BET
17185.57
-0.34%
BET-TR
35657.97
-0.34%
BET-FI
60215.39
-0.27%
BETPlus
2538.38
-0.34%
BET-NG
1225.73
-0.35%
BET-XT
1462.35
-0.31%
BET-XT-TR
3000.11
-0.31%
BET-BK
3163.12
-0.27%
ROTX
37691.65
-0.37%




Perspectivă optimistă în legătură cu evoluția economiei în 2023 dezvăluită de Barometrul afacerilor locale realizat la Brașov

Autor: Financial Market
Timp de citit: 4 minute

”Business Evolution”, cel mai important road show de conferințe dedicate top managementului companiilor și antreprenorilor, a atras la Brașov peste 150 de participanți interesați să afle mai multe despre soluțiile bancare dedicate, fondurile nerambursabile europene, guvernamentale sau din PNRR, despre digitalizare, GDPR, vânzări, sustenabilitate sau tranziția verde.

Rezultatele barometrului despre mediul de afaceri local
Barometrul are la bază răspunsurile primite de la antreprenorii și oamenii de afaceri care au participat la conferința Business Evolution de la Brașov.

Pentru realizarea cercetării s-au colectat 105 răspunsuri la un chestionar alcătuit din 12 întrebări. Au răspuns 30% companii cu cifra de afaceri sub 250.000 Euro, 27% companii cu cifra de afaceri între 250.000 Euro și 1 milion de Euro și 30% companii cu cifra de afaceri între 1 milion de euro și 10 milioane Euro.

Rezultatele barometrului arată că 82% dintre companiile respondente se așteaptă la creșterea cifrei de afaceri în 2023, 64% la creșterea profitului, iar 42% la creșterea numărului de angajați.

Dacă 67% dintre companii sunt foarte încrezătoare și oarecum încrezătoare în evoluția favorabilă a economiei naționale, procentul crește la 71% când vine vorba de evoluția favorabilă a industriei din care compania face parte.

Pe primele locuri între acțiunile care vor ajuta la creșterea vânzărilor în acest an au fost menționate: extinderea vânzărilor către noi piețe locale sau internaționale (56%), adăugarea de noi produse sau servicii în portofoliu (54%), creșterea investițiilor în marketing și comunicare (54%) și deschiderea de noi canale de distribuție (51%).

Pe de altă parte, cele mai importante obstacole pentru antreprenori și manageri în dezvoltarea afacerilor sunt următoarele: birocrația (45%), nivelul taxării (45%), lipsa educației antreprenoriale (45%), incertitudinea din mediul de afaceri (42%).

Pentru a îmbunătăți dezvoltarea antreprenoriatului în România, managerii și antreprenorii prezenți la Business Evolution Brașov au indicat următoarele măsuri care ar avea cel mai mare impact în următorii 3 ani: asigurarea stabilității mediului de reglementare și fiscalizare (60%), simplificarea reglementărilor și a taxării (57%), adaptarea la noile schimbări tehnologice (43%).

Cele mai importante idei prezentate la Brașov
În deschiderea conferinței, Emilia Dîrstaru, Director Regional IMM Transilvania, Raiffeisen Bank România a vorbit despre soluțiile de finanțare pentru IMM-uri și a punctat indicatorii și alte elemente cheie urmărite în analiza aplicației de credit.

La workshop-ul din partea a doua a evenimentului, ea a trecut în revistă pașii unui proiect pe fonduri europene, a subliniat greșelile frecvente și cum pot fi evitate prin colaborarea dintre companie, consultantul de fonduri structurale și bancă.

„Evenimentul de la Brașov a adus mediul antreprenorial local alături de specialiști în finanțare, soluții digitale și sustenabilitate. A fost un foarte bun context să luăm pulsul pieței și să facem schimb de idei, astfel încât împreună să găsim soluții pentru dezvoltarea afacerilor”, a declarat Emilia Dîrstaru, Director Regional IMM Transilvania, Raiffeisen Bank România.

Gabriel Trăistaru, Digital Director, Telekom Romania Mobile a arătat că România este pe locul 27 în Indicele economiei și societății digitale (DESI) și a vorbit în prezentarea sa despre tehnologii și soluții digitale pe care IMM-urile le pot accesa, precum și modurile în care își pot proteja activitatea de riscurile cibernetice.

CITESTE SI:  Concluziile ultimei ediții de la București a „CFO Conference”

Irina Vijoli, Founding Partner DigiQuery a vorbit despre provocările pe care le au afacerile în lumea caracterizată de volatilitate, incertitudine și schimbare constantă. Ea a arătat importanța menținerii unui echilibru corect între gândirea tactică și cea strategică și a prezentat un instrument valoros pentru a face acest lucru: business model canvas.

Melinda Morariu, CEO and Co-Founder, BRIDGE-to-INFORMATION a arătat că deși afacerile sunt înconjurate de un ocean de date, produse în mediul intern, de companie, sau existente în mediul extern, din alte surse, apare o problemă majoră când vine vorba de a utiliza datele și anume aceea că majoritatea datelor nu sunt ready-to-use.

Florentina Parosu, Director Zonal Centru, REI Finance Advisors a prezentat oportunitățile actuale și viitoare de accesare a fondurilor nerambursabile europene, guvernamentale și din PNRR pentru dezvoltarea afacerilor, digitalizare și sustenabilitate.

În partea a doua a conferinței s-au prezentat aspecte practice care aplicate în companie conduc la îmbunătățirea rezultatelor.

Dumitru Ion, CEO, Doingbusiness.ro și Kompass România le-a vorbit antreprenorilor și managerilor prezenți despre resursele pe care le pot folosi pentru a vinde mai mult și pe mai multe piețe și cum trebuie să procedeze pentru a genera noi oportunități.

Cristian Taban, Director Executiv, Dent Estet a prezentat modul în care antreprenorii pot obține rezultate excelente și o cultură de încredere în companie, punând accentul pe oameni și punctele forte ale acestora.

Tudor Galoș, Senior Consultant, Tudor Galoș Consulting a explicat care sunt cele cinci greșeli des întâlnite în legătură cu cerințele GDPR și a arătat modul în care conformitatea la GDPR crește valoarea firmei, optimizează operațiunile și scade costurile.

La final, Elena Badea, Marketing & Sales Expert, Managing Director, Valoria Business Solutions a explicat cele mai importante elemente care trebuie adresate pentru performanța în vânzări: competențe, tehnologie, procese și oameni, motivați, competitivi și responsabili.

Radu Soviani, cunoscut analist și jurnalist economic a moderat evenimentul contribuind și facilitând excelent interacțiunea constantă dintre audiență și experții invitați ca vorbitori.

În toamnă urmează conferințele de la Constanța și de la Iași
Road show-ul Business Evolution va continua în luna septembrie cu ediția de la Iași, urmată de cea de la Constanța în luna octombrie. De fiecare dată se va realiza un barometru al mediului de afaceri local.

Și aceste noi ediții vor oferi o oportunitate pentru toți membrii din conducerea companiilor, precum și pentru managerii departamentelor de dezvoltare, IT, vânzări, marketing de a face schimb de idei pentru împărtăși cele mai bune practici și a discuta cu specialiștii și experții invitați ca vorbitori.

De asemenea, le vor oferi participanților ocazia de a relaționa cu alți lideri de business și de a obține informații despre cele mai recente tendințe și evoluții din diverse industrii.

Partenerii media ai evenimentului sunt: Agerpress, Transilvania Business, Jurnalul de Afaceri, Spotmedia.ro, SpatiulConstruit.ro, București Business, Financial Market, BZI, Jurnal de Craiova, Iași4U, Prahova Business.