Alătură-te comunității noastre!
Vezi cele mai recente știri & informații din piața de capital
Cel mai mare operator mondial de nave pentru containere, compania daneză Maersk (MAERSKA.DK) se confruntă cu o serie de provocări logistice, ceea ce a determinat compania să emită recent un avertisment special privind perturbările lanțurilor de aprovizionare.
Maersk a avertizat asupra blocajelor din lanțul de aprovizionare și a provocărilor logistice fără precedent, legate de Golful Bab-el Mandeb și de Marea Roșie, în sens mai larg, dar și de congestia care s-a format pe coasta de vest a SUA (Oakland, California), prin care navele nu pot naviga pentru a transporta mărfuri din China într-un ritm satisfăcător.
• Navele Maersk ocolesc Capul Bunei Speranțe, ceea ce prelungește transportul de marfă din Asia spre Europa, afectând negativ termenele de livrare și profitabilitatea afacerii; compania încearcă să contracareze acest lucru și a crescut capacitatea de încărcare a navelor cu 6%.
• Durata mai mare a transportului de marfă a afectat, de asemenea, negativ capacitatea companiei de a gestiona transporturile de pe coasta de est a SUA.
• Maersk a avertizat clienții mari, precum Nike și Walmart, să se pregătească pentru costuri logistice mai mari
• Gigantul indică faptul că firmele ar trebui să rezerve livrările în avans și să fie pregătite pentru probleme în a doua jumătate a anului. Compania a subliniat că este posibil ca unele companii să nu fie pregătite pentru prețuri mai mari ale produselor
• Cea mai mare amenințare a companiei pare a fi perspectiva reducerii cererii consumatorilor, care ar putea să o pună într-o situație financiară dificilă, având în vedere costurile logistice și problemele legate de promptitudinea și lichiditatea livrărilor.
Interesant este faptul că, în ciuda situației încă precare din domeniul transportului de marfă (în care doar creșterile de tarife nu compensează toate costurile companiilor și nu garantează o îmbunătățire a profiturilor), acțiunile rivalului Hapag Lloyd (HLAG.DE) nu au înregistrat un declin comparabil cu cel al Maersk, ilustrând faptul că o parte din probleme ar putea fi legate de provocările logistice ale Maersk.
Compania a prezentat o pierdere netă de 410 milioane de euro în Q4, față de care chiar și Q1 2020 (perioada pandemică) arată bine, înregistrând atunci un profit de 180 de milioane de euro.
Photo by Ian Taylor on Unsplash
Vezi cele mai recente știri & informații din piața de capital