BET
11530.21
-0.34%
BET-TR
22427.67
-0.34%
BET-FI
49366.89
-1.22%
BETPlus
1722.93
-0.34%
BET-NG
865.23
-0.42%
BET-XT
1010.74
-0.47%
BET-XT-TR
1953.57
-0.47%
BET-BK
2165.29
-0.31%
ROTX
25882.91
-0.52%


Sphera Franchise Group raportează cel mai bun trimestru din istoria Grupului pentru toate brandurile și recuperează pierderile din T1 2022

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Sphera Franchise Group, deținătoarea brandurilor KFC, Pizza Hut si Taco Bell a raportat azi rezultatele financiare care au continuat tendinta pozitivă de crestere la nivel de trimestru, încheind această perioadă cu rezultate record – vanzari totale consolidate de 347,6 milioane de lei, o crestere cu 22% față de T3 2021.

Vânzarile restaurantelor comparabile au crescut cu 15.6% in T3 2022 ca urmare a calibrarii volumului crescut al tranzactiilor, cat si a cresterilor de pret aplicate.

Vanzarile generate in T3 2022 in Romania au contribuit cu 297,3 milioane de lei, cele din Italia, cu 45,5 milioane de lei, in timp ce vanzarile din Republica Moldova au atins un prag istoric, fiind inregistrata o cifra de afaceri de 4,8 milioane de lei.

In ceea ce priveste impartirea la nivel de brand, in T3 2022, KFC a inregistrat venituri in valoare totala de 299 de milioane de lei, Pizza Hut – 30,7 milioane de lei si Taco Bell – 17,9 milioane de lei.

Cheltuielile la nivelul restaurantelor au crescut marginal mai rapid decat vanzarile din T3 2022, ajungand la 308,3 milioane de lei, in crestere cu 24% fata de T3 2021.

Cresterea a fost determinata in principal de costurile cu alimentele si materialele, care au crescut cu 27%, pana la 117,5 milioane de lei, de mediul inflationist general si de cresterea accelerata si continua la nivelul costurilor cu energia.

Banner Conor

Cu toate acestea, din perspectiva costului alimentelor si materialelor, cresterea a fost temperata comparativ cu prima jumatate a anului.

In ceea ce priveste profitul net, Sphera a inregistrat o evolutie pozitiva in T3 2022, o crestere de 6% fata de T3 2021, datorita prezentei crescute a clientilor in restaurante (acest aspect conducand la cresterea tranzactiilor in general), contributiei restaurantelor deschise in ultimele 12 luni si ajustarilor de pret coroborate cu cea mai mare rata de vanzari la nivelul livrarilor prin canale proprii de la debutul pandemiei. In T3 2022, 85% din vanzari au fost generate fie in restaurante, fie prin canalele de livrare proprii ale Grupului.

Performanta excelenta la nivel de vanzari si profit net din T3 2022 a contribuit la recuperarea pierderilor inregistrate de Grup in T1 2022. In consecinta, pentru primele noua luni din 2022, Grupul a inregistrat venituri consolidate de 953,6 milioane de lei, o crestere cu 31% fata de 9L 2021, EBITDA normalizat de 58,3 milioane de lei, o scadere usoara cu 4% fata de EBITDA normalizat pentru 9L 2021 si un profit net de 15,6 milioane de lei, o scadere cu 44%.

CITESTE SI:  iHunt Technology raportează majorarea cifrei de afaceri cu 10% după primele nouă luni

Vanzarile generate in Romania au reprezentat 86% din acest rezultat, cu o valoare de 823,5 milioane de lei, Italia – 12%, pe fondul vanzarilor de 117,8 milioane de lei, in timp ce Republica Moldova a generat 1% din vanzarile totale, 12,3 milioane de lei.

Cheltuielile in restaurante din primele noua luni ale anului 2022 s-au ridicat la 889,9 milioane de lei, o crestere cu 35% fata de anul trecut, diferenta dintre ritmul de crestere a vanzarilor fata de cheltuieli micsorandu-se fata de situatia din primul semestru din 2022.

Cea mai semnificativa crestere a fost inregistrata la nivelul costurilor cu alimentele si materialele, care s-au ridicat la 334,7 milioane de lei in 9L 2022, o crestere cu 42% fata de 9L 2021, o imbunatatire fata de cresterea anterioara de 52% inregistrata in S1 2022 comparativ cu S1 2021.

Salariile si beneficiile angajatilor au crescut cu 31% fata de anul trecut, ajungand la 212,5 milioane de lei, ca efect combinat al numarului mediu mai mare de angajati cu norma intreaga si al schemei de remunerare sporite.

Performanta solida din T3 2022 a condus la un profit din exploatare in restaurante de 64,9 milioane de lei in 9L 2022, o scadere de 8% fata de 9L 2021, dar o imbunatatire semnificativa fata de perioadele anterioare de raportare din 2022.

Ponderea cheltuielilor generale si administrative in vanzari a scazut cu 1pp in 9L 2022 fata de 9L 2021, ajungand la 39,8 milioane de lei, o crestere moderata de 3,5%. Acest lucru a condus la un profit din exploatare pentru 9L 2022 de 25,1 milioane de lei, o scadere cu 22% fata de 9L 2021.

Costurile financiare au crescut cu 88%, ajungand la 10,5 milioane de lei din cauza evolutiei negative a cursului valutar si a costurilor de finantare in crestere de la inceputul anului 2022.

Cu un rezultatul financiar negativ, profitul inainte de impozitare pentru 9L 2022 a fost de 15 milioane de lei, fata de 26,9 milioane de lei la nivelul 9L 2021, rezultand un profit net de 15,6 milioane de lei generat de Grup in primele noua luni din 2022, fata de 28,1 milioane de lei in aceeasi perioada din 2021.

Raportul complet se poate accesa aici.