BET
16971.24
0.14%
BET-TR
35213.26
0.14%
BET-FI
60049.67
-0.72%
BETPlus
2506.82
0.14%
BET-NG
1214.79
0.19%
BET-XT
1445.69
0.1%
BET-XT-TR
2965.92
0.1%
BET-BK
3120.46
0.07%
ROTX
37270.19
0.11%


Renault-Nissan, cel mai mare grup din industria auto, a raportat vanzari de 5,27 mil vehicule in primul semestru

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Renault-Nissan, cel mai mare grup din industria auto, a raportat joi o creştere a vânzărilor de 7%, în primul semestru din 2017, la 5,27 milioane de vehicule se arată într-un comunicat al alianţei.

Livrările cumulate de automobile electrice au depăşit 480.000 de unităţi în primele şase luni din acest an, pe fondul majorării cererii pentru Nissan LEAF, Mitsubishi i-Miev şi Renault ZOE, care rămâne lider în Europa.

Carlos Ghosn, preşedinte şi director general al alianţei Renault-Nissan, a afirmat: „Alianţa a raportat vânzări record în primul semestru din 2017, de 5,27 milioane de vehicule. Vom continua să reducem semnificativ costurile şi să ne majorăm prezenţa pe piaţa globală, în timp ce vom menţine standarde tehnologice solide şi vom oferi clienţilor modele electrice inovatoare”.

În primele şase luni din acest an, grupul Renault a vândut 1,88 milioane de vehicule, un avans de 10,4% faţă de primul semestru din 2016. Toate brandurile grupului au raportat creşteri ale vânzărilor şi ale cotei de piaţă.

Brandurile Renault şi Dacia au avut livrări record, în perioada ianuarie-iunie 2017, iar Renault este al doilea cel mai vândut brand din Europa.

Recent, Renault şi-a confirmat obiectivele comerciale pentru anul 2017, respectiv o creştere a volumului vânzărilor şi a cotelor de piaţă atât în Europa, cât şi pe piaţa internaţională, în condiţiile în care, potrivit estimărilor sale, piaţa auto mondială ar urma să înregistreze un avans cuprins între 1,5% şi 2,5%, iar piaţa europeană şi cea franceză ar urma să urce cu 2%.

Alianţa Renault-Nissan ar putea deveni, anul acesta, cel mai mare producător auto din lume şi va folosi această oportunitate pentru a reduce semnificativ costurile de achiziţii şi inginerie, a declarat luna aceasta Carlos Ghosn.

CITESTE SI:  ROCA Investments înregistrează creștere pentru al șaselea an consecutiv, în pofida unui an plin de provocări, și o valoare de piață de 81,64 mil euro în 2023

Volumul vânzărilor combinate ale Renault, Nissan Motor şi Mitsubishi vor depăşi nivelul rivalelor Volkswagen şi Toyota Motor, susţine Ghosn.

„Pe baza datelor privind vânzările în primele trei luni ale anului, estimăm că alianţa ar putea deveni cel mai mare grup din industria auto până la mijlocul anului. Acesta nu a fost niciodată un obiectiv, dar ne va oferi satisfacţii majore. Următorul pas îl reprezintă reducerile de costuri, pentru a ne consolida competitivitatea”, a afirmat Ghosn, care este preşedintele Renault, Nissan şi Mitsubishi.

Ghosn are ca obiectiv realizarea unor economii de costuri de 5,5 miliarde de euro în 2018, în creştere faţă de 4,3 miliarde de euro în 2015.

Până în 2020, aproximativ 70% dintre vehiculele alianţei vor fi produse pe platforme comune, ceea ce va reduce costurile de achiziţii în medie cu 30% per vehicul, a estimat Ghosn.

În urmă cu trei ani, Carlos Ghosn estima că alianţa va fi unul dintre primii trei producători auto mondiali până în 2018. Această prognoză s-a adeverit cu un an mai devreme, graţie preluării Mitsubishi de către Nissan, în 2016.

Felipe Munoz, analist la JATO, s-a declarat sceptic că alianţa Renault-Nissan va deveni numărul unu mondial în acest an, dar crede că Renault-Nissan va trece în faţa Volkswagen Group şi Toyota în viitor, având în vedere atuurile sale în domeniul SUV-urilor şi vehiculelor electrice, precum şi un potenţial uriaş în China şi alte pieţe emergente.

„Renault-Nissan merge în direcţia corectă în multe aspecte. Îşi gestionează mărcile foarte bine. Acolo unde Renault este slab, Nissan este puternic şi viceversa”, a spus Munoz.

Foto credit: Anthony Baggett | Dreamstime.com