BET
8409.7
-1.2%
BET-TR
11438.66
-1.2%
BET-FI
38165.1
-1.03%
BETPlus
1260.4
-1.2%
BET-NG
705.35
-1.35%
BET-XT
775.8
-1.28%
BET-XT-TR
1074.49
-1.29%
BET-BK
1653.92
-1.44%
ROTX
17337.56
-1.18%

Cele mai importante 10 motive pentru care firmele la început de drum eșuează

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Drumul de la idee la o companie mare este de cele mai multe ori dificil si mai mult de jumatate din companiile nou infiintate nu reusesc sa treaca de primul an de existenta. Cele mai multe dispar datorita unui cumul de factori, nu neaparat dintr-un singur motiv.

Desi sectorul companiilor mici si mijlocii (IMM) domina cu peste 99% numarul total de firme din piata, acesta este de cele mai multe ori sensibil la modificarile fiscale si economice si nu este capabil sa absoarba socul schimbarilor.

Dar inainte de a ajunge in categoria IMM-urilor, o firma nou infiintata – start-up – trebuie sa treaca mai intai testul pietei si/sau ambitiile antreprenorului. Visul independentei financiare se construieste greu si sunt putini cei care cauta raspunsul la intrebarea: De ce multe start-up-uri nu reusesc sa treaca de etapa preliminara si sa se dezvolte?

Iata mai jos cateva motive pentru care multe firme la inceput de drum esueaza.

1. Momentul lansarii produsului pe piata nu este unul potrivit – O idee de business care in alte tari mai avansate functioneaza nu va “prinde” peste tot. Diferentele culturale si rapiditatea cu care oamenii imbratiseaza tehnologia pot fi bariere serioase pentru ca un produs nou sa devina vandabil.

2. Lipsa unui buget de investitii sau dezinteres din partea investitorilor – Desi infiintarea unei firme nu presupune un efort financiar prea mare, inexistenta unui buget de investitii pentru dezvoltarea afacerii este sinonima cu incetarea activitatii. A te baza pe faptul ca o sa ai vanzari suficiente in primele luni, este o greseala des intalnita, care de cele mai multe ori sfarseste intr-un mod neplacut.

3. Nu folosesti reteaua de cunostinte asa cum ar trebui – Multi antreprenori sunt asa de ocupati cu afacerea lor incat uita sa comunice cu cei din jur. Daca ai impresia ca stii si poti sa faci totul singur, te inseli. Toate afacerile mari au inceput vanzandu-si produsele si serviciile in primul rand cunoscutilor, abia apoi altor clienti.