BET
17362.79
1%
BET-TR
36708.39
0.99%
BET-FI
59256.97
0.72%
BETPlus
2564.36
1%
BET-NG
1238.88
1.07%
BET-XT
1476.03
1.07%
BET-XT-TR
3080.53
1.06%
BET-BK
3200.1
1.6%
ROTX
38110.32
1.02%




Birkenstock IPO: Producătorul de pantofi din Germania va debuta mâine la NYSE

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

Marca germană de încălțăminte Birkenstock va deveni mâine una dintre cele mai vechi companii europene cotate la bursă. Originile sale datează din a doua jumătate a secolului al XVIII-lea, deși popularitatea produselor sale a crescut vertiginos în anii 1960, pe valul mișcării hippie și… destul de recent, pe în urma filmului „Barbie” în care au apărut pantofii săi.

Va reuși Birkenstock să profite de impulsul pozitiv și să transforme popularitatea, creșterea solidă și marjele îmbunătățite în succes bursier?

Investitorii se pregătesc pentru una dintre cele mai mari cinci IPO-uri din 2022 până în prezent. Acțiunile Birkenstock vor debuta la Bursa de Valori din New York mâine, miercuri, 11 octombrie.

Birkenstock este renumit pentru tălpile sale patentate, care se adaptează la picior și sunt naturale. Datorită acesteia își poate desfășura cu succes campania „Cea mai confortabilă și mai sănătoasă încălțăminte din lume„.

Există un motiv pentru care conglomeratul global LVMH, prin fondul său L Catterton, a cumpărat încă din 2021 o participație de control în cadrul companiei.

Se vor transforma toate acestea într-o creștere a prețului acțiunilor și într-un debut de succes pe piața bursieră din SUA?

Deși există îngrijorări cu privire la dinamica continuă a economiei globale, consumatorii de pe piețele din lumea dezvoltată, unde Birkenstock este disponibil în prezent, par încă dispuși să plătească mult pentru încălțăminte de calitate care ar îmbunătăți confortul și sănătatea zilnică.

Nimeni nu contestă faptul că firma are un produs excelent – evaluarea sa bursieră, însă, ar putea deveni o poveste în mare măsură separată de aceasta.

Prudența crescută a pieței din cauza îngrijorărilor legate de sănătatea economiei globale și a riscurilor crescânde pentru consumatori într-un mediu cu rate ale dobânzii mai mari nu au împiedicat investitorii să se aștepte la o evaluare a producătorului german al „celor mai confortabili pantofi din lume” de aproximativ 10 miliarde de dolari.

Compania ar putea astfel să obțină fonduri suplimentare de până la 1,6 miliarde de dolari pentru a finanța extinderea ulterioară.

Dacă ne uităm la cei mai mari producători germani de încălțăminte, această sumă este cu aproape 2 miliarde de dolari mai mare decât evaluarea Puma, dar totuși de trei ori mai mică decât cea a Adidas.

CITESTE SI:  Investițiile străine directe în Europa scad pentru prima dată de la pandemie

Evaluarea actuală sugerează că societatea vizează o evaluare caracteristică unor mărci de lux, care au „șanțuri largi” – avantaje competitive și un produs care generează marje mari și se bucură, cel puțin, de o cerere satisfăcătoare chiar și în perioadele economice mai slabe.

Birkenstock pare să îndeplinească o serie de fundamente care ar putea duce la o expansiune globală ulterioară. Pe termen lung, perspectivele companiei par încurajatoare, dar pe termen scurt, evaluarea ar putea fluctua semnificativ.

Își va majora LVMH participația la Birkenstock?

Statutul de afacere de lux al companiei Birkenstock sugerează nu doar creșterea participației LVMH, ci și numirea lui Alexandre Arnault (fiul președintelui holdingului LVMH și unul dintre cei mai bogați oameni din lume) în consiliul de administrație al Birkenstock.

Financière Agache, un birou al familiei Arnault, și-a exprimat interesul de a cumpăra mai multe acțiuni în valoare de până la 325 de milioane de dolari (probabil o altă participație mai mare de 3%).

Un fond suveran de investiții norvegian și Durable Capital Partners și-au exprimat, de asemenea, interesul de a cumpăra acțiuni în valoare de aproximativ 300 de milioane de dolari.

De la jumătatea lunii septembrie, Birkenstock este deja a patra mare companie care a debutat pe piața americană.

Acțiunile producătorului de cipuri Arm au înregistrat o scădere de 10% față de prețul său de la IPO, Instacart a pierdut peste 20%, iar acțiunile companiei de marketing Klaviyo se tranzacționează aproximativ plat în raport cu prețul din ziua debutului.

Dacă și acțiunile Birkenstock se dovedesc a fi supraevaluate în mod semnificativ încă din ziua IPO – prima de risc ar putea fi considerată modestă și, în cele din urmă, ar putea duce la depreciere până când cererea și oferta se vor stabiliza la niveluri care să creeze mai mult spațiu pentru o creștere ulterioară.

De asemenea, merită să ținem cont de faptul că speculatorii ar putea fi excesiv de activi în ziua debutului – dacă sentimentul pe piața bursieră în general este optimist, am putea asista la o euforie de cumpărare chiar la deschidere.

Mai sunt investitorii dispuși să „plătească prea mult” pentru acțiuni de calitate? Vom afla mâine.

Autor Eryk Szmyd, Financial Markets Analyst in cadrul XTB