BET
15874.35
0.35%
BET-TR
32939.26
0.36%
BET-FI
57275.27
0.07%
BETPlus
2356.96
0.38%
BET-NG
1134.77
0.2%
BET-XT
1357.86
0.35%
BET-XT-TR
2785.94
0.36%
BET-BK
2974.25
-0.02%
ROTX
35325.49
0.23%



iHunt Technology raportează o scădere a cifrei de afaceri in trimestrul al treilea pe fondul declinului cererii de smartphone-uri

Autor: Financial Market
Timp de citit: 2 minute

iHunt Technology Import – Export (BVB:HUNT) a raportat la finalul primelor 9 luni ale anului 2023 o scădere de 20,4% a cifrei de afaceri, principala sursă de venit provenind din vânzarea produselor iHunt realizate în China și comercializate în România (97%).

Declinul cifrei de afaceri este pus pe seama schimbărilor în cererea pieței, influențată puternic de starea economică generală de la nivel mondial.

Vânzările globale de Smartphone-uri au înregistrat în trimestrul 3 al anului 2023 o scădere de 8% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, marcând astfel al nouălea trimestru consecutiv de scădere, conform unui studiu Counterpoint Market Pulse.

Veniturile din exploatare au înregistrat o scădere de 20,4%, în linie cu scăderea cifrei de afaceri, care reprezintă peste 99,9% din acestea. Deși gamele de produse care nu mai prezintă interes pentru clienți, la momentul actual, sunt valorificate la prețuri mici care aduc randamente scăzute – având în vedere strategia de eliminare rapidă a acestora – în topul vânzărilor se regăsesc acum modele recent lansate de telefoane și produse Smart Home.

Poziționarea acestora în fruntea clasamentului confirmă faptul că strategiile și direcțiile în care conducerea iHunt a investit în anul 2023 își găsesc deja confirmare în piață.

De asemenea, cheltuielile operaționale marchează o scădere de 11,7% față de aceeași perioadă a anului 2022, acestea fiind compuse preponderent din cheltuieli privind mărfurile (79%), cheltuieli privind prestațiile externe (15%) și cheltuieli cu personalul (4,1%).

Noile linii de business pe care le dezvoltăm reprezintă, așadar, mai mult decât o simplă diversificare a portofoliului nostru. Ele marchează, de fapt, o schimbare fundamentală în modul în care interacționăm cu piața.

Această inflexiune, deși cu efecte asupra rezultatelor livrate, nu este doar o schimbare în strategie, ci un pas hotărâtor către o transformare mai amplă a modului în care abordăm afacerea noastră ca întreg, a declarat Cezar Stroe, Președintele Consiliului de Administrație.

CITESTE SI:  Rezultate OMV Petrom T4: Vânzări mai mici cu 40% dar o creștere cu 29% a profitului net

Scăderile înregistrate în rândul principalelor clase de cheltuieli, la finalul T3, se subordonează decelerării activității de vânzare a iHunt. Reducerea este atribuită și ajustărilor necesare întreprinse de conducerea emitentului în structura operațională a cheltuielilor, o abordare prudentă în ceea ce privește administrarea resurselor în fața climatului economic dificil.

Diminuarea profitului generat de activitatea operațională, dar și adâncirea pierderii financiare impactează rezultatul net înregistrat, care se materializează la finele perioadei de raportare într-o pierdere neta în valoare 722 mii lei.

Această situație s-a conturat într-un cadru în care rezultatul înregistrat la T3 2023 este încă puternic influențat de stocurile vechi, în curs de epuizare, prognoza fiind de reînnoire completă a ofertei cu produse cu performanțe ridicate din punct de vedere financiar în primele luni ale anului viitor.

În această perioadă, compania a introdus pe piață noi game sub brand propriu, preconizate să aducă contribuții semnificative la evoluția companiei:
• Uneltele superperformante pentru grădinărit, iHunt Strong Tools;
• Sistemele de camere cu propriul cloud încorporat, permițând implementarea de abonamente ulterioare și prin urmare, generarea de venituri recurente – iHunt Cloud Camera;
• Noua linie de business cu Purificatoare de Aer iHunt, domeniu cu potențial ridicat;
• Noile electrocasnice iHunt Home, inclusiv mașina de spălat vase compactă iHunt Bro și uscătorul de păr iHunt Supersonic Dry.