BET
16992.22
0.12%
BET-TR
35256.78
0.12%
BET-FI
60314.98
0.44%
BETPlus
2509.88
0.12%
BET-NG
1214.58
-0.02%
BET-XT
1447.96
0.16%
BET-XT-TR
2970.58
0.16%
BET-BK
3128.86
0.27%
ROTX
37298.92
0.08%


ROCA Industry estimează venituri de 655 mil lei în 2024, o creștere de 54% față de anul trecut

Autor: Tiberiu Porojan
Timp de citit: 4 minute

ROCA Industry (BVB: ROC1), primul holding de materiale de construcții din România, a publicat bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2024 și își propune prin filialele sale, să obtină o cifra de afaceri de 655,4 mil. RON, in crestere cu 54% fata de rezultatul consolidat al anului 2023.

Aceasta crestere are la baza extinderea canalelor de distributie, o crestere a cantitatilor vandute, dar si preluarea integrala in situatiile consolidate a companiilor intrate in cadrul holdingului pe parcursul anului 2023 (performanta Electroplast a fost incorporata in situatiile financiare aferente anului 2023 incepand cu luna iulie, performanta Europlas a fost inclusa incepand cu luna octombrie, iar Iranga incepand cu luna mai, cand Bico a achizitionat integral cele doua companii, Workshop Doors nu a fost inclusa in perimetrul de consolidare in anul 2023).

Costurile directe cuprind toate cheltuielile implicate in procesul de productie al filialelor (e.g. costurile cu materia prima, variatia stocurilor, cheltuielile cu marfurile, cu personalul, etc), iar costurile indirecte includ si cheltuielile holdingului.

Însă, EBITDA va fi erodata de amortizarea imobilizarilor filialelor, amortizarea marcilor si relatiilor cu clientii, identificate in urma combinarilor de intreprinderi, rezultatul financiar negativ (reprezentand in principal dobanzi bancare) si impozitul pe profit.

Astfel, Roca Industry isi propune realizarea unui profit net consolidat de 6,3 mil. RON in anul 2024.

Este important de precizat faptul ca datele prezentate nu includ tranzactii noi in care va fi implicat holdingul pe parcursul anului 2024, daca va fi cazul.

In acest moment Roca Industry nu are o imagine de ansamblu asupra acestor tranzactii, insa managementul companiei va tine piata informata prin intermediul rapoartelor curente si/sau financiare de indata ce va detine informatii suplimentare in acest sens,″ se precizează in comunicat.

Principalii indicatori cheie estimati pentru companiile din Grupul ROCA Industry sunt detaliati in tabelul de mai jos, cu mentiunea că, spre deosebire de indicatorii consolidati, pregatiti in conformitate cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, indicatorii individuali sunt prezentati in conformitate cu Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 1802/2014 cu modificarile ulterioare, reglementari contabile diferite fata de cele care au stat la baza pregatirii indicatorilor consolidati din tabelul anterior.

Evolor – isi propune in anul 2024 o cifra de afaceri in crestere cu 14% fata de anul 2023, aceasta la randul ei fiind la un nivel cu 24% peste cel aferent anului 2022.

Principalele linii strategice ale Evolor luate in considerare in bugetul pentru anul 2024 sunt: lansarea de produse noi, maximizarea canalelor actuale si identificarea unor noi canale de vanzari. La nivelul EBITDA compania isi propune un avans de 3% versus anul precedent, cu o marja de 13%, pe fondul continuarii procesului de eficientizare operationala.

Deprecierea si amortizarea, precum si costurile financiare in continuare estimate sa se situeze la un nivel ridicat, conduce la o pierdere neta estimata de 0,8 mil. RON.

BICO (la nivel consolidat, incluzand Terra, Europlas si Iranga) – isi propune in anul 2024 o cifra de afaceri in crestere cu 15% fata de anului 2023, considerand principalele sale linii strategice: integrarea noilor companii in Grupul Bico, lansarea de produse noi, maximizarea canalelor actuale de distributie si identificarea unor noi canale de vanzari, in special pe zona de export care a crescut semnificativ in 2023.

CITESTE SI:  Inflația scade la 6,6% în martie, crescând șansele ca Banca Națională să reducă rata dobânzii la ședința din Mai

Focusul anului 2024 se va indrepta spre optimizari operationale, vanzari mai mari (cantitativ/valoric), dar si dezvoltarea unor produse noi pe liniile de business cele mai profitabile, astfel ca managementul se asteapta la o redresare a EBITDA si a profitabilitatii.

EED – isi propune in anul 2024 o cifra de afaceri cu 17% peste nivelul inregistrat in anul 2023. Estimarile tin cont de principalele linii strategice, respectiv lansarea de produse noi, maximizarea canalelor actuale de distributie si identificarea unor noi canale de vanzari.

Aceasta abordare este una precauta tinand cont de etapa in care se afla compania – proces de tranformare in urma intrarii sub umbrela hoildingului care a condus inclusiv la neindeplinirea bugetului aferent anului 2023.

La nivel de EBITDA, managementul considera ca volumele de vanzari mai mari (cantitativ/valoric), precum si eficientizarea operationala vor genera o marja de aproximativ 11%.

Aceasta va fi erodata de depreciere si amortizare, precum si de cheltuieli financiare in continuare la un nivel ridicat, astfel ca EED va continua sa inregistreze pierdere neta, desi la un nivel mai redus decat cel aferent anului 2023.

Dial – isi propune in anul 2024 o cifra de afaceri in crestere cu 31% fata de anul 2023 si o usoara crestere fata de anul 2022 (+1%). Principalele linii strategice se refera la lansarea de produse noi, maximizarea canalelor actuale de distributie, identificarea unor noi canale de vanzari si dezvoltarea zonei de export.

Managementul ROCA Industry considera anul 2024 ca fiind unul de consolidare, in care marja la nivel de EBITDA va reveni la nivelul celei inregistrate in anul 2022.

Astfel, obiectivul anului 2024 este acela de a avea o crestere de 8 puncte procentuale fata de anul 2023 ca urmare a optimizarii operationale si a mix-ului de produse. De asemenea, din punct de vedere al rezultatului net se asteapta o evolutie pozitiva.

Electroplast – isi propune in anul 2024 o cifra de afaceri in crestere cu 9% fata de anul 2023 ca urmare a strategiei companiei de a-si maximiza canalele actuale de vanzare, sa identifice noi canale, sa dezvolte zona de export, sa finalizeze proiectele de investitii in curs, dar si sa initieze unele noi in infrastructura feroviara si civila, inclusiv prin accesarea de fonduri PNRR incepand cu cel de-al doilea trimestru al anului 2024.

La nivelul EBITDA, compania isi propune o crestere de 35% versus anul 2023 ca urmare a optimizarii operationale, a impactului pe care noile investitii il va avea asupra capacitatii de productie a companiei, precum si a vanzarilor mai mari (cantitativ/valoric).

Workshop – isi propune in anul 2024 o cifra de afaceri in crestere cu 58% fata de anul 2023. Compania nou intrata in Grup are ca principale linii strategice maximizarea canalelor actuale de vanzare, identificarea unor noi canale si dezvoltarea de produse noi.

Desi Workshop va intra in curba de transformare, ceea ce se va reflecta la nivelul EBITDA (estimat sa inregistreze o scadere cu 5% in anul 2024 versus anul precedent), compania are capacitatea sa genereze o cifra de afaceri suficienta pentru acoperirea unei structucturi complexe de cheltuieli, astfel ca obiectivul acesteia in termeni de cifra de afaceri este unul ambitios.