BET
11908.69
0.05%
BET-TR
20762.8
0.05%
BET-FI
52111.21
-0.31%
BETPlus
1779.63
0.05%
BET-NG
777.37
-0.31%
BET-XT
1051.13
-0.01%
BET-XT-TR
1838.1
-0.01%
BET-BK
2298.74
-0.05%
ROTX
25245.16
0.3%

Bonas, producător clujean de lactate, face primul pas la bursă pe piața AeRO

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Bonas Import Export, compania clujeana care detine brandul de produse lactate Bonas, a debutat astazi, 24 iunie, pe piata AeRO a Bursei de Valori Bucuresti.

Compania a fost infiintata in 1991, fiind o afacere de familie, si a devenit treptat unul dintre producatorii de lactate de referinta in regiunea Cluj datorita produselor realizate, dar si lantului de productie implementat. Actiunile se tranzactioneaza sub simbolul bursier BONA.

„In urma cu mai bine de doi ani, la Cluj-Napoca, Bursa de Valori Bucuresti si Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat demarau proiectul «Investeste pentru viitor!», iar fondatorii Bonas erau prezenti la acel prim workshop. Faptul ca astazi vedem conducerea companiei sunand clopotelul bursei este o dovada a faptului ca piata de capital este din ce in ce mai mult vazuta de antreprenori drept o sursa esentiala pentru finantare. Doar in ultimii trei ani au fost listate aproape 50 de emisiuni de obligatiuni, cu o valoare de peste 2,7 miliarde euro, si 15 companii, cu o capitalizare cumulata de 346 milioane euro, s-au listat la BVB. Aceste cifre vin sa intareasca faptul ca bursa isi indeplineste rolul in sustinerea companiilor romanesti”, a spus Radu Hanga, Presedintele Bursei de Valori Bucuresti.

Pentru compania Bonas, listarea la Bursa de Valori Bucuresti reprezinta un pas important de trecere a activitatii  companiei la un nivel superior. Multumim investitorilor pentru increderea acordata prin investirea in actiunile BONAS in cadrul plasamentului privat derulat si asteptam sa se alature cat mai multi investitori planurilor noastre de dezvoltare a companiei”, a afirmat Vasile Nas, Presedintele Consiliului de Administratie al Bonas Import Export.

Listarea companiei vine dupa derularea, in aprilie 2021, a unui plasament privat prin care au fost vandute 40,76% din actiunile Bonas, la un pret de 5 lei/actiune. Oferta a fost suprasubscrisa inca din prima zi, compania reusind astfel sa stranga de la 114 investitori aproximativ 10 milioane de lei. Plasamentul privat din aprilie a fost realizat cu sprijinul Interdealer Capital Invest, in calitate de Consultant Autorizat. Compania intentioneaza sa foloseasca mecanismele de finantare disponibile pe piata de capital, precum majorarile de capital, emiterea de obligatiuni corporative, inclusiv convertibile in actiuni, in functie de necesarul de finantare al companiei.

Conducerea companiei urmeaza sa anunte saptamana viitoare prima majorare de capital, potrivit lui Pop Daniel, administrator Interdealer Capital Invest.

CITESTE SI:  Acționarii majoritari Braiconf, companie listată pe piața AeRO a BVB, achiziționează terenurile fostelor platforme Comat SA și Remat SA din municipiul Brăila

Produsele lactate Bonas sunt fabricate in localitatea Dezmir, comuna Apahida, judetul Cluj. Fabrica are o suprafata de peste 1000 mp, cu o capacitate totala de procesare de 15.000 de litri de lapte pe zi. Produsele Bonas sunt comercializate preponderent in cele 18 magazine proprii din judetul Cluj (65% din vanzari), retele de hypermarketuri (18%), mici retaileri (10%), iar aproximativ 7% din vanzari sunt generate de diversi distribuitori, Horeca sau institutii publice (spitale, gradinite, scoli).

Bonas a inregistrat in 2020 venituri totale de 17,7 milioane lei, in scadere cu 13% fata de anul 2019, si un profit net de aproape 452.000 de lei, fata de 1,1 milioane lei in 2019, in contextul in care ca urmare a pandemiei de COVID-19 au fost sistate unele livrari catre societati din sectorul HORECA si institutii publice precum gradinite, scoli, spitale.

Pentru 2021, conducerea Bonas estimeaza o crestere cu peste 70% a veniturilor totale, la 30,4 milioane lei, iar trendul ascendent este preconizat sa continue, astfel ca in 2023, veniturile totale ar urma sa ajunga la aproape 55 milioane lei. Profitul net este estimat pentru acest an sa urce la aproape 2,2 milioane lei, iar pana in 2023, sa ajunga la 4,6 milioane lei.

Strategia companiei presupune extinderea retelei de magazine proprii in judetul Cluj, judetele limitrofe, dar si in Bucuresti, in paralel cu cresterea cantitatii zilnice de lapte procesat in fabrica existenta. Planurile companiei prevad dezvoltarea unei noi fabrici, dar si lansarea unui sistem de franciza, in principal pentru magazinele din localitatile aflate la o distanta mare de fabrica.

In prezent compania are 83 de angajati. In data de 17 iunie 2021 compania a lansat o linie de productie de inghetata din lapte proaspat, intentionand sa investeasca anul viitor intr-o fabrica de inghetata avand ca materie prima laptele proaspat.

Actionarii principali ai companiei sunt Vasile Nas (20,44%), Emil Ovidiu Nas (20,44%), Petru Brad (18,33%), iar restul actiunilor sunt detinute de persoane fizice si juridice.