Alătură-te comunității noastre!
Vezi cele mai recente știri & informații din piața de capital
O nouă ediție a evenimentului Tax & Finance Forum a avut loc pe 4 noiembrie 2019 la Cluj-Napoca. În cadrul conferinței adresate companiilor din mediul privat, cât și celor din sectorul public, experți din cele mai importante companii de consultanță fiscală au făcut o trecere prin cele mai importante aspecte legislative și fiscale.
Au fost analizate tendințe și politici la nivel internațional, s-a discutat despre armonizarea legislației românești, despre principalele aspecte privind impozitele directe și indirecte, despre modificările și reglementările Codului Fiscal și Codului de Procedură Fiscală.
TAX & FINANCE FORUM CLUJ-NAPOCA, SESIUNEA I
Prima sesiune a fost deschisă de DANIEL HADĂR, Tax Director, NNDKP, care a vorbit despre scutirile de TVA pentru livrări intra-comunitare (LIC) și despre schimbările ce vor intra în vigoare în 2020.
Astfel, el a enunțat condițiile pentru scutirea LIC:
A urmat ALINA ANDREI, Partener, Cabot Transfer Pricing, care a vorbit despre societățile cu risc fiscal ridicat. În acest context, ea a enunțat criteriile aplicate de ANAF în evaluarea riscului fiscal:
Risc fiscal mare – top 10:
Sesiunea a fost încheiată de VIOREL SBORA, Partener prețuri de transfer, ATIPIC Solutions, care a discutat despre dosarul prețurilor de transfer. Astfel, el a explicat cum se face raportarea tranzacțiilor transfrontaliere pas cu pas – DAC6:
TAX & FINANCE FORUM CLUJ-NAPOCA, SESIUNEA a II-a
Cea de-a doua sesiune a fost deschisă de SIMONA GOJE, Senior Manager, Taxe Directe, Deloitte România. Ea a vorbit despre Instrumentul Multilateral al OCDE, notând trăsăturile cheie ale MLI:
Jurisdicții implicate – semnat de economiile dezvoltate și în curs de dezvoltare din întreaga lume; deschis pentru semnare de către orice țară;
Tratate acoperite – părțile pot alege tratatele care să fie modificate de MLI; părțile au libertatea de a aduce modificări ulterioare la tratatele modificate prin negocieri bilaterale;
Măsuri incluse – aplicare abuzivă a tratatelor, sediu permanenet, tratamente neuniforme generate de elemente hibrid, procedura amiabilă (MAP);
Flexibilitate – aplicarea unor prevederi alternative pentru anumite articole; posibilitatea de a nu aplica dispozițiile privind MLI pentru prevederile care nu reflectă standardul minim BEPS.
În continuare, ALEXANDRA LUNGEANU, Senior Tax Consultant, Dobrinescu Dobrev SCA, a vorbit despre impozitarea activităților realizate de nerezidenți prin intermediul unui sediu permanent.
Loc de activitate (de afaceri) – constă în spații de clădiri, echipamente, instalații, indiferent dacă sunt sau nu utilizate exclusiv pentru desfășurarea activității întreprinderii și indiferent dacă sunt deținute proprietate sau închiriate. Spațiul permanent există chiar și în cazul unei ocupații ilicite a unei locații.
Loc de activitate fix – legătură între locul de activitate și un anumit punct geografic; locul de afaceri are un anumit grad de permanență, adică nu este de natură strict temporară.
Desfășurare a activității – perioada minimă pentru a constitui sediu permanent este de șase luni; operațiunile trebuie desfășurate cu regularitate; întreruperile temporare nu determină încetarea existenței sediului permanent; sediul permanent își poate desfășura integral sau parțial activitatea prin intermediul locului de activitate – nu este obligatoriu ca activitatea să fie permanentă. Sediul permanent poate fi stabilit cu caracter retroactiv.
A doua sesiune a fost încheiată de ALINA FĂNIȚĂ, CEO, PKF Finconta. Ea a vorbit despre spețe contabile și închiderea exercițiului financiar.
Active imobilizate:
TAX & FINANCE FORUM CLUJ-NAPOCA, SESIUNEA a III-a
Cea de-a treia sesiune a fost deschisă de STELA ANDREI, Director, People Advisory Services, EY România. Ea a vorbit despre provocările angajaților în 2020, cu accent pe planurile de retenție și facilități fiscale disponibile.
„Ce își doresc tinerii? Să simtă că participă la creșterea firmei; că și el crește o dată cu firma.”
În acest context, ea a prezentat mai multe planuri de acțiuni, unul dintre acestea fiind: Stock Option Plan, ce reprezintă un excelent instrument de motivare, fiind flexibil, eficient din punct de vedere fiscal și predictibil.
A urmat LELIA GRIGORE, Litigation Department Manager, Dobrinescu Dobrev SCA, care a vorbit despre atragerea răspunderii solidare patrimoniale, ce reprezintă o procedură specială, excepțională, asemănătoare răspunderii civile delictuale pentru fapta proprie. Aceasta are efecte devastatoare, întrucât decizia de atragere a răspunderii patrimoniale este executorie.
Astfel, Lelia Grigore a prezentat o serie de cazuri ce se supun acestor prevederi, cum ar fi situația în care debitorul este declarat insolvabil.
În finalul Tax & Finance Forum Cluj-Napoca, MONICA TODOSE, Senior Manager, PwC Romania, a vorbit despre dubla impozitare/dubla impunere fiscală, precizând că poate fi prevenită cu ajutorul APA (Acordul de preț în avans).
Procesul tipic prin care poate fi obținut un Acord de preț în avans (APA) bilateral:
Proiectul face parte dintr-o serie de evenimente ce au debutat pe 23 octombrie la Sibiu și vor continua și în luna noiembrie: 20-21 noiembrie – Tax & Finance București, 28 noiembrie – Tax & Finance Timișoara.
[ajax_load_more]
Vezi cele mai recente știri & informații din piața de capital