BET
17060.94
-0.35%
BET-TR
35399.37
-0.35%
BET-FI
60331.28
0.1%
BETPlus
2519.24
-0.35%
BET-NG
1223.09
-0.09%
BET-XT
1453.84
-0.25%
BET-XT-TR
2982.66
-0.25%
BET-BK
3137.7
-0.03%
ROTX
37445.35
-0.36%




Ascendia raportează dublarea cifrei de afaceri și o creștere semnificativă a profitului net la finalul anului 2022

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Ascendia SA, prima companie de eLearning listată la Bursa de Valori București pe piața AeRO sub simbolul ASC, a raportat rezultatele anuale preliminare în creștere semnificativă față de 2021.

Astfel, veniturile totale au înregistrat în anul 2022 o creștere cu aproximativ 95% față anul precedent, iar cifra de afaceri fost în creștere cu 102%, de la 4.49 mil lei în 2021 la 9.05 mil lei, compusă cu preponderență din venituri provenite din vânzarea serviciilor și produselor proprii.

În acest context, profitul net a înregistrat o creștere importantă, de la 2.28 mil lei în anul 2021 la 3.98 mil lei în 2022, marcând o creștere cu 74,27%.

De asemenea, rezultatul din exploatare a crescut semnificativ de la 2.4 mi lei în 2021 la 4.16 mil lei in 2022 (in crestere cu 74,01%).

Rezultate preliminare Ascendia SA. Sursa Companie

Compania s-a concentrat în special pe comercializarea produselor și serviciilor proprii, dublate de investiții pentru dezvoltarea și extinderea lor, activitatea companiei fiind susținută de divizia de e-learning, prin platforma Coffee Learning Management System (CoffeeLMS) și de cursurile e-learning – atât servicii de dezvoltare personalizate cât și cursuri e-learning “off the shelf”(produsul eJourneys).

CITESTE SI:  Investimental lansează PIES (Portofoliile de Investiții cu Execuție Simplificată), o premieră pentru piața de capital din România

LIVRESQ, unealta pentru dezvoltare de cursuri e-learning, a livrat lecții digitale inclusiv pentru proiectul național EduLib.

2022 a fost anul în care Ascendia a finalizat plata cupoanelor semestriale și a rambursat integral, la termen, principalul obligațiunilor ASC22 (3 milioane lei).

Ulterior, compania a lansat o nouă emisiune de obligațiuni corporative, ASC27, în valoare de aproximativ 4,49 milioane lei.

Din punct de vedere operațional, creșterea echipei a fost principala provocare, numărul de angajați crescând cu 58% până la 49 de angajați.

Începand din Februarie 2023, compania a început comercializarea pachetului extins de cursuri e-learning eJourneys “off the shelf“, iar spre finalul trimestrului Q4 2023 intentionează să lanseze și noul produs, eGarantie, acesta fiind în dezvoltare.

Totodată, compania se așteaptă ca lansarea noii variante a LIVRESQ, îmbunătățită cu tehnologie de tip inteligență artificială de la OpenAI, aceeași tehnologie care stă la baza ChatGPT să aibă un impact important in rezultatele financiare din acest an.

Această dezvoltare a fost posibilă în contextul accesului la programul Microsoft for Startups Founders Hub, noua variantă fiind disponibilă în producție în semestrul 2 al 2023.