanase, Directorul General al Bursei de Valori Bucuresti.

Programul Made in Romania a inceput in 2017, cu 166 de companii nominalizate. La a doua editie (2018), numarul nominalizarilor a crescut cu 20%, la 201, pentru ca in a treia editie (2019), sa fie inregistrate 295 de companii, cu aproximativ 50% peste nivelul din 2018 si aproape dublu fata de prima editie. Interesul in crestere pentru Made in Romania este datorat inclusiv sprijinului oferit de membrii Comitetului de Nominalizare, al membrilor Juriului, precum si al companiilor care au intrat in Liga BVB in precedentele doua editii.

A treia editie a Made in Romania a adus o imbunatatire a programului de mentorat, astfel incat sa ajunga cat mai aproape de antreprenorii din Romania. In plus, companiile finaliste vor putea beneficia de seminarii punctuale direct la sediile proprii.

Ultima etapa a acestei editii este dedicata tuturor companiilor semifinaliste si implica asistenta gratuita in domeniile de interes pentru companii prin workshop-uri regionale (Cluj-Napoca, Iasi, Timisoara, Bucuresti), discutii bilaterale la sediile companiilor finaliste, webinarii, etc.

Made in Romania este un program unic care isi propune sa identifice si sa promoveze antreprenoriatul romanesc. In cursul anului 2019, partenerii principali care sprijina derularea proiectului sunt BCR, BRD – Groupe Societe Generale, Grupul Financiar Banca Transilvania, BRD Asset Management si Erste Asset Management, alaturi de Catalyst Romania, Civitta Romania, Horváth & Partners Management Consultants, Inoveo, Mazars, Tradeville, Cramele Recas si DIGI24, in calitate de partener media.