BET
17060.94
-0.35%
BET-TR
35399.37
-0.35%
BET-FI
60331.28
0.1%
BETPlus
2519.24
-0.35%
BET-NG
1223.09
-0.09%
BET-XT
1453.84
-0.25%
BET-XT-TR
2982.66
-0.25%
BET-BK
3137.7
-0.03%
ROTX
37445.35
-0.36%




MedLife raportează o cifră de afaceri consolidată pro-forma de 2 mld lei în 2022, o creștere cu 41% față de anul precedent

Autor: Financial Market
Timp de citit: 3 minute

MedLife, liderul pietei de servicii medicale private din Romania si singura companie cu capital romanesc din topul operatorilor de servicii medicale private, publica rezultatele financiare aferente anului 2022.

In ciuda unui an marcat de contextul global si local instabil, Grupul MedLife a inregistrat o cifra de afaceri consolidata pro-forma de 2 miliarde lei, in crestere cu 41% comparativ cu exercitiul financiar precedent.

Astfel, MedLife devine primul operator privat din Romania care depaseste borna de 400 milioane euro cifra de afaceri.

Ca urmare a actiunilor de dezvoltare, toate liniile de business au inregistrat un avans in 2022, cele mai performante fiind clinicile, spitalele si corporate, cu cresteri de 78%, 39% si 10%, urmate de laboratoare, clinicile stomatologice si farmaciile.

Profitul operational a inregistrat o scadere de 40,2% in perioada de 12 luni incheiata la 31 decembrie 2022, comparativ cu perioada de 12 luni incheiata la 31 decembrie 2021, de la 171.851.903 RON in 2021 la 102.701.846 RON in perioada incheiata la 31 decembrie 2022.

Pierderea financiara a crescut in perioada de 12 luni incheiata la 31 decembrie 2022 cu 9.205.731 RON, de la 36.432.342 RON in perioada de 12 luni incheiata la 31 decembrie 2021, la o pierdere de 45.638.073 RON in perioada incheiata la 31 decembrie 2022.

Rezultatul net inregistrat in 2022 a scazut cu 68.527.471 RON, comparativ cu 2021.

Nu mai putin de 13 tranzactii importante au fost incheiate anul trecut, iar alte 7 proiecte au fost dezvoltate organic. Astfel, compania si-a intarit expertiza atat in ceea ce priveste serviciile medicale integrate, cat si serviciile de nisa, consolidand semnificativ zona de oncologie, mai putin sensibila la turbulentele pietei, si zona de wellness, unde, desi a intrat intr-o companie aflata in zona de scale-up, are asteptari importante potentate si de schimbarea regimului fiscal.

Succesul nostru de aproape trei decenii are la baza doua elemente-cheie, as spune: concentrarea pe nevoile pacientului si forta de adaptare.

In primul rand, ADN-ul nostru ne obliga sa oferim excelenta in actul medical, prin intermediul medicilor si specialistilor extraordinari, a serviciilor de calitate si a tehnologiei de ultima generatie, totul pentru a raspunde cat mai aplicat nevoilor celor aproximativ 30.000 de pacienti care apeleaza zilnic la serviciile noastre.

Al doilea element face referire la flexibilitatea in abordare si la viteza de reactie, atuuri care, in ceea ce ne priveste, transforma provocarile in oportunitati, indiferent de conjunctura economica.

Aceste principii solide reprezinta o baza fertila in dezvoltarea noastra si in obtinerea unor rezultate pozitive”, a declarat Dorin Preda, Director Executiv MedLife Group.

CITESTE SI:  Teilor Holding lansează brandul de bijuterii sustenabile DAAR și publică primul Raport de Sustenabilitate

Perspective pentru anul 2023

Dupa un an extrem de dinamic, marcat de 20 proiecte semnificative, 2023 se anunta un an al optimizarii si consolidarii afacerii la nivel national.

Desi compania este securizata din perspectiva financiara pentru continuarea strategiei de dezvoltare, reprezentantii MedLife mizeaza in perioada imediat urmatoare pe un comportament prudent, urmand sa actioneze in functie de context si de tendintele pietei.

Ca strategie de business cred ca ne asemanam cu alergatorul de cursa lunga. Dupa o lunga distanta parcursa intr-un ritm accelerat, alternam acum cu un ritm moderat.

Aceasta metoda s-a dovedit sanatoasa pentru noi si contribuie la cresterea performantei business-ului. Astfel, dupa ce in 2022, un an marcat de provocari la nivel economic si regional, Grupul a bifat 20 de proiecte prin achizitii si dezvoltare organica, este firesc sa urmeze o perioada de consolidare si coagulare a noilor companii sub umbrela MedLife. Primul pas a fost curajul, asadar, al doilea este asezarea, respectiv profitabiltatea.

Bineinteles, in functie de tendintele pietei si de nevoile pacientilor, vom continua sa analizam eventuale oportunitati care sustin cresterea organica sau prin achizitii”, a precizat Mihai Marcu, Presedinte & CEO MedLife Group.

Una din principalele prioritati ale companiei pentru anul 2023 ramane proiectului MedLife Medical Hub, cel mai mare parc medical al Grupului, care a intrat in cea de-a doua etapa de dezvoltare.

Aceasta prevede punerea in functiune a noi sali de operatii, extinderea unitatilor pre si post-operatorii si recalibrarea circuitelor spitalicesti. Pe termen lung, proiectul-pilot MedLife Medical Hub va fi replicat si in alte zone din tara precum Brasov, Sibiu, Cluj sau Arad.

Pe termen scurt, MedLife urmeaza sa bifeze inaugurarea unei noi hyperclinici, la Bacau, si finalizarea achizitiei Grupului Provita, pentru care a primit deja aprobarea Consiliului Concurentei.

In plus, pentru a preintampina tendintele din domeniu, compania isi reinnoieste angajamentul de a continua investitiile in tehnologie si digitalizare, avand convingerea ca medicina viitorului este despre utilizarea celor mai noi inovatii, dezvoltarea platformei medicale si oferirea unor tratamente personalizate.

In prezent, Grupul MedLife detine cea mai puternica retea de diagnostic si tratament din Romania, cu 700 locatii proprii si partenere la nivel national.

Peste 6 milioane pacienti unici au apelat pana acum la servicii de preventie, wellness, tratament si spitalizare in unitatile MedLife, iar peste 800.000 de angajati beneficiaza de abonamente de servicii medicale prin intermediul abonamentelor MedLife.