BET
7672.87
0.91%
BET-TR
10316.38
0.92%
BET-FI
39429.46
0.08%
BETPlus
1153.23
0.91%
BET-NG
647.17
0.91%
BET-XT
728.3
0.73%
BET-XT-TR
996.75
0.73%
BET-BK
1632.68
0.91%
ROTX
15786.82
0.83%

De ce contează valoarea Brandurilor Românești?

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

De ce contează valoarea Brandurilor Românești?

De secole, progresul economic și puterea națiunilor au fost legate de proprietatea și valorificarea activelor corporale: pământ, fabrici, echipament etc. De o parte țări mari și puternice, de cealaltă țări mici… și atât! Dar ceva s-a schimbat în ultimele decenii.

Conceptul de “soft power”, folosit inițial de Joseph Nye la Universitatea Harvard, explică cum o națiune mică poate să se ridice și să puncteze peste “categoria” sa. Soft power derivă din valorificarea creativității și a inovației mai degrabă decât din forța militară sau economică. Cu alte cuvinte, active necorporale – între care brandurile au o pondere importantă.

Activele corporale sunt încă importante, dar implică resurse financiare pe măsură – iar pe de altă parte sunt mai ușor replicabile, și deci nu oferă un avantaj competitiv durabil. Mai mult, activele corporale nu mai sunt o condiție obligatorie a succesului – e suficient să ne uităm la cele mai valoroase companii ale lumii precum Google, Apple sau Facebook, a căror valoare se bazează aproape în totalitate pe active necorporale.

Există deja studii care demonstrează avansul activelor necorporale. Astfel, ultimul raport Brand Finance Global Intangible Finance Tracker (GIFT™), cel mai extensiv studiu anual in domeniu, arată că, după o scădere în criza economică din 2008, proporția activelor necorporale a crescut până la 52% din valoarea economiei globale.

Asta ar trebui să fi e o veste bună pentru România, o economie încă în tranziție dupa decenii în care a fost slăbită de comunism, dar mândrindu-se cu creativitatea și spiritul inventiv ale românilor. Dezvoltarea brandurilor și a altor active necorporale, care nu necesită resurse materiale uriașe, va adăuga la puterea “soft” a națiunii – o oportunitate care nu poate fi ignorată.

CITESTE SI:  România trăiește un iluzoriu Black Friday in 2017

 

Brandul România și brandurile românești

De ce contează valoarea Brandurilor Românești?

Cele mai valoroase 10 Branduri romanesti

Discuția asupra brandului de națiune este o temă sensibilă în România, iar încercările de a dezvolta o strategie unitară s-au terminat de fiecare dată în controverse.

Deocamdată, povara definirii și promovării brandului de națiune rămâne în mare măsură în sarcina brandurilor românești – și acestea fac o treabă foarte bună.

Cu fiecare vizitator străin bucurându-se de un brand local, cu fiecare cumpărător satisfăcut al unui brand românesc peste hotare, o impresie pozitivă se formează sau înlocuiește o asociere negativă; astfel, imaginea României se îmbunătățește continuu, și dă aripi brandurilor locale, într-un adevarat cerc virtuos.

Ce se poate măsura, se poate dezvolta

În termeni financiari, un brand trebuie sa tindă spre maximizarea valorii și a beneficiului adus afacerii. Dar brandurile sunt frecvent neglijate deoarece, în general, reglementările contabile curente nu permit reflectarea valorii reale a activelor necorporale în situațiile financiare.

Pentru a depăși acest neajuns, jucătorii economici experimentați urmăresc valoarea brandurilor prin evaluarea lor periodică.

A venit timpul ca brandurile românești să facă același lucru!

Sursa: