BET
17161.64
-0.48%
BET-TR
35608.31
-0.48%
BET-FI
59941.9
-0.72%
BETPlus
2533.87
-0.52%
BET-NG
1226.84
-0.26%
BET-XT
1459.55
-0.5%
BET-XT-TR
2994.38
-0.5%
BET-BK
3153.02
-0.58%
ROTX
37653.09
-0.47%




Veniturile Purcari au crescut cu 19% in T2 2022, menținând ritmul de creștere accelerată

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

Purcari Wineries PLC, unul din producatorii principali de vin din Europa Centrala si de Est, a anuntat astazi publicarea rezultatelor pentru primul semestru (S1) al 2022, veniturile majorandu-se cu 16%, pana la 123,9 milioane RON, față de primul semestru al anului trecut.

In al doilea trimestru (T2), cresterea veniturilor a accelerat la 19%. Grupul a inregistrat o performanta puternica inclusiv la capitolul profitabilitate, marja EBITDA si a profitului net pentru S1 2022 ajungand la 31% si respectiv 17%, astfel demonstrand rezilienta la presiunile inflationiste.

Printre realizarile importante ale trimestrului precedent se numara lansarea unui parc fotovoltaic, care asigura circa 15% din consumul de energie electrica al Vinariei Purcari, precum si implementarea, tot la Purcari, a unui sistem de irigare capilara de ultima generatie, acoperind circa 300 ha de podgorii.

Rezultatele demonstrate sunt o ilustrare buna la cat de rezilienta este afacerea noastra, in special intr-o perioada de presiuni economice si inflationiste.

Oamenii continua sa aprecieze vinurile noastre ca pe un lux accesibil. Multe dintre vinurile noastre se regasesc in top 1% la nivel global pe platforma Vivino, si totusi costa o fractiune din preturile unor Chateau-uri sau Case de renume.

Vinurile cu adevarat remarcabile nu trebuie sa fie excesiv de scumpe, iar consumatorii nostri au invatat sa aprecieze aceasta. Vom continua sa muncim din greu pentru a ne delecta consumatorii in continuare.”, a spus Victor Bostan, Director General.

CITESTE SI:  Meta Estate Trust primește aprobarea acționarilor pentru a distribui profitul realizat în anul financiar 2023 în acțiuni gratuite, printr-o majorare de capital în valoare de 9 mil lei, un program de răscumpărare de acțiuni și o emisiune de obligațiuni

Puncte cheie

· Romania: +7% crestere a veniturilor in S1 2022, accelerand vanzarile incepand cu luna iunie. Randament bun pentru marca noastra romaneasca – Crama Ceptura. Purcari a beneficiat de performanta puternica a seriei Nocturne, destinata exclusiv pentru HoReCa. Crestere foarte puternica pentru Bardar, extindere pe conturile cheie, desi de la o baza mai mica.

· Moldova: +44% in S1 2022, demonstrand o recuperare impresionanta post-Covid. Toate marcile au inregistrat o performanta puternica atat ca volum cat si ca valoare.

· Polonia: +10% in S1 2022, continuam sa acordam prioritate marjelor fata de volume, crescand ponderea vanzarilor de vinuri premium. Orientarea catre segmentul premium a dat roade, vanzarile Purcari dublandu-se de la an la an. Livrarile catre Lidl nu au fost inca reluate.

· Asia: crestere de +30% a vanzarilor, toate marcile demonstrand un randament bun. Conditiile comerciale si logistice raman in continuare dificile. Continuam livrarile prin portul Constanta din Romania (vs. Odesa, anterior).

· Ucraina: Vanzarile au fost reluate in T2, cu plata in avans 100%. Vanzarile din S1 2022 au scazut de 3,5 ori fata de perioada similara a anului trecut. Mentinem echipa locala, deoarece continuam sa credem in potentialul pietei ucrainene.