BET
17161.64
-0.48%
BET-TR
35608.31
-0.48%
BET-FI
59941.9
-0.72%
BETPlus
2533.87
-0.52%
BET-NG
1226.84
-0.26%
BET-XT
1459.55
-0.5%
BET-XT-TR
2994.38
-0.5%
BET-BK
3153.02
-0.58%
ROTX
37653.09
-0.47%




LVMH, cel mai important grup mondial de produse de lux, a raportat venituri de peste 86 mld euro la final de 2023, în creștere cu 9%

Autor: Tiberiu Porojan
Timp de citit: 2 minute

LVMH sau Louis Vuitton Moët Hennessy, cel mai mare grup de produse de lux din lume, a înregistrat venituri de 86,2 miliarde EUR în 2023, echivalent cu o creștere organică de 9% față de 2022, conform unui comunicat privind rezultatele financiare.

Toate grupurile de afaceri au raportat o creștere organică a veniturilor, cu excepția vinurilor și băuturilor spirtoase, care s-a raportat la o bază ridicată anul precedent și niveluri ridicate ale stocurilor.

Europa, Japonia și Asia au înregistrat o creștere organică de două cifre (10%) în al patrulea trimestru de anul trecut.

Profitul din operațiuni recurente a fost de 22,8 miliarde EUR, în creștere cu 8% in timp de marja operațională a rămas stabilă față de 2022.

Cota de profit net a grupului a fost de 15,2 miliarde de euro, în creștere cu 8%.

Performanța noastră din 2023 ilustrează atractivitatea excepțională a produselor noastre și capacitatea lor de a stârni dorința, în ciuda unui an afectat de provocări economice și geopolitice. Grupul a înregistrat din nou o creștere semnificativă a veniturilor și profiturilor.

Deși rămânem vigilenți în contextul actual, intrăm în 2024 cu încredere, sprijiniți de mărcile noastre extrem de căutate. Pentru LVMH, 2023 oferă o nouă oportunitate de a ne consolida poziția de lider global în domeniul bunurilor de lux” a precizat Bernard Arnault, Președinte și CEO al LVMH.

CITESTE SI:  Bitcoin România: Numărul de tranzacții a crescut cu 600% în T1 20224, față de aceeași perioadă din 2023

Cele mai importante momente ale anului 2023 includ:

• Creștere organică puternică a veniturilor în toate grupurile de afaceri, cu excepția vinurilor și băuturilor spirtoase, și câștiguri de cote de piață la nivel mondial.
• Creștere organică a veniturilor de două cifre în Europa, Japonia și restul Asiei.
• Impact valutar negativ în a doua jumătate a anului.
• Creștere în categoria șampanie și un an de tranziție pentru coniac după doi ani de creștere puternică.
• Performanță remarcabilă a grupului de afaceri Fashion & Leather Goods, în special Louis Vuitton, Christian Dior, Celine, Fendi, Loro Piana, Loewe și Marc Jacobs, care au câștigat cote de piață la nivel mondial și au atins niveluri record de venituri și profit.
• Un impuls deosebit de puternic în categoria parfumuri în toate regiunile și succesul global continuu al lui Dior’s Sauvage, din nou cel mai bine vândut parfum din lume în 2023.
• Creștere robustă a bijuteriilor și impuls puternic pentru toate casele de ceasuri și bijuterii, în special Tiffany, Bulgari și TAG Heuer.
• Performanță excepțională a Sephora, care și-a confirmat poziția de lider mondial în retailul de frumusețe.

LVMH oferă un randament al dividendului de 1,82%, dar evoluția din ultimele 12 luni a cotației a inregistrat un declin de 15%.