BET
17255.16
1.14%
BET-TR
35802.35
1.14%
BET-FI
60034.67
-0.49%
BETPlus
2547.37
1.12%
BET-NG
1231.74
0.71%
BET-XT
1466.95
0.9%
BET-XT-TR
3009.55
0.9%
BET-BK
3162.2
0.78%
ROTX
37866.65
1.13%




INTERVIU: Horia-Adrian Lupu, Director General Agra Asigurări

Autor: Financial Market
Timp de citit: 5 minute

In contextul situației actuale din sectorul agricol, anul 2024 va aduce o serie de schimbări și noi provocări care vor pune presiune si mai mare pe fermierii români.

De la adoptarea rapidă a tehnologiilor avansate până la cerințele diversificate ale consumatorilor și presiunile legate de mediu, industria agricolă se află într-un moment de tranziție și inovație.

In acest sens, am discutat cu dl Horia-Adrian Lupu, Director General Agra Asigurări, pentru a afla evoluția companiei, planurile și obiectivele de business pentru 2024.

• Cum a fost anul 2023 pentru Agra Asigurări și ce așteptări aveți pentru anul acesta? Cum preconizați că va evolua compania?

Anul 2023 a fost pentru Agra Asigurări unul complex, marcat de numeroase provocări precum criza cerealelor din Ucraina, lipsa de lichidități a fermierilor și apariția unor fenomene meteorologice extreme. Ne-am angajat într-o analiză amănunțită a fiecărui departament la finalul anului agricol pentru a identifica punctele care necesitau îmbunătățiri.

Începutul anului 2024 a fost marcat de greva generală a fermierilor în Europa, noua politică comună agricolă stârnind preocupări în rândul acestora.

Cu toate acestea, continuăm să ne axăm pe dezvoltarea permanentă a produselor noastre de asigurare pentru a ne îmbunătăți capacitatea de răspuns în fața nevoilor fluctuante ale sectorului agricol. Pentru anul curent, ne propunem o evoluție stabilă și ne concentrăm eforturile asupra extinderii portofoliului nostru de produse de asigurare, având în vedere fiecare ramură a sectorului agricol și abordând totodată proactiv provocările fermierilor. 

• Cum planificați să vă extindeți și să diversificați portofoliul de produse și servicii  în 2024, ținând cont de schimbările privind nevoile și preferințele clienților, dar și de tendințele din industrie?

Planul nostru pentru extinderea și diversificarea portofoliului de produse și servicii în 2024 se concentrează pe adaptarea la diversele nevoi și preferințe ale clienților, având la bază o monitorizare atentă a tendințelor din industrie. 

În acest sens, vom introduce pe piață un produs de asigurare destinat plantațiilor pomicole. Am conceput un nou produs de asigurare pentru a acoperi nevoile fermierilor care activează în domeniul horticulturii. Polița oferă o acoperire extinsă pentru riscul de grindină, atât pentru plantațiile pomicole nou înființate, cât și pentru plantațiilor pomicole pe rod. De asemenea, produsul include și posibilitatea de a asigura inclusiv sistemele de protecție antigrindină. Deși inițial ar putea părea surprinzător să asigurăm aceste sisteme, experiența acumulată la nivelul grupului ne-a demonstrat că astfel de plantații au un grad ridicat de expunere în fața fenomenelor meteorologice extreme, precum căderile masive de grindină.

Anul acesta venim și în sprijinul viticultorilor cu două produse noi, destinate asigurării viței de vie. Totodată, pentru a ne adapta realității din teren, în acest an agricol am majorat valoarea despăgubirilor la pachetul de reînsămânțare din cadrul produsului de asigurare destinat culturii mari. Această majorare a despăgubirilor am aplicat-o și pentru produsul de asigurare destinat culturii de sfeclă de zahăr.

Această inițiativă reprezintă un pas important în direcția diversificării portofoliului, reflectând nu doar angajamentul nostru față de inovație, ci și dorința de a oferi soluții de asigurare specializate, adaptate în acord cu nevoilor distincte ale clienților noștri din sectorul agricol. 

• Cum se aliniază Agra Asigurări cu transformarea digitală și ce investiții specifice sunt planificate pentru a vă îmbunătăți eficiența operațională și pentru a răspunde mai bine cerințelor clienților?

Agra Asigurări adoptă cu fermitate dezvoltarea digitală în agricultură, reconfirmând angajamentul constant față de modernizarea acestui domeniu încă de la intrarea pe piața din România. Un exemplu în această direcție îl constituie implementarea Portalului Agra Asigurări  în toamna anului 2022, o platformă inovatoare destinată facilitării proceselor de lucru în domeniul asigurărilor.

Portalul Agra Asigurări reprezintă o soluție avansată prin care firmele de brokeraj pot emite oferte de asigurare într-un mod rapid, iar clienții pot vizualiza și semna electronic cererea de emitere a unei polițe. Procesul complet de emitere a unei polițe este automatizat, asigurând eficiență și promptitudine în toate etapele.

CITESTE SI:  ANALIZĂ XTB, Claudiu Cazacu: Noile medicamente pentru obezitate influențează cheltuielile consumatorilor. Restaurantele fast food, marii pierzători

În plus, portalul le oferă tuturor colaboratorilor posibilitatea de a vizualiza documentele asociate contractului de asigurare și de a raporta și aviza daunele în cazul apariției unui fenomen meteorologic extrem. Această inițiativă nu numai că aduce un nivel superior de eficiență operațională, ci și îmbunătățește semnificativ experiența clienților și a colaboratorilor noștri, consolidându-ne poziția în era digitală a asigurărilor agricole. 

• Cum abordați provocările din mediul economic actual și ce măsuri sunt planificate pentru a vă asigura că Agra Asigurări rămâne o companie agilă și adaptabilă în fața fluctuațiilor economice și a incertitudinii pieței?

În fața fluctuațiilor economice și a incertitudinii pieței, nu ne rămâne decât să analizăm în mod continuu modificările și cerințele consumatorilor. Astfel, ne concentrăm pe flexibilitatea strategiilor noastre, consolidând eficiența operațională și menținând un portofoliu echilibrat de produse, care să reducă semnificativ riscurile la care compania ar putea fi expusă, dar totodată să îndeplinească și cerințele pieței. 

• Având în vedere noile reglementări, care sunt planurile Agra Asigurări pentru a se conforma și chiar a anticipa noile cerințe legislative în domeniul asigurărilor în 2024?

Suntem dedicați respectării tuturor reglementărilor din domeniul asigurărilor. Monitorizăm cu atenție toate schimbările legislative și luăm măsuri proactive pentru a ne asigura că suntem în concordanță cu noile cerințe, astfel încât să ne menținem poziția de lider pe piața asigurărilor agricole.

• Planificați să vă adaptați tendințelor emergente în tehnologie, precum inteligența artificială și analiza avansată a datelor, pentru a îmbunătăți procesele interne și pentru a oferi soluții de asigurare inovatoare?

În ceea ce privește inteligența artificială, recunoaștem că este un domeniu la început de drum și că evoluțiile tehnologice ulterioare ne pot aduce noi oportunități și avantaje semnificative. În prezent, ne concentrăm pe analiza și utilizarea datelor provenite de la sateliții spațiali pentru a ne îmbunătăți produsele de asigurare, sprijinind totodată echipele de evaluare a daunelor în activitatea operațională zilnică. Folosim deja de mai mulți ani drone pentru gestionarea daunelor provocate de furtuni și ploi torențiale, în special în zonele cu suprafețe agricole extinse în cazul daunelor produse asupra culturilor de toamnă și de primăvară.

În perspectivă, ne propunem să continuăm explorarea și implementarea de soluții inovative în acest domeniu pentru a ne menține în vârful industriei asigurărilor agricole. Ne adaptăm rapid  schimbărilor din domeniu și cerințelor tot mai complexe ale clienților noștri, asigurându-ne că vom menține pasul cu progresul tehnologic.

• Care sunt inovațiile cheie pe care Agra Asigurări intenționează să le implementeze în 2024 pentru a rămâne o companie competitivă în industria asigurărilor, și cum se aliniază acestea cu așteptările clienților și partenerilor (fermieri și brokeri)?

Ne propunem să implementăm și anul acesta inovații semnificative pentru a ne putea menține o poziție competitivă în industria asigurărilor agricole, adaptându-ne în același timp la așteptările clienților și partenerilor. Atenția noastră rămâne centrată asupra procesului de digitalizare a activităților și extinderea gamei de produse de asigurare pentru a satisface și acoperi într-un mod cât mai amplu cerințele pieței.

Digitalizarea proceselor de lucru rămâne o prioritate, având în vedere rapiditatea cu care tehnologia evoluează. Aceasta inovație are scopul de a optimiza eficiența operațională și de a facilita accesul clienților și partenerilor la serviciile noastre într-un mod cât mai rapid și intuitiv.

De asemenea, extinderea paletei de produse de asigurare reprezintă o altă direcție strategică importantă. Ne dorim să dezvoltăm și să oferim noi soluții care să acopere întregul spectru de cerințe ale pieței, asigurându-ne că răspundem la nevoile specifice ale fermierilor și brokerilor noștri. Aceste inovații sunt concepute pentru a consolida relațiile noastre cu clienții și partenerii, menținându-ne în vârful industriei.