

Vânzări și profit în creștere pentru Sphera Franchise Group, compania care reunește brandurile KFC, Pizza Hut si Taco Bell, după primele nouă luni
Vanzarile consolidate ale Sphera au atins nivelul de 694,3 milioane RON in primele noua luni din 2019, reprezentand o crestere de 25,9% fata de perioada comparabila a anului trecut.
Principalii factori care au determinat aceasta performanta au fost cresterea vanzarilor USFN Romania (restaurantele KFC) (+17,1% fata de anul trecut), care a avut o contributie de 13,2pp la cresterea vanzarilor consolidate si USFN Italia (restaurantele KFC din Italia), cu o crestere a vanzarilor de 222% si o contributie de 8,6pp la cresterea vanzarilor consolidate.
Vanzarile CFF (restaurantele Taco Bell) au crescut cu 184% si au contribuit cu 2,7pp la cresterea vanzarilor consolidate, in timp ce vanzarile ARS (restaurantele Pizza Hut) au crescut cu 7,1% fata de anul precedent si au contribuit cu 1,2pp la cresterea vanzarilor consolidate.
In primele noua luni ale anului 2019, vanzarile restaurantelor comparabile (“like-for-like”) la nivelul Sphera au crescut cu 8,2% fata de anul precedent, fiind sustinute de cresterea cu 10,4% a vanzarilor KFC Romania si de cresterea cu 1,3% a vanzarilor KFC Italia, in timp ce Pizza Hut Romania a inregistrat o scadere cu 0,5% si Taco Bell a scazut cu 3,5%.
Cresterea puternica a vanzarilor comparabile ale KFC Romania s-a datorat in continuare performantei foarte bune a restaurantelor din afara Bucurestiului, precum si a vanzarilor incrementale generate de activitarea de livrare la domiciliu, in special in Bucuresti.
Cheltuielile operationale consolidate au atins nivelul de 604,8 milioane RON in primele nouă luni din 2019, reprezentand o crestere de 26,8% fata de anul precedent. Ca procent din vanzari, cheltuielile operationale au crescut cu 0,6pp fata de anul precedent pana la nivelul de 87,1% in primele noua luni din 2019, in special ca urmare a cresterii costului salarial cu 2,2pp si a altor cheltuieli operationale cu 1,0pp, in timp ce costul produselor vandute s-a redus cu 1,8pp.
Ca urmare a adoptarii IFRS 16, cheltuielile cu chirile au scazut cu 4,9pp pana la nivelul de 2,3% din vanzari, iar cheltuielile cu amortizarea au crescut cu 4,8pp pana la 7,5% din vanzari.
Excluzand impactul adoptarii IFRS 16, cheltuielile operationale consolidate au atins niveul de 606,1 milioane lei in primele noua luni din 2019, reprezentand o crestere cu 27,1% fata de anul precedent. Ca procent din vanzari, cheltuielile operationale au crescut cu 0,8pp fata de anul precedent pana la nivelul de 87,3% in primele noua luni din 2019.
Profitul de exploatare in restaurante a atins nivelul de 89,5 milioane RON in primele noua luni din 2019 (12,9% din vanzari), in crestere cu 20% fata de anul precedent (13,5% din vanzari), din care; din cresterea de 14,9 milioane RON a profitului de exploatare din restaurante, 10,0 milioane RON au reprezentat contributia operatiunilor USFN Romania (in crestere 14,3% fata de anul precedent) si alte 1,7 milioane RON contributia operatiunilor CFF Romania, in timp ce ARS Romania a contribuit cu 0,73 milioane RON si USFN Italia cu inca 0,45 milioane RON.
Excluzand impactul adoptarii IFRS 16, profitul de exploatare in restaurante a atins nivelul de 88,2 milioane RON in primele noua luni din 2019 (12,7% din vanzari), in crestere cu 18,3% fata de anul precedent; din cresterea de 13,6 milioane RON a profitului de exploatare din restaurante, 8,7 milioane RON a reprezentat contributia operatiunilor USFN Romania (in crestere cu 12,4% fata de anul precedent) si 1,6 milioane RON contributia operatiunilor CFF Romania, in timp ce ARS Romania a contribuit cu 0,63 milioane RON si USFN Italia cu inca 0,68 milioane RON.
Cheltuielile generale si administrative au fost de 42,3 milioane RON in primele noua luni din 2019 (6,1% din vanzari), in crestere cu 12,3% fata de anul precedent (6,8% din vanzari). Excluzand impactul adoptarii IFRS 16, cheltuielile generale si administrative au fost de 42,6 milioane RON in primele noua luni din 2019 (6,1% din vanzari), in crestere cu 13,2% fata de anul precedent.
EBITDA a inregistrat in primele noua luni din 2019 o crestere cu 95,6% fata de aceeasi perioada a anului precedent pana la 102,5 milioane RON, in timp ce profitul din exploatare a inregistrat o crestere cu 27,9% pana la 47,2 milioane lei.
Marja EBITDA a inregistrat in primele noua luni din 2019 o crestere cu 5,3pp pana la 14,8%, in principal datorita impactului adoptarii IFRS 16 asupra marjei de exploatare a restaurantelor, asa cum a fost prezentat mai sus.
Profitul net a inregistrat o valoare de 31,8 milioane RON in primele noua luni din 2019, fiind cu 1,8% mai redus decat in perioada similara a anului precedent. Marja profitului net a inregistrat in primele noua luni din 2019 o scadere cu 1,3pp pana la 4,6% din vanzari.
Excluzand impactul adoptarii IFRS 16, EBITDA a inregistrat in primele noua luni din 2019 o crestere cu 28,3% fata de aceeasi perioada a anului precedent pana la 67.2 milioane RON, marja EBITDA inregistrand o crestere de 0,2pp, pana la 9,7%.
Profitul net a inregistrat o valoare de 38,2 milioane RON in primele noua luni din 2019, fiind cu 17,9% mai mare decat in perioada similara a anului precedent. Marja profitului net a inregistrat in primele noua luni din 2019 o scadere cu 0,4pp pana la 5,5% din vanzari.
[ajax_load_more]