BET
16997.59
0.16%
BET-TR
35267.93
0.16%
BET-FI
60057.12
0.01%
BETPlus
2511.1
0.17%
BET-NG
1215.86
0.09%
BET-XT
1446.7
0.07%
BET-XT-TR
2967.99
0.07%
BET-BK
3124.2
0.12%
ROTX
37316.38
0.12%


MedLife a încheiat semestrul I cu o creștere de 28% a cifrei de afaceri față de aceeași perioadă a anului trecut

Autor: Financial Market
Timp de citit: 4 minute

MedLife, liderul pietei de servicii medicale private din Romania a anunțat azi rezultatele financiare aferente primului semestru. Astfel, in primele sase luni ale anului, MedLife a inregistrat o cifra de afaceri consolidata pro-forma in valoare de 865 milioane lei, in crestere cu 28% fata de primul semestru din 2021.

Potrivit reprezentantilor companiei, cifra de afaceri pro-forma raportata nu include trei achizitii importante: Spitalul Muntenia, Grupului Medici’s si SWEAT Concept, acestea fiind in curs de aprobare a Consiliului Concurentei sau in curs de finalizare.

Pe fondul cresterii cheltuielilor, profitul operational a inregistrat o scădere de 32,9% comparativ cu perioada de 6 luni incheiata la 30 iunie 2021, de la 103 mil RON in 2021 la 69,17 RON in perioada incheiata la 30 iunie 2022.

Rezultatul net inregistrat in 2022 a scăzut cu aproape 26 mil RON, comparativ cu 2021 ceea ce reprezintă o diminuare de 36%.

Evolutia financiara a grupului reflecta investitiile realizate in aceasta perioada – consolidarea retelei MedLife la nivel national prin deschiderea si achizitia de noi clinici si centre medicale de excelenta in orase cheie din tara pentru a imbunatati accesul la servicii medicale de calitate si pentru a contribui la un stil de viata mai sanatos al pacientilor prin solutii complexe.

Astfel, MedLife si-a dezvoltat infrastructura medicala prin semnarea a 12 achizitii strategice menite sa consolideze serviciile oferite la nivel national prin intermediul celor doua retele ale grupului: MedLife si Sfanta Maria. Pe langa consolidarea pozitiei de lider la nivel national, grupul a urmarit dezvoltarea unor linii de business care sa raspunda nevoilor pacientilor cu solutii specifice, de nisa, cum sunt diagnosticul si tratamentul cancerelor, prin achizitia NeoLife sau a grupului OncoCard Brasov, a afectiunilor oftalmologice, prin achizitia Opticristal, dar si integrarea serviciilor de wellness, prin preluarea pachetului majoritar al salilor de fitness SWEAT Concept.

MedLife a continuat si proiectele de dezvoltare organica prin noi inaugurari de centre medicale la nivel national, precum deschiderea a doua clinici de medicina dentara la Craiova si Ploiesti sub brandul DENTESTET, deschiderea unei Hyperclinici noi la Targu Mures, dar si lansarea unor centre de nisa la Arad, Targoviste si Craiova.

Din pozitia de lider al pietei de servicii medicale private, ne-am asumat responsabilitatea de a ne adapta obiectivele de dezvoltare astfel incat sa raspundem cat mai bine nevoilor pacientilor.

Eforturile sustinute realizate inca de la inceputul pandemiei, prin derularea studiilor de cercetare despre COVID-19, precum si prin diversificarea portofoliului de servicii se reflecta si in evolutia business-ului nostru.

Astfel ca fiecare proiect demarat in primul semestru, atat in ceea ce priveste achizitiile, cat si investitiile pentru noi unitati medicale, se va traduce in rezultate pe termen lung pentru investitori si in valoare adaugata pentru pacientii nostri”, a declarat Dorin Preda, Director Executiv MedLife Group.

In ceea ce priveste performanta liniilor de business, grupul a inregistrat cele mai mari cresteri pentru divizia de clinici cu 48,6 % fata de anul trecut, respectiv spitale – cu 14,4 % in comparatie cu perioada similara din 2021.

Aceasta evolutie reflecta cererea care se mentine ridicata pentru serviciile in regim de ambulatoriu in reteaua de clinici si care reprezinta motorul de dezvoltare pentru celelalte divizii de business: spitale, laboratoare si abonamente medicale.

In acelasi timp, divizia de stomatologie a avut o crestere mai temperata, urmare a investitiilor realizate in aceasta perioada in noi achizitii si inaugurari de noi clinici dentare.

CITESTE SI:  ARTPRINT pregătește a doua emisiune de obligațiuni corporative în valoare de 3 milioane de lei, intermediată de Tradeville

Starea de sanatate a angajatilor, factor important pentru cresterea performantei business-urilor din Romania, dar si a economiei in ansamblu

Aditional dezvoltarii serviciilor integrate pentru pacienti, MedLife a continuat sa dezvolte si portofoliul de servicii dedicate companiilor. Pe langa programele de preventie si educatie medicala pentru angajati sau rapoartele personalizate despre starea de sanatate a acestora, compania a continuat sa isi extinda in tot acest timp portofoliul si cu alte solutii medicale adaptate nevoilor companiilor, si mai ales a angajatilor – serviciul premium Concierge Doctor, asistenta medicala la sediul companiei sau in orice zona din tara prin clinicile medicale mobile, programe de wellbeing pentru angajati sustinute prin sesiuni de fitness online, gimnastica medicala, sau masaj la birou.

In contextul pandemiei si al crizei din regiune, mediul de afaceri din Romania a fost greu incercat in ultimii doi ani, astfel ca este esential ca business-urile sa aiba un partener care sa le ofere sprijinul necesar pentru a creste sanatos in perioada urmatoare.

De aceea, anul acesta am continuat sa dezvoltam abonamentele medicale pentru clientii corporate cu solutii de asigurare si sa ne extindem serviciile pentru segmentul IMM, astfel incat sa ajutam companiile sa aiba in continuare grija de sanatatea angajatilor lor si sa atinga un nou nivel de performanta”, a adaugat Dorin Preda, Director Executiv MedLife Group.

Perspective pentru al doilea semestru: plan echilibrat de achizitii si investitii pentru dezvoltarea retelei si a infrastructurii existente

Ca obiective pentru perioada urmatoare, reprezentantii MedLife au in vedere o strategie de dezvoltare atent aliniata atat la contextul macro-economic la nivel national, cat si la nivel regional.

„Razboiul din Ucraina a accentuat volatilitatea economiei regionale, implicit dinamica economica la nivel national, astfel ca vedem o dezvoltare aliniata la contextul pietei pentru a doua jumatate a anului. In acest sens, vom fi atenti la proiectiile macroeconomice si ne vom continua planurile de achizitii si investitii in mod echilibrat.

Nevoile pacientilor nostri vor guverna in continuare deciziile noastre de business, astfel ca in lunile urmatoare ne vom concentra pe obiectivele setate inca de la inceputul acestui an – investitiile pentru finalizarea celei de-a doua etape a proiectului MedLife Medical Park, pentru care speram sa anuntam catre investitori un open days in noiembrie a.c., dar si a altor proiecte legate de extinderea retelei de spitale in tara pentru consolidarea serviciilor la nivel national.

In plus, ne vom concentra sa consolidam si serviciile de preventie. Credem cu tarie ca, alaturi de consultatiile periodice sau analizele medicale, miscarea si sportul sunt deopotriva comportamente de preventie care pot imbunatati sanatatea pacientilor, fapt care s-a dovedit inca o data real in pandemie, pe baza studiilor efectuate pe pacientii aflati in recuperare post covid.

De aceea, vedem necesara integrarea acestor servicii in abonamentele medicale cu mentinerea acelorasi facilitati fiscale oferite salariatilor. Dincolo de faptul ca aceasta abordare holistica ar putea impacta starea de sanatate si stilul de viata ale pacientilor, acest lucru ar putea contribui major si la degrevarea Fondului National de Sanatate”, a declarat Mihai Marcu, Presedinte & CEO MedLife Group.

Raportul poate fi descărcat aici.