BET
17463.87
0.58%
BET-TR
36937.75
0.62%
BET-FI
58929.5
-0.55%
BETPlus
2578.94
0.57%
BET-NG
1247.56
0.7%
BET-XT
1483.75
0.52%
BET-XT-TR
3098.02
0.57%
BET-BK
3213.35
0.41%
ROTX
38355.37
0.64%




Vânzările Adidas din al treilea trimestru au scăzut cu peste 6% pe fondul reducerii stocurilor

Autor: Tiberiu Porojan
Timp de citit: 2 minute

Veniturile Adidas au scăzut cu 6.4% în timpul celui de-al treilea trimestru al anului 2023 până la 5.999 miliarde de euro pe fondul unei abordări conservatoare, având ca scop reducerea nivelurilor ridicate de inventar precum și concentrarea companiei pe vânzări în propriile canale de distribuție, se arată in comunicatul trimestrial.

Veniturile din trimestrul al treilea au fost de asemenea afectate de vânzarea unor părți din stocul Yeezy (n.r. articolele sub brandul Yeezy au fost facute in colaborare cu cântărețul american Kanye West cu care compania a întrerupt colaborarea), care a generat venituri de aproximativ 350 de milioane de euro, sub vânzările generate în trimestrul similar al anului precedent.

Veniturile din încălțăminte au crescut cu 6% în timpul trimestrului, o creștere cu două cifre în adidas Originals, precum și în categoriile de fotbal și baschet. Vânzările de îmbrăcăminte au scăzut cu 6% în trimestrul al treilea.

Vânzările de îmbrăcăminte în categoria fotbal au scăzut datorită unei vânzări puternice în anul precedent înaintea Cupei Mondiale. În plus, compania a continuat strategia sa conservatoare de vânzare în contextul în care piața de îmbrăcăminte se confruntă cu niveluri de inventar deosebit de ridicate. Veniturile din accesorii au scăzut cu 3% în timpul trimestrului.

CITESTE SI:  ANALIZĂ XTB: Pandemia s-a încheiat, dar munca de acasă a rămas. Cum s-a transformat piața și care sunt companiile care profită?

Ca urmare a inițiativelor companiei de a reduce nivelurile ridicate ale inventarului, vânzările en-gros au scăzut cu 2% în ciuda creșterii cu două cifre în China și America Latină. În același timp, veniturile direct-la-consumator (DTC) au crescut cu 5% față de anul anterior.

Marja brută a companiei în trimestrul al treilea a crescut cu 0,2 puncte procentuale la 49,3% (2022: 49,1%), această îmbunătățire fiind determinată în principal de costurile reduse de transport și un mix de vănzări mai favorabil. Nivelurile de discount s-au îmbunătățit semnificativ în comparație cu prima jumătate și al doilea trimestru al anului.

Profit operațional a fost de 409 milioane de euro (-27.5%), rezultând într-o marjă operațională de 6,8%.

In consecință, profitul net din activități continue la nivel trimestrial a fost de 270 mil euro (față de 66 mil in 2022) in timp ce câștigul pe acțiune a fost de 1.40€.

In perspectivă pâna la finalul acestui an, Adidas și-a ajustat prognoza financiară pentru a reflecta impactul pozitiv al celei de-a doua lichidări a unei părți din inventarul Yeezy.

Astfel, Adidas se așteaptă acum la un profit operațional de bază de aproximativ 100 de milioane de euro in 2023.