BET
12220.99
-0.77%
BET-TR
21501.99
-0.77%
BET-FI
52037.68
-0.07%
BETPlus
1824.56
-0.76%
BET-NG
800.78
-1.47%
BET-XT
1080.19
-0.93%
BET-XT-TR
1902.56
-0.93%
BET-BK
2384.16
-0.81%
ROTX
26089.54
-0.8%

Rezultate Purcari Wineries în T2: venituri în creștere cu 47% și EBITDA cu 41%

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Purcari Wineries Plc, una dintre cele mai mari crame din Europa Centrala si de Est, a anuntat astazi rezultatele financiare pentru trimestrul II (T2) si primul semestru 2021 (S1).

Veniturile au accelerat in T2 2021 cu 47%, vanzarile pentru prima jumatate a anului ajungand la 106,5 milioane RON, +25% fata de perioada similara a anului trecut.

Marjele au crescut puternic, fiind impulsionate in primul rand de imbunatatirea in continuare a mixului produselor vandute, precum si revenirea vanzarilor in piete cu profitabilitate mai inalta.

Drept urmare, EBITDA a crescut cu 41% in T2 si +24% in S1, la 35,1 milioane RON. Profitul net a crescut semestrial cu 31% la 20,4 milioane RON. Compania a continuat sa fortifice pozitia bilatiera, indicatorul de Datorie neta la EBITDA cumulata pentru ultimele 12 luni ajungand la un minim istoric de 0.51 ori.

Vedem o cerere puternica continua pentru brandurile noastre si reusim sa mentinem marje de profitabilitate bune, in pofida presiunii costurilor mai inalte ca urmare a recoltei de struguri modeste in 2020.

Din fericire, sezonul 2021 pare foarte incurajator la moment din perspectiva recoltei, ce ne pozitioneaza avantajos ca si marje de profitabilitate viitoare. Bilantul puternic ne plaseaza bine pentru maximizarea optiunilor strategice si proiecte investitionale cu randament inalt.

In general, suntem destul de multumiti de rezultatele obtinute si suntem recunoscatori consumatorilor nostri pentru increderea lor, ehipelor noastre pentru munca asidua si actionarilor nostri pentru sustinerea lor continua”, a comentat Victor Bostan, Director General al Purcari Wineries.

Puncte cheie

• Romania: vanzarile continua raliul puternic, +29% fata de S1 2020 si +60% fata de S1 2019. Brandul Purcari conduce cresterea cu 36% an la an. Bardar si-a dublat vanzarile, desi de la o baza de comparatie mai mica. Canalului de comert modern a continuat sa evolueze puternic; comertul traditional a crescut cu 81% ca urmarea a imbunatatirii situatiei pandemice.

CITESTE SI:  Prefera Foods vine la bursă cu obligațiuni în valoare de 5 milioane de euro

• Moldova: crestere puternica, continuand revenirea post-pandemica, +76% an la an, dar in continuare cu 9% sub S1 2019, oferind spatiu suplimentar de recuperare.

• Polonia: veniturile in scadere, influentate de competia puternica a preturilor din partea brandurilor internationale, combinate cu efectele restrictiilor pandemice din T1. Adaptam activitatea de trade si eforturile de marketing, anticipand efecte pozitive in T4 2021.

• Asia: recuperarea accelerata continua, in crestere cu 160% an la an, totusi inca in urma nivelului din S1 2019; toate brandurile au demonstrat progres semnificativ. Bardar, brandul cu marginalitate inalta, este unicul care a depasit nivelul din 2019, desi de la o baza mai mica.

Cehia si Slovacia: vanzarile nesemnificativ mai mici, -1% semestrial, dar in trend de recuperare. Masurile restrictive din T1, in special in Slovacia, au afectat rezultatele. Concentrare pe segmentul premium, brandul Purcari inregistrand crestere dubla semestrial.

• Ucraina: infiintarea unui birou local pentru a sustine cresterea. Tractiune puternica pentru Purcari, ce devine din ce in ce mai popular in randul consumatorilor si al formatorilor de opinie locali, oferind o calitate excelenta pentru pretul vinului.